Komea ja tyhmä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Komea ja tyhmä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Koska minua ei nimimerkin takaa tunnisteta niin ajattelen että puhumpa pois kaiken itseäni vaivaavan , jos se vaikka auttaisi pääsemään tasapainoon.

Elikkä asiaan:

Silloin teini-iässä , kun olin vasta tyhmästi kiinnostunut hiukan(enemmän peloteltu) "totuudesta" , niin minua aina kehuttiin valtakunnan salilla ja NatsiJeppuliTätikin kehui useasti sitä kuinka komea nuori mies minä olin.

Tämä vaivasi minua , oli hirveän noloa , kun jouduin joihinkin esittäytymistilanteisiin ja joku vanhahko Jehovan todistaja ikäänkuin esitteli minut toisille , että katsokaapas , kun meillä on tässä tämmöinen komea poika.

Tämä hävetti minua suuresti sen vuoksi, koska olin myös oikeasti tyhmä ja mielestäni komeus ja tyhmyys on huono yhdistelmä.

Tiedän kuitenkin , etteivät nuo vanhemmat ihmiset tarkoittaneet mitään pahaa tällä , mutta he eivät ymmärtäneet minua , joka tajusin asian todellisen laidan , että paremminkin rumuus ja viisaus se olisi jotain - ja siis hienoa.

Eli tyhmälle on komeus vaan huono juttu , pelkällä komeudella ei mitään rakenneta ja sitten kun komeus häviää vanhana niin jäljelle jää vain tyhmyys ja tyhjä elämä ja tyhjä pää.

No, vielä nykyäänkin tähän törmää , vaikka olen 41v. , mutta kuitenkin nuorekas näöltäni , niin muissakin tilaisuuksissa ollessani , vaikka ne ovat maailmallisia tapahtumia ja tilaisuuksia , niin tämä sama toistuu , ne vanhemmat ihmiset , joihin olen tutustunut , alkavat esitellä toisille aivan samalla tavalla , että hei , tässä meillä on tämmöinen komea nuori mies.

Olen ymmärtänyt sen nyt , että kait tämä oma hiljainen ja tyhmä olemukseni saa sen aikaan ,minua säälitään sen vuoksi ja minua yritetään piristää sanomalla komeaksi , mutta sillä onkin päinvastainen vaikutus. Häpen sitä , kun tiedän olevani tyhmä ja sosiaalisesti hyvin kyvytön ihminen.

En tiedä - kaikkin vaikeuksiin sitä ihminen joutuu elämässään, eikä komeudesta ole ollut mitään apua noiden vaikeuksien selvittelyssä.
Mutta siitä asiasta olen onnellinen , että olen päässyt eroon siitä kuoleman masennuksesta ja väsymyksestä - nyt jaksan paremmin ratkoa vaikeuksiani.
:roll:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
odette80

Re: Komea ja tyhmä

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Mie olen ruma ja tyhmä että ei sekään helppoa ole. Kukaan ei kiinnostunut, vaikka mitä olisi sopinut. Ja vanhemmat oli vielä köyhiä penteleet!! Eikä edes mitään parhaimmisto esim. isä ollut vanhin. Ei siis mitään mielenkiintoista. Tuntuikin että vanhemmat yrittivät pitää minua tyhmänä: et voi mennä siihen kouluun, kun ei sinusta siihen ole. Rytkyihin puettiin ettei kukaan vaan nähnyt minun olevan nainen. Tungettiin ensinmäiselle nulikalle, joka raukka parka minusta kiinnostui. Oih sitä rakkautta sanoi he! Mitä hyvää siitäkin seurasi. No ei sitten mitään.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuosta off-topikiksi, mutta joku nainenhan pohti sitä kumppaninvalintaansa, mm. että nykyinen on ihan kiva muuten, mutta vaivaa että kun se ei ole yhtään komean näköinen, vaan "mikä lie".

Peutti siihen sitten vastasi juuri että jos niitä aitoja tunteita tunnistaa ja on noita myönteisiä yhteisiä kokemuksia (näin suunnilleen) niin se ulkonäkö on suhteellinen juttu. Sikäli että moni tunnettu näyttelijä- ja esiintyjänaama olisi nimettömänä naapurikaupan myyjänä mitäänsanomaton ja mieltäkiinnittämätön, mutta julkisuusstatus on tuonut karismaa.

Ja edelleen että samoin rupeaa tuntumaan oman oikean kanssa, siinä rupeaa tuntumaan karisma ja siitä on ylpeä ystäväpiirissään jne
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Niin. Tuo varmaan selittää sen miksi Hjallis Harkimo saa aina kauniin naisen. Ei se voi ainakaan ulkonäöstä johtua.
Let me go Master I hate you so
odette80

Rahalla saa... eikö?!

Komeuskin on suhteellista. Tietenkin kaikki tykkää Brangelicoista, mutta totuus usein on eri. Kyllä naisellekin kelpaa se kirveellä veistetty mörrimöykky. Kaiketi se huonolla itsetunnolla varustettu nainen (kuten eräs sukulaiseni) haluaa ah niin komean uroon ja vielä jos sellaiseen ei ole "varaa". On ihmisiä joille muut asiat on tärkeämpiä, mutta kun tiukasti sääntöjen mukaan elävässä uskonnossa on pakko edes jollain brassailla niin komeilla miehillä, kauniilla naisilla ja duunatuilla autoilla. Kaunis koti on ihanne ja sievä vanhimman vaimo sinne miestään palveleen. Ja tämähän onnistuu, kun ei käytä alkoholia ja polta. Myös lapsia ei hankita näinä aikoina.

Eräs opettajani sanoi että aina kun ajaa salin ohi niin rivissä on kalliita autoja=todistajat on rikkaita. Muuten hyvä, mutta ne romut oli siellä talon toisella puolella piilossa ;)

Noinhan se menee valitettavasti. Näkeehän saman eräässä toisessa uskonnossa. Kun ei saa meikata ostetaan kalliita vaatteita. Naiset työntää lasta liukuhihnalla, koska niin se vain menee.

Ihan tavallisella kirkkouskovalla kerta vuoteen joulunkiillotus kirkossa ja kaikki on sallittua. Naispait ja homot. He vain pääsevät helpolla, koska sääntöjä ei ole, mutta pitäähän se jotenkin näyttää ;)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuo kuitenkin joka sai peutilta viisauksia komeudesta, oli kaiketi vilpitön, eli tarkoitti pysyvämmän suhteen onnistumismahdollisuuksia ja -neuvoja (jospa olisi saanut vastauksen että perunanenäistä kun et valitse, niin toivoa on ?).

Tuossa on esim. Odettalla valtavasti asiaa, komeat miehet, elintaso, vaateuskonto, ehkäisykieltoisuus (lestadiol. ?) joulukirkko, naispapit, homot ja elämästä puuttuvat normit; näinhän tietysti pitää ollakin, jos siltä tuntuu, vaikka kukin erikseen voisivat olla topiceina.

Arvot voivat olla hakusessa kun lahkopölyjä vielä ravistellaan kengistä. Onko vapaus suurenmoista ?
YksinäinenSusi

Nii , no semmosesta piti vielä tässä ruveta mäläkättää illan ratoks ,että...

Mikäli oon oikeen ymmärtänyt nii, naisille on tärkeämpää se , että mies on puhuva ja pussaava , ja sitten kun kaksi nuorta 17 vuotiasta Jeppulia jollainlailla hiukan ihastuu toisiinsa sen verran , että hiukan siinä seurustella haluaisivat nii...

... aina joku esiliinana vahtii sitte , siinä ja ... eihän siinä voi nuori veli oikein puhua vapaasti , eikä varsinkaan pussailla , niin miten sitä nuori sisar voi sitte tietää , että tämä nyt on sitte se puhuva ja pussaava...

... on se nii sairasta meininkii , että voi jukra jos mää olisin Jehova , nii mää kyllä panisin ihan uutta valoa tulemaa näihinki hommiin... :o

Nii , ja entä jos tämä nuori veli on jollai lailla vielä sairaskin , ei oikein heppi seiso tai jottai , nii mites sitte... sekään ei tule ajoissa ilmi.
Tällane Jeppuli pojankoltiainen , jolla sen verra seisoo , että runkatuksi saa syyläsillä sormillaan , nii ei sitte toimikkaa ku pitäs tosi toimiin päästä ja sitä sänkyä päästä narisuttaan. :roll:

MUUTEN , nuoret urosJeppulit , jos huomaatte ettei sisar ollutkaan mieleisenne naistyyppiä , siis jo seurusteluvaiheessa , nii sanokaa sisarelle , että on se kauhiaa tää seurustelu aika ,ku pitää joka päivä runkkailla ja vaikkei enää mitään tuukkaan niin vielä vetää siihen kuivat päälle, niin ei tarvi ite panna välejä poikki .
Voitte olla varma että tuo nuori sisar panee välittömästi välit poikki ja jos ei nuori sisar heti ymmärrä ,mitä tuo tarkoitti , nii sanokaa se tulevalle anopillenne. :o
Siinä rupiaa luuta heilahteleen tulevan anopin taholta ja varmasti kengän kuva tulee takapuoleen tulevan appiukon taholta , ja mikä parasta niin , ei tarvii loukata nuorta sisarta siten , että "emmää susta tykkääkkään " tyyliin.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 30.08.2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sky

Viesti Kirjoittaja Sky »

odette80 kirjoitti:On ihmisiä joille muut asiat on tärkeämpiä, mutta kun tiukasti sääntöjen mukaan elävässä uskonnossa on pakko edes jollain brassailla niin komeilla miehillä, kauniilla naisilla ja duunatuilla autoilla. Kaunis koti on ihanne ja sievä vanhimman vaimo sinne miestään palveleen. Ja tämähän onnistuu, kun ei käytä alkoholia ja polta. Myös lapsia ei hankita näinä aikoina.

Eräs opettajani sanoi että aina kun ajaa salin ohi niin rivissä on kalliita autoja=todistajat on rikkaita. Muuten hyvä, mutta ne romut oli siellä talon toisella puolella piilossa ;)
Tämä on totta, jopa minä kaikessa kokemattomuudessani olen saanut tämmöistä todistaa. Se on just kuin barbileikkiä. Pinnallisuudessaan hämmentävää suorastaan. :shock:
~~~~ There´s a crack in everything. That´s where the light comes in. (Leonard Cohen) ~~~~
odette80

Joo ei se kaikilla seiso. Se on sitten elinikäinen selibaatti (onhan hoitoja, mutta onhan se noloa ja erittäin ikävää kelle se sattuu). Että jippijaijei! Onhan se koettelemus varmasti, mutta eiköhän se ole ihmiselle luontaista että tuntee vetoa ja halua, mutta nyt on vielä se ongelma ettei se onnistu, vaikka kuinka haluaa. Mutta Jumala palkitsee iloista saamattaa jääjää. Toki mainitsemani aaaseksuaali on varasti hyvä puoliso.

Sinällään minulla ei ole vastaan tuota ajatusmaailmaa että mennään naimisiin ja sitten vasta sänkyyn. Se ei vain toimi enää sitäkään vähää. Ihmisillä on liikaa aikaa ja näin ongelmat on isommat. Ennen kuin työt oli raskaita ja iso pakko oli naisenkin mennä naimisiin niin ehkä se toimi. Nyt naiset pystyy elämään ja olemaan yksinkin jopa lapsineen niin ei miehetkään enää ole miehiä (anteeksi yleistys). Kyllä sen huomaa. Mies kun ei voi olla mies ja tuoda sitä elantoa perheelleen tai voi toki, mutta nainenkin on kouluttautunut ja käy töissä ja näin ollen mies ei ole se mies enää.

Toisaalta naisen turhuutta voi pönkittää kehuilla niin kauniista mekosta, vaikka väri vain miellyttäisi silmää niin miehen turhuutta voi pönkittää olemalla alamainen tai ainakin leikkimällä sitä. Kiittää oven pitämisestä auki ja kehumalla kuinka herrasmies hän onkaan. Tätä toivoisin enemmänkin. Rakastan niiin vanhoja tuulen viemää/ylpeys ja ennakkoluulo tyylistä maailmaa. Hienoine nokkeluuksineen ja tapoineen. Vaikka ei se enää toteudu nykyään voi niitä pieniä mies on pää ja nainen heikko esine asioita kuitenkin tuoda pönkittämään kummankin turhamaisuutta. Kaikessa poikatyttömäisyydessäni haluan miehen olevan mies ja näyttävän siltä.
YksinäinenSusi

Lainaus:Odette
..niin ei miehetkään enää ole miehiä ..

Tämä ongelma johtunee siitä , että miehet kasvavat yleensä äitiensä yksinhuoltajuudessa ja näin ollen miehistä tulee naismaisia...

... ja turha inttää että onhan niitä miehenmalleja siinä ,kun avomiehet vaihtuu vuosittain...

... nimittäin poikalapsi katsoo mallia vain oikeasta isästään ei isäpuolista ... isäpuolet eivät merkitse mitään ...

...tämä on paradoksi ... jota ei voida enää pysäyttää...

Miehistä kasvaa näin liian kilttejä , pelkuriraukkoja , ja ei siinä sitte tarvi ihmetellä , jos heppi ei seiso. :roll:

PS. Uskoisin että tämän kehityksen myötä miehet lopulta alistuvat naisten vallan alle kokonaan , koska kaikella on taipumus aina kehittyä äärimmäisyyteen ja miehistä tulee naisten lemmikkejä ja palvelijoita. Ja lopulta miehillä ei ole oikeuksia jne...
Veikkaisin tämän olevan aika varma kehitys.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 30.08.2010 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
odette80

Niin eihän mikään korvaa oikeaa isää. Eikä äitiä. Harva pystyy korvaamaan oikean vanhemman roolin kunnialla. Tästä syystä kieltäydyn kunniasta olla äitipuoli. Itse olen kokenut sekä isäpuolen ja äitipuolen haitat. Itse en halua kokea enää toistapuolta tuosta ongelmasta.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

odette80 kirjoitti:Joo ei se kaikilla seiso. Se on sitten elinikäinen selibaatti (onhan hoitoja, mutta onhan se noloa ja erittäin ikävää kelle se sattuu). Että jippijaijei! Onhan se koettelemus varmasti, mutta eiköhän se ole ihmiselle luontaista että tuntee vetoa ja halua, mutta nyt on vielä se ongelma ettei se onnistu, vaikka kuinka haluaa. Mutta Jumala palkitsee iloista saamattaa jääjää. Toki mainitsemani aaaseksuaali on varasti hyvä puoliso.
Jos ei seiso, niin ei seiso, mutta kyllä se siitä virkoaa. Mitään noloa ei asiaan liity. Sama pätee onnistumiseenkin: ellei ensimmäisellä, jo vain viidennellä tai jotain siihen suuntaan. Ongelma on useimmiten psykologinen ja johtuu liiallisesta suorituspaineesta sekä tilanteen jännittämisestä puolin ja toisin. Mies on näissä jutuissa monasti fyysisempi, nainen kaipaa enemmän tunnetta (sanottakoon vaikka romantiikkaa) ja lähelläoloa, sellaista "vierihoitoa" hyväilyineen, sanoineen, tunnelmineen. Eipä silti, eihän moinen ,miehellekään pahaa tee. Kyllä se siitä sitten hissuksiin ja hätäilemättä.

Nykyisin seksuaalisiin ongelmiin löytyy aivan hyvää apua ja siihen kannattaa hakeutua, mikäli todella tarvetta on, niin naisen kuin miehenkin. Yleensä asioilla on tapana järjestyä ajallaan, näilläkin. Tietenkään intiimiin suhteeseen ei "esiliinaa" kaivata ja minulle intiimiä on jo pelkkä seurustelu, toinen toisiinsa tutustuminen. Sohvaa tämä vaatii sänkyä enemmän. Jt-käytäntö moraalinvartioineen ei ole tätä aikaa, mutta toki jokainen tehköön omat ratkaisunsa. Jumalalla ei ole sinänsä asian kanssa mitään tekemistä, mutta tokihan raamatulliset perustelut annan: 1 Mo 1:1-28a (eli jakeen alkuosa). Ensimmäisestä jakeesta on hyvä aloittaa, ettei tule liian kiire ja monille nämä Raamatusta riittävätkin.

En laita linkkiä, mutta heitän pari googlevinkkiä: tohtori.fi ja miesklinikka.fi - onhan näitä tukuttain netissä.
Jälkikirjoitus: Oikeastaan tämä on teidän kahden keskustelunne, mutta koska avoimesti kirjoitatte, rohkenin lusikkani soppaan työntää.
odette80

Joillekin se on noloa, vaikka ei pitäisi. Herkkiä asioita. Myös naiselle, vaikka nainen ei koe samoja ongelmia. On miehiä, jotka kokevat kovan kolauksen miehuudessaan noiden ongelmien takia. Liekö naiset luoneet liikaa paineita vai?! Tuntuu että mies muutenkin ottaa herkemmin seksiongelmat itseensä. Oli kyse sitten omasta tai naisen ongelmista.
odette80

Useampi pyörä tuskin keskustelua haittaa... asia vain rullaa nopeammin ;)
Vastaa Viestiin