Näin kävi

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

Olen vahvasti huomannut että tietämättömyys lisää tuskaa, sunnuntaina kun on muistonvietto niin missään tapauksessa en halua naamaani siellä näyttää, mutta viime torstaista voisi päätellä että lähes väkisin minua sinne revitään, taidanpa keksiä jotain virkistävää tekemistä aikavälille 20.30-12.00, oikein selkärankaista vastuunvälttelyä mutta selkäranka alkaa pikkuhiljaa taipua kun välit sisaruksiin menivät eilen. Sanoisin että olen ansainnut tauon tästä katastrofista. Nyt voin olla kyllä oma itseni mutta kieltämättä olen ajatellut olisiko ollut vain helpompaa pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa että vasta kun valmistun niin muutan ja vasta silloin olisin vain ajelehtinut pois. No, ainakaan ei tarvitse inttiä lykätä ja mennä kutsuntoihin upseerien naurettavaksi vakaumuksen takia, vastuu kaikesta tulevaisuudesta napsahti kyllä aika yllättäen. Onneksi en ole ryssinyt elämääni huumeilla tai muilla vastaavilla että lähtökohtani ovat kuitenkin suhteellisen hyvät. Ihan hyvinhän elämäni rullaa tällä hetkellä, suunnittelen aina tarkasti tulevia toimiani ja iha hyvin suunnitelmat etenevät, en näe niille ylitsepääsemätöntä estettä: Kesän kun vain selviän, syksyllä muutto omaan kämppään (Kelalta saa opiskelijatuet) valmistuminen, vakkariduunisopimus, intti, työt jatkuvat ja perhettä voisi alkaa sitten suunnittelemaan. Jännä avautuminen mutta tämäkin helpottaa fiilistä. Nyt lähden nauttimaan kullankeltaisesta, maltaisesta juomasta.
Invita Minerva
Kynsilakka
Viestit: 107
Liittynyt: 21.01.2010 17:24

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Kynsilakka »

Tsemppiä sinulle.
Vanhempasi käyvät valtavaa tunnemyräkkää sisällään ja kenties saattavat sanoa jotain, jota eivät tarkoita – älä kuitenkaan siitä lannistu. Siinä tilanteessa, kun nuori ilmoittaa valitsevansa toisen tien, niin siitä kestää hetken toipua, mutta siitä toipuu.

Voimia sinulle, tuli niin omat fiilikset pintaan, kun olen ollut tuossa vanhemman roolissa ja saanut samanlaisen pommin niskaani. Mutta toivuttu on ja intissä valapäivänä seisottu kamera tanassa kunnon vanhempina.
lavanpalvelija
Viestit: 492
Liittynyt: 27.12.2008 16:31

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Perdition kirjoitti: Nyt lähden nauttimaan kullankeltaisesta, maltaisesta juomasta.
Raakaa peliä tää kaupankäynti lähimmillä ihmissuhteilla. Sulla on asiat hyvin hanskassa. Älä jää kotiin asustelemaan-- jos se suinkin on mahdollista niin muuta pois pohtimaan, etäisyys auttaa emotionaaliseen tuskaan. Minusta ainakin oman kokemuksen perusteella ei ole huono asia selvittää sielua ja asioita oikeuskomitean kanssa, se nopeuttaa tehokkaasti psyykkistä kehitysprosessiasi. Asioista keskusteleminen on parempi kuin kieltäytyminen. Voit luottaa omaan maalaijärkeesi, tulet pärjäämään.

Komitean jäsenet kyllä osaavat mielenhallinnan koukerot ja yrittävät miellyttää omaa jehovaansa repimällä lähimmäiseltään suolet ulos, heidän ei tarvitse ottaa vastuuta siitä, että osaisivat laittaa suolet takaisin ja ommella haavan. Tämä jää sinun vastuullesi. Ei muuta kun lataat itse suolet takaisin huolellisesti samassa järjestyksessä ja ompelet karhunlangalla kiinni, niin ei repeile. Jos pyörryt tai tulehtuu ja tulee muita komplikaatioita niin onhan olemassa lääkäreiden lisäksi lähimmäisiä jotka auttavat tässäkin hommassa.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Natsku
Viestit: 282
Liittynyt: 18.08.2008 15:40
Paikkakunta: NZ/Australia

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Paljon voimia, Perdition! Mulla oli vaihe, jolloin vanhemmat eivät pitäneet mitään yhteyttä. Vähitellen he kuitenkin alkoivat taas olla yhteydessä. Ilmeisesti joku järki kuitenkin vielä tallella kaiken mielenhallinnan ja aivopesun alla... :roll:

Ymmärrän surusi ja voimattomuutesi, kun läheisesi jättävät. Onneksi sinulla kuitenkin ystäväsi, he kannattelevat sinua tämän ajan yli. :) Terv. toinen metallifani. :D
Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

Kiitoksia kaikille tuesta :) Positiivisella asenteella pääsee pitkälle ja ystävien tuella vielä pidemmälle. Tunnemyrskyssähän sitä tässä on eletty mutta tasapainoisuus alkaa muistuttaa olemassaolostaan. Kyllä se elämä tästä :D
Invita Minerva
Punainen
Viestit: 40
Liittynyt: 26.10.2010 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Punainen »

Mites sulla menee nyt? Huomasin, että ensi sunnuntain Vartsikassa on se kirjoitus karttamisen kiristämisestä, saa nähdä vaikuttaako mitenkään omiin suhteisiini. Ei onneksi ainakaan siskon kanssa. Mitä sun vanhemmat tuumaa tällä hetkellä? Yksi asia mitä tässä pohdin on se, että harvalla 18-vuotiaalla (jonka siis pitäisi tällaisessa eroamistilanteessa muuttaa pois kotoa, jos oikein tiukasti karttamista noudattaa) on taloudellisia resursseja niin tehdä.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

KELA antaa asumistukea ja sossu toimeentulotukea vuokraan. Asunnon tulee olla vain kohtuu pieni yhdelle henkilölle. Vuokrasopimus kouraan ja ensin Kelaan ja sitten sossuun. Jos ennakkovuokraa, silloin ensin sossuun. Kyllä tämä saatanan maailma ( yhteiskunta) alkuun auttaa.
Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

Tilanne on mitä parhain tilanteeseen nähden. Kesätyö varmistui tänään, joten on sitten lähtörahaa syksyä varten säästötilien lisäksi. Niistä vanhemmista sen verran että silloin kun veli hopea kilautteli minulle niin siinä samalla hän kysyi että olenko huomannut että pidän vanhempiani henkisessä yliotteessa (kyllä tiedän, olen aika dominoiva persoona). Tämä tilanne on johtanut siihen että taloudellista tukea näyttää tulevan, vaikka rahahanat kuulemma kiinni menivätkin. Sinä päivänä kun oli muistonvietto niin taiteltiin hieman peistä näistä kokouksissa käymisistä, eivät enää edes kysele lähdenkö kokouksiin. Puheväleissä kyllä ollaan, ainakin toistaiseksi. Ihmetyttää hieman miksei srk:sta ole yhteyttä otettu, varsinkin kun on kv-viikko menossa niin luulisi että koko seurue soittelisi kilpaa minulle. Pitäisi se varsinainen erokirje varmaankin jossain vaiheessa rustailla.
Invita Minerva
Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

Juuri kun näennäisesti asiat kääntyvät parempaan päin, niin päättää veli vanhin tulla juttelemaan ja samalla käydä jutustelemassa vanhempien kanssa, tulos: äiti itkee, isä on hiljaa ja minä katkeroidun entistä enemmän. Voisin vielä kädestä pitäen kiittää veli Russelia tämän kultin aloittamisesta.
Invita Minerva
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Perdition kirjoitti:Juuri kun näennäisesti asiat kääntyvät parempaan päin, niin päättää veli vanhin tulla juttelemaan
Suomen jäsenmäärä on polkenut paikallaan viimeiset noin 15 vuotta, siis huolimatta yli 6000:n kastetun määrästä. Se panee vanhimman yrittämään jos jonkinlaista, etenkin kun siihen on vielä ohjeistus.
Voisin vielä kädestä pitäen kiittää veli Russelia tämän kultin aloittamisesta.
Jos aikakoneella pääsisi tapaamaan aiempia sukupolvia, niin nimenomaan Russell olisi minunkin ensimmäinen käteltävä. Toki samaa janaa taaksepäin löytyy William Miller, joka on siitä mielenkiintoinen, että milleriläisen liikkeen ajettua karille hän päätti lopettaa raamattuennustelun. Sellaista ominaisuutta ei yhdelläkään Vt-oraakkelilla ole ollut.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

Markku Meilo kirjoitti:
Perdition kirjoitti:Juuri kun näennäisesti asiat kääntyvät parempaan päin, niin päättää veli vanhin tulla juttelemaan
Suomen jäsenmäärä on polkenut paikallaan viimeiset noin 15 vuotta, siis huolimatta yli 6000:n kastetun määrästä. Se panee vanhimman yrittämään jos jonkinlaista, etenkin kun siihen on vielä ohjeistus.
Voisin vielä kädestä pitäen kiittää veli Russelia tämän kultin aloittamisesta.
Jos aikakoneella pääsisi tapaamaan aiempia sukupolvia, niin nimenomaan Russell olisi minunkin ensimmäinen käteltävä. Toki samaa janaa taaksepäin löytyy William Miller, joka on siitä mielenkiintoinen, että milleriläisen liikkeen ajettua karille hän päätti lopettaa raamattuennustelun. Sellaista ominaisuutta ei yhdelläkään Vt-oraakkelilla ole ollut.
Ihan hyvin järjestö hoitaa asiansa, kun ei itsellekään tullut tiedostettua sitä valtaisaa massaa, joka jokaisen juhannuksena ja sitä seuraavana lauantaina marssi kaste - kylttien takana. Itsekin siinä joukossa kerran olin. Meitä on siis oikeasti paljon.

En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka antavat niin paljon painoarvoa kirjalle, josta on olemassa tuhansia tulkintoja. Jos Jumala tarkoitti "sanansa" tuovan maan päälle sotia, murhia, vastakkainasettelua, perheiden rikkoutumista ja muuta mukavaa, niin ei voi kuin vain toivoa ettei koko kaveria ole olemassakaan.
Invita Minerva
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Perdition kirjoitti:Ihan hyvin järjestö hoitaa asiansa, kun ei itsellekään tullut tiedostettua sitä valtaisaa massaa, joka jokaisen juhannuksena ja sitä seuraavana lauantaina marssi kaste - kylttien takana. Itsekin siinä joukossa kerran olin. Meitä on siis oikeasti paljon.
Harhautustahan se asioidenhoito toki edellyttää, otetaan vaikka aiheeseen sopiva esimerkki Japaninmaalta, palvelusvuosina1997-2004 Japanissa kastettiin 40420 henkilöä:
1997 10962
1998 7779
1999 5343
2000 4388
2001 4139
2002 3925
2003 2639
2004 6055

Samanaikaisesti Japanin julistajahuippu on 3108 henkilöä miinuksella:
1997 220663
1998 222912
1999 222857
2000 221364
2001 220113
2002 218731
2003 217508
2004 217555

Vt-seura suhtautuu tähän kehitykseen riemulla, onhan Jehova siunannut tuon jäsenmäärän laskun:
”Luodaanpa sitten silmäys Japaniin. Ennen toista maailmansotaa tuossa maassa oli satakunta Valtakunnan saarnaajaa. Sodan aikana raaka vaino harvensi heidän rivejään, ja sodan lopussa oli enää muutamia todistajia hengellisesti ja fyysisesti elossa (Sananlaskut 14:32). Nuo harvat nuhteettomuutensa säilyttäneet julistajat olivat totisesti iloisia, kun he saattoivat vuonna 1949 toivottaa tervetulleiksi ensimmäiset Gilead-koulusta Japaniin määrätyt 13 lähetystyöntekijää. Nämä lähetystyöntekijät kiintyivät nopeasti innokkaisiin ja vieraanvaraisiin japanilaisveljiinsä. Noin 50 vuotta myöhemmin, vuonna 2003, Japani raportoi 217 508 julistajan huipun! Jehova on siunannut runsaasti kansaansa tuossa maassa.! (Vartiotorni 1. tammikuuta 2004 sivu 15)
En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka antavat niin paljon painoarvoa kirjalle, josta on olemassa tuhansia tulkintoja.
Siinä se juju, on hienoa ajatella olevansa jotenkin ainutlaatuinen noiden monien tuhansien tulkintojen joukossa. Hienous onkin siinä, että tuollaisen ajattelun voi rakentaa millaisille luuloille tahansa, kunhan kutsuu noita luulojaan ainoaksi oikeaksi uskoksi.
Jos Jumala tarkoitti "sanansa" tuovan maan päälle sotia, murhia, vastakkainasettelua, perheiden rikkoutumista ja muuta mukavaa, niin ei voi kuin vain toivoa ettei koko kaveria ole olemassakaan.
Raamatun mukaan homma karkasi jumalalta heti alkuun käsistä ja jumala hävitti luomakuntansa miltei sukupuuttoon. Eikä muuten sukupuuttoonkaan hävittäminen olisi heti alkuun haitannut, ainakin jos Raamattuun on uskominen. Jumalan valittu kansa joutui hävittämään amalekilaiset kolmeen kertaan sukupuuttoon.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
RaM

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja RaM »

Perdition kirjoitti:Juuri kun näennäisesti asiat kääntyvät parempaan päin, niin päättää veli vanhin tulla juttelemaan ja samalla käydä jutustelemassa vanhempien kanssa, tulos: äiti itkee, isä on hiljaa ja minä katkeroidun entistä enemmän. Voisin vielä kädestä pitäen kiittää veli Russelia tämän kultin aloittamisesta.
Olisi ollut hyvä, jos sinulla olisi ollut heittää pari murhaavan tehokasta kysymystä. Ne olisivat antaneet samalla todistusta vanhemmillesikin siitä, ettet ole ihan ymmärtämättömyyttäsi jäänyt pois vaan sille on järkevät perusteet.
Perdition
Viestit: 44
Liittynyt: 19.03.2011 19:54

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja Perdition »

RaM kirjoitti:
Perdition kirjoitti:Juuri kun näennäisesti asiat kääntyvät parempaan päin, niin päättää veli vanhin tulla juttelemaan ja samalla käydä jutustelemassa vanhempien kanssa, tulos: äiti itkee, isä on hiljaa ja minä katkeroidun entistä enemmän. Voisin vielä kädestä pitäen kiittää veli Russelia tämän kultin aloittamisesta.
Olisi ollut hyvä, jos sinulla olisi ollut heittää pari murhaavan tehokasta kysymystä. Ne olisivat antaneet samalla todistusta vanhemmillesikin siitä, ettet ole ihan ymmärtämättömyyttäsi jäänyt pois vaan sille on järkevät perusteet.
Sain maalaisjärjellä vanhimman selittelemään ympäripyöreitä. Raamattua kovasti lainaili vaikka tein selväksi etten koko laitokseen usko sen ristiriitojen ja monien tulkintojen vuoksi. Tuntuu samalta kuin kiville puhuisi, ei minkäänasteista ymmärystä siitä että olen toista mieltä elämänkatsomuksesta. Alkoi hieman nyppiä kun hän yritti vetää mattoa jalkojen alta kreationistisellä näkemyksellään. Otanpa kehityksen vai luomisen tulos -kirjan sekä paperia ja otan kaikki mahdolliset vanhentuneet ja väärät tiedot ylös. Tänne saa kyllä listata avuliaita epäkohtia.
Invita Minerva
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Näin kävi

Viesti Kirjoittaja paula »

Jos sinua vain lohduttaa tieto ettei sinun ja vanhempiesi väliin tulevat särmät johdu heistä vaan VAIN TUOSTA USKONNOSTA! Aika näyttää kuinka vahva ote tuolla uskonnolla on vanhempiisi. Kun omat lapseni halusivat lopettaa yhteydenpidon kanssani niin minä saoin heille että tiedän ettei heillä oikeesti ole itsellään mintään syytä karttaa minua vaan he tekevät niin koska uskonto MÄÄRÄÄ! Eivät he voineet sitä kieltääkään

On oman mielenterveyden tähden tärkeää että voi ymmärtää miksi tähän tilanteeseen on tultu, ja ettei se sittenkään ole MAAILMANLOPPU, ei oman, mutta mikä on harmi niin ei tuon uskonnonkaan loppu. (ainakin vielä tulee uusia höynäytettyjä)

Rehellisesti täytyy myöntää että esim. äitienpäivänä neljän karttavan lapsen äitinä ei fiilis ollut kovin korkealla :(

Mutta minä en ole alistunut puhumattomuuteen, aika ajoin jotain pientä yhteydenpitoa pidän, minä en karta, minä en katkaise välejä :D

Kun itse tiedät mitä haluat ja olet itsellesi rehellinen niin jatkat elämääsi omia polkuja pitkin. Nyt olet myrskyn silmässä mutta kyllä eläsi löytää uomansa, kaikkea hyvää sinulle!
Vastaa Viestiin