erikoiskonventti 2010-2011

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

ajoulupukisti

erikoiskonventti 2010-2011

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

bongattu:
http://www.jehovahs-witness.net/watchto ... -tightning
"Brothers remember this, we are living under the kingdom now. Kingdom control will get tighter and tighter as we come close to the end of this system of things. Brothers, we are not directing our lives, the Kingdom is telling us how to live our lives today. In a couple of issues of the kingdom ministry, just recently, you go back and you check these kingdom ministries, and you will find the kingdom is actually telling us how to spend our money. Thats kingdom control, brothers. You see, satan wants us to feel that we are in full control of everything. No brothers, you see Jehovah is directing our lives. Remember that. And who better to direct our lives than our heavenly father? Kingdom control is directing how we live our lives now."
(säälittävä) yritykseni suomentaa tämä:
Veljet muistakaa tämä, me elämme valtakunnan alaisuudessa nyt. Valtakunnan ohjaus tulee olemaan tiukempaa ja tiukempaa, kun lähestymme asianjärjestyksen loppua. Veljet, me emme ohjaa elämäämme, valtakunta opastaa meitä, miten meidän tulee elää nykyään. Muutamassa valtakunnan palvelus-julkaisun kirjoituksessa aivan hiljattain, voit itse tarkistaa näistä valtakunnanpalveluksista, ja tulet huomaamaan, että valtakunta itse asiassa ohjeistaa meitä miten käyttää rahaamme. Tämä on valtakunnan ohjausta veljet. Nähkääs, saatana haluaa meidän luulevan, että voimme täysin hallita kaikkea (että olemme ohjaksissa). Ei veljet, nähkääs Jehova ohjaa meidän elämäämme. Muistakaa tämä. Ja kuka voisi paremmin ohjata elämäämme kuin meidän taivaallinen isämme? Valtakunnan ohjaus opastaa miten meidän tulisi nyt elää.

Onko tämä aito vai pieraistu pilanpäiten tyhjästä? Ajatuksia / mielipiteitä? Onko puhetta (Jehovah's Provision For Refuge) ollut jo suomessa? Onko siinä ollut vastaavia ajatuksia?
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
Tony

Re: erikoiskonventti 2010-2011

Viesti Kirjoittaja Tony »

ajoulupukisti kirjoitti:Onko tämä aito vai pieraistu pilanpäiten tyhjästä? Ajatuksia / mielipiteitä? Onko puhetta (Jehovah's Provision For Refuge) ollut jo suomessa? Onko siinä ollut vastaavia ajatuksia?
Ainakin puheen voi ilmeisesti kuunnella tästä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
ajoulupukisti

Re: erikoiskonventti 2010-2011

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

Tony Syrjänen kirjoitti:Ainakin puheen voi ilmeisesti kuunnella tästä.
Jep.. olen kuunnellut alusta n. 4 minuuttia ja (otin vapauden hypätä) varmistanut tämän 28 minuutin kohdalla olevan valtakunta ohjaa meitä -jutun, ennen kuin pistin tämän tänne julkiselle areenalle. Saa nähdä jaksanko koko puhetta kuunnella... tämä 4 minuuttiakin vaati jo useamman oluen.

Aikoinaan valtakunta oli se ykkösjuttu minulle. Kuvittelin olevani jotain ymmärtäväisempää todistajaa, kun käsitin, että kyse oli valtakunnasta. Kuningas Jeesus Kristus oli valtakunnan pää ja itse sen valan alainen alamainen, kansalainen (kuin sotilasvalan vannonut suomen valtion sotilas). Tämä edellä mainittu mm. johti minut ajattelemaan, että en ole asevelvollinen suomen valtiolle (olin sitä kristukselle) ja näin ollen myöskään siviilipalvelusvelvollinen (johtuu asevelvollisuudesta, jota suomen valtio vaatii miehiltä..... moniko nainen on siviilipalvelusvelvollinen?).

Nyt olen hieman epäfanaattisempi.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
Vastaa Viestiin