"Uskonnollinen yhteisö ryösti rakkaani"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

"Uskonnollinen yhteisö ryösti rakkaani"

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Me Naisissa oli 19.10.2006 seuraava kirjoitus:

"Lasse, 26:
"Uskonnollinen yhteisö ryösti rakkaani"

Kun aloin seurustella tyttöystäväni kanssa, en tiennyt hänen vakaumuksestaan. Suhteemme vakiinnuttua hän kertoi minulle uskostaan. Olin yllättynyt ja jopa hieman varuillani kyseiseen uskontoon liittyvien ennakkoluulojen takia.

Suhteemme oli kuitenkin jo niin pitkällä, että moinen syy ei saanut minua perääntymään. Päätin muodostaa omat mielipiteeni, ja tyttöystävä kannusti minua mukaan toimintaan.

Hän käy kirkon kokoontumisissa kolme kertaa vikossa, lukee hengellistä kirjallisuutta ja on muutenkin hyvin kokonaisvaltaisesti mukana uskontokuntansa toiminnassa.

Luin heidän kirjallisuuttaan, kävin tapaamisissa ja päädyin jopa tekemään julistustyötä. Lopulta kuitenkin tajusin, etten hyväksynyt ja uskonut kaikkia heidän oppejaan. Tyttöystäväni oli järkyttynyt, kun esitin tieteellistä todistusaineistoa hänen kirkkonsa oppeja vastaan.

Olemme keskustelleet hänen kanssa usein asiasta. Hän kuitenkin pitää sokeasti kiinni kirkon teeseistä, ja keskustelumme päättyvät aina samoihin ongelmiin.

Tämä uskonto ei katso suopeasti sieltä lähteviä ihmisiä ja omakin lähtemiseni aiheutti närää, vaikka minua ei vielä ollut edes virallisesti kastettu. Yhteisö on luonut paineita suhteellemme juuri lähtöni lakia.

Rakastamme kuitenkin toisiamme ja erilaisuuksistamme huolimatta suhtaudumme elämään hyvin samalla tavalla. En silti ole varma, onko meillä yhteistä tulevaisuutta. Tyttöystäväni yhteisö vie häneltä paljon energiaa, enkä voi koskaan jakaa hänen sitoumustaan."