Koska astui voimaan vapautus armeijasta?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Eikös Karvialta jotain JT-porukkaa ollut karkumatkoillakin välillä? 60-luvulla? Muistelen ex-appeni jotain sellaista kertoneen. Onko jollain tarkempaa tietoa?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Aiheesta on kirjoitettu täällä: http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=51.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Asiaan vähän liittyen:

"Iässä" olevat Jehovan Todistajat muistavat kentällä etenkin kiinnostuneen/mahdollisen kiinnostuneen tykönä ottaa esiin tämän vankila-episodin.

Paikalla voi olla esimerkiksi mahdollisesti pulskempi paidannapit ääriasentoon viritettynä oleva jopa vanhin joka istunut linnassa armystä ja hänen seurassaan etuisuutta tavoitteleva juniori tikku-ukko, jolle vapautusetuisuus tulee kuin manulle illallinen.

Nämä linnassa istuneet mielellään retostelevat noista ajoista.

"Juu, meikäläinenkin istui linnassa".

Ja usein nämä jt-ex-linnakundit esittävät asian niin kuinka "heikäläisiä" kohdeltiin vähän miten sattuu linnassa. (eli vainoa vainoa sielläkin). Siitä päästään sopuisasti siihen kuinka "heikäläisiä" vainotaan muutenkin. Ja siitä päästään myös tosi tm totuuden (Seura) ohjeistuksiin sopivien raamatunlainausten kera, miksi tosi Jehovan Todistajat eivät mene armeijaan tai menivät linnaan.

Siis ratsastavat tavallaan vanhalla linna-aiheella ja myötätunnolla ja sitten dogmaattinen oppi ja kuvainnollinen aivopulttiasetus niin kiinnostunut onkin ehkä samaa mieltä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Marilyn kirjoitti:Arvaappa mitä?! Kerroit juuri mulle enemmän mun faijan historiasta kuin hän tähän asti itse on kertonut. Vaikket mun faijaa tunnekaan.
En ole ainoa, joka kokee tulleensa kusetuksi Vt-seuran 1951-1996 välisessä oppiseikkailussa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mielestäni on aika surkuhupaisaa ajatella, että Suomen valtio vaatii jt-miehiä käymään säännöllisesti kentällä. Sellainen tilanne on kuitenkin nykylain mukaan. Lykkäys/vapautus armeijasta seurakunnasta saatavan todistuksen perusteella. Todistuksen taas saa jos on aktiivinen jäsen. Aktiivinen jäsen on jos käy kentällä säännöllisesti. Varmaan monikin nuorimies haluaisi harjoittaa uskontoaan vähemmän kuin laki vaatii.
Let me go Master I hate you so
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljo »

rippeli kirjoitti:Lykkäys/vapautus armeijasta seurakunnasta saatavan todistuksen perusteella. Todistuksen taas saa jos on aktiivinen jäsen. Aktiivinen jäsen on jos käy kentällä säännöllisesti.
Haluan tuoda esille sen tosiasian, että ainakaan minulla ei ollut vaikeutta saada todistusta lykkäystä varten pelkästään jäsenyyden perusteella. Vapautukseen olisi pitänyt olla todistus aktiivisuudesta seurakunnassa. Tästä oli keskustelua jonkun vanhimman kanssa, mutta ei hänellä ollut mitään huomautettavaa kun näytin kopion lakikirjan tekstistä.

Eli aktiivisuutta tarvitaan vasta loppumetreillä. :twisted:
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Viljo kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Lykkäys/vapautus armeijasta seurakunnasta saatavan todistuksen perusteella. Todistuksen taas saa jos on aktiivinen jäsen. Aktiivinen jäsen on jos käy kentällä säännöllisesti.
Haluan tuoda esille sen tosiasian, että ainakaan minulla ei ollut vaikeutta saada todistusta lykkäystä varten pelkästään jäsenyyden perusteella. Vapautukseen olisi pitänyt olla todistus aktiivisuudesta seurakunnassa. Tästä oli keskustelua jonkun vanhimman kanssa, mutta ei hänellä ollut mitään huomautettavaa kun näytin kopion lakikirjan tekstistä.

Eli aktiivisuutta tarvitaan vasta loppumetreillä. :twisted:
Tässä asiassa kai valta on aika pitkälle oman seurakunnan vanhimmilla? Toisin sanoen pyhä henki ratkaisee epäselvissä tilanteissa...
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Turhapuro
Viestit: 137
Liittynyt: 28.05.2007 10:39
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Itse sain vapautuksen armeijasta melko helposti. Pyysin seurakunnan sihteeriltä vain todistusta, että olin jt. Luin paperin, jonka sain ja kieltämättä nauraskelin. Siinä luki, että olen toimiva seurakunnan jäsen. Kokouksissa tuskin edes kävin, kenttäilystä puhumattakaan. En todellakaan olisi ansainnut kyseistä kuponkia.

Kysymys kuuluu: Kuka valvoo, että JT:t noudattavat lakia tässä asiassa? Ne kirjoittelee todistuksia jäsennyydestä ihan miten sattuu.
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Turhapuro kirjoitti:Itse sain vapautuksen armeijasta melko helposti. Pyysin seurakunnan sihteeriltä vain todistusta, että olin jt. Luin paperin, jonka sain ja kieltämättä nauraskelin. Siinä luki, että olen toimiva seurakunnan jäsen. Kokouksissa tuskin edes kävin, kenttäilystä puhumattakaan. En todellakaan olisi ansainnut kyseistä kuponkia.

Kysymys kuuluu: Kuka valvoo, että JT:t noudattavat lakia tässä asiassa? Ne kirjoittelee todistuksia jäsennyydestä ihan miten sattuu.
Voihan perse. Mua on kusetettu. Olin oikeasti huolissani saisinko lappusen koska olin joskus epäsäännöllinen kuukauden verran. Jos olisin tiennyt tuon "saamisen" helppouden olisin säästynyt monelta turhalta huolenaiheelta. :?
Let me go Master I hate you so
Tertsa
Viestit: 16
Liittynyt: 22.08.2007 19:32

Viesti Kirjoittaja Tertsa »

Tämä aihe on taas uutisoinnin kohteena.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tertsa kirjoitti:Tämä aihe on taas uutisoinnin kohteena.
Aiheesta on oma keskustelu täällä
Tertsa
Viestit: 16
Liittynyt: 22.08.2007 19:32

Viesti Kirjoittaja Tertsa »

Lehtiveli kirjoitti:
Tertsa kirjoitti:Tämä aihe on taas uutisoinnin kohteena.
Aiheesta on oma keskustelu täällä
Eipä ollut tuolloin vielä.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Tertsa kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:
Tertsa kirjoitti:Tämä aihe on taas uutisoinnin kohteena.
Aiheesta on oma keskustelu täällä
Eipä ollut tuolloin vielä.
Ei ollut ei. Kiitos linkkivinkistä :)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tertsa kirjoitti:
Lehtiveli kirjoitti:
Tertsa kirjoitti:Tämä aihe on taas uutisoinnin kohteena.
Aiheesta on oma keskustelu täällä
Eipä ollut tuolloin vielä.
Juu ei tuota haukuksi ollut tarkoitettu, vaan lähinnä tätä ketjua lukeville ja aiheeseen mahdollisesti vastaaville ;)

Kiitokset hyvästä linkkivinkistä!
Tertsa
Viestit: 16
Liittynyt: 22.08.2007 19:32

Viesti Kirjoittaja Tertsa »

Lehtiveli kirjoitti: Juu ei tuota haukuksi ollut tarkoitettu, vaan lähinnä tätä ketjua lukeville ja aiheeseen mahdollisesti vastaaville ;)

Kiitokset hyvästä linkkivinkistä!
Heh, enpä tuota noin kokenutkaan.
Vastaa Viestiin