Puhelinmyyjä soitti

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Puhelinmyyjä soitti

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kuukausia sitten mulle koitettiin myydä loisteputkia puhelimessa, pakkauskoko oli 50 kpl! Samoin on yritetty myydä kalsareita ja pidin sitä jo oman mittapuuni mukaan typeryyden pohjanoteerauksena, mutta ei. Nyt tyttö soitti ja myi sukkia, totesin että mulla on tarpeeksi sukkia, johon tyttö; "sukkia ei ole koskaan liikaa". Suljin puhelimen siihen ja vasta sen jälkeen kutsuin Perkelettä avukseni.

Tosin nämä myyjät ovat kuin jehovantodistajat, työmyyriä joiden päätehtävä on pitää asiakasta yksinkertaisena. Uskoakseni yksikään täyspäinen ei myy puhelimessa sukkia loppukäyttäjille omana bisneksenään.

Kertokaa mitä kaikkea puhelimessa nykyään kaupataan?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieraas

Re: Puhelinmyyjä soitti

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Markku Meilo kirjoitti:Kertokaa mitä kaikkea puhelimessa nykyään kaupataan?
Partakoneen teriä. "Joo" olisi riittänyt tilaukseksi, puhelu kuulemma nauhoitettiin.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Markku Meilo kirjoitti:Kertokaa mitä kaikkea puhelimessa nykyään kaupataan?
Edellisten lisäksi: puhelin ja laajakaistaliittymiä mokkulan kera tai ilman, sähköliittymiä, taiteilijoiden taidejäljitelmiä, jne... Noihin housu- ja sukka-, ymv. profeettoihin olen suhtautunut sill viisiin, että olen jättänyt puhelimen auki pöydälle. Näköjään ovat aikanaan lopettaneet.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Noihin housu- ja sukka-, ymv. profeettoihin olen suhtautunut sill viisiin, että olen jättänyt puhelimen auki pöydälle. Näköjään ovat aikanaan lopettaneet.
http://www.youtube.com/watch?v=mkdoogjic4I
Video ei ollut ohjeistusvideo.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Mulle puhelinmyyjä myi jonkin firman sähköliittymää niinku entisen tilalle.

Kysyin häneltä, että mistä sen sitten tietää , että minkä firman sähköä sieltä pistorasiasta tulee?
Entä jos sieltä tuleekin sitten jonkin sellaisen firman sähköä, jolle en maksa sähkölaskua, niin mitä sitten tapahtuu?
Mistä sen tietää mitä sähköä sieltä tulee?

Nämä ovat hankalia kysymyksiä, mutta yllättävää kyllä yksi puhelinmyyjä osasi niihinkin vastata ja tuntui asiantuntevalta.
Sanoin kuitenkin että olen tyytyväinen tähän entiseen sähköntoimittajaan enkä aio vaihtaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Minulle soitti joulun alla tv-kanavakauppias.

"Sinut on arvottu 2kk ajaksi koekäyttämään ilmaiseksi tätä meidän kanavapakettia xxxx!".
Ajattelin että kappas, hyvä kanavapakettihan tuo, mikäs siinä, ilmaiseksi.

Myyjä luetteli kanavapaketin faktoja tovin, ja päätteeksi totesi:
"Niin, on tässä sitten tällainen muutaman euron nimellinen katselukorttimaksu, joka täytyy suorittaa." Ajattelin että mitäs kummaa, no ei kai se muutama euro haittaa, hyvä kanavapakettihan tuo.

Seuraavaksi hommaa alettiin lyömään lukkoon:
"No niin, otetaanpas vielä kerran ja nauhalle, ettei jää mitään ikäviä epäselvyyksiä. Eli kanavapaketti xxxx, katselukorttimaksu 4€ viikossa, laskutetaan kerran kuukaudessa..."

Ajattelin että HÄ, laskin hätäisesti että apauttia 20€ kuukaudessa maksaa minulle tämä onnenpotku. Räknäsin myös, että mikäli alunperin ilmainen palvelu jatkaa kallistumistaan tätä vauhtia, niin ensimmäiseen laskutuspäivään mennessä se on kirkkaasti keskiluokkaisen elintasoni ulottumattomissa.

Siinä vaiheessa kilahdin:
"Nyt v***u riitti mulle tämä kusetus. Paskaa Joulua!", luuri kiinni. Kutsuin myös Perkelettä ja muita tuntemiani henkiolentoja avuksi, varmuuden vuoksi.

Toivottavasti nauhoitus onnistui.
And Justice For All
YksinäinenSusi

Niin, on parasta kun sanoo "Ei kiitos" ja katkaisee puhelimen, siinä säästää myös sen puhelinmyyjän aikaa, kun sen ei tartte
turhaan puhua puolta tuntia valhetta suustaan.

Tai, voisi kysyä lehti-puhelinmyyjältä, oletko itse tilannut kauppaamasi lehdet?

Itse ruukasin joskus sanoa, että no, pistä Mustanaamio tulemaan, sen valmistushan on lopetettu, niin eivät voi ainakaan laittaa sitä tulemaan.
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Mistä sen tietää mitä sähköä sieltä tulee?
Ei mistään, koska eri tuottajien sähkö ei erotu millään tavalla.
Nämä ovat hankalia kysymyksiä, mutta yllättävää kyllä yksi puhelinmyyjä osasi niihinkin vastata ja tuntui asiantuntevalta.
Sen selityksen minäkin olisin kuullut oikein mielelläni.
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Itse ruukasin joskus sanoa, että no, pistä Mustanaamio tulemaan, sen valmistushan on lopetettu, niin eivät voi ainakaan laittaa sitä tulemaan.
Aina kun mulle soittaa lehtimyyjä, niin kysyn jos sillä olisi Vartiotornilehden tilausmahdollisuus, mikään muu ei kelpaa.
YksinäinenSusi

Markku Meilo kirjoitti:
Sen selityksen minäkin olisin kuullut oikein mielelläni.
No, selitys kuului jotenkin siihen malliin että, pistorasiasta tuleva sähkö tiedetään jotenkin prosentti-osuuksina, että montako prosenttia sinne valtakunnalliseen verkkoon eri sähkölaitokset sitä ymppäävät.

Ja pistorasiasta tuleva sähkö sitten koostuisi kanssa noista prosenttiosuuksista, en tiedä osaanko selittää oikein, mutta arvelisin sen olevan näin.

Tosin vaikea tätä on vieläkin ymmärtää. Voisko joku valaista, mullon lamppu himmee?
Markku Meilo kirjoitti: Aina kun mulle soittaa lehtimyyjä, niin kysyn jos sillä olisi Vartiotornilehden tilausmahdollisuus, mikään muu ei kelpaa.
:lol: :lol:
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Markku Meilo kirjoitti:Aina kun mulle soittaa lehtimyyjä, niin kysyn jos sillä olisi Vartiotornilehden tilausmahdollisuus, mikään muu ei kelpaa.
Sitten vaan odotellaan että joku jt-puhelinmyyjä on linjoilla, ja saadaan vuosikirjaan hieno kokemus siitä että ihmiset haluaisivat tilata mielummin järjestön kirjallisuutta maailmallisen sijasta. :mrgreen:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sinner74
Ylläpitäjä

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti: Sen selityksen minäkin olisin kuullut oikein mielelläni.
No, selitys kuului jotenkin siihen malliin että, pistorasiasta tuleva sähkö tiedetään jotenkin prosentti-osuuksina, että montako prosenttia sinne valtakunnalliseen verkkoon eri sähkölaitokset sitä ymppäävät.
Sen sähkön (tai jännitteen) faktista alkuperää, joka juuri sinun pistorasiaasi tulee, ei selvitä (ainakaan nykyisellä sähkötekniikan tuntemuksella) Erkkikään. Se voi olla yhtä hyvin ydinvoimalasta kuin jonkun elämäntaparupelihatun kotipihalla epäsäännöllisesti pyörähtelevästä kotitarvetuulimyllystä. Suomesta, Venäjältä, Ruotsista tai Norjasta.

Asia on juurikin kuten Jarkke esitit, eli ostamalla vihreää sähköä, ostat itse asiassa "slaissin" kyseisen energianayhtiön tuulivoimalla tuotetusta energiasta. Energiayhtiö ei voi myydä noita "slaisseja" enempää, kuin kyseisellä yhtiöllä on "tuulivoimapizzaa". Tätä myös valvotaan viranomaisten toimesta. Väittäisin että Vihreän sähkön kauppa on oikeastikin sitä mitä se esittää olevansa.

Markun taktiikka lehtimyyjien suhteen on niin nerokas, että se on suorastaan pakko kopioida omaan käyttöön. Vielä kun voisi varmuudella välttää tuon Tonyn mainitseman jt-lehtimyyjä-skenaarion :)
And Justice For All
Markku Meilo

sinner74 kirjoitti:Väittäisin että Vihreän sähkön kauppa on oikeastikin sitä mitä se esittää olevansa.
Toki vihersähköä syötetään valtakunnan verkkoon, mutta sitä energiaa käyttää täsmälleen (kulutuksensa suhteessa) samassa määrin jokainen kyseisen verkonosan senhetkinen kuluttaja, ostipa sitten sähköenergiansa mistä tuutista hyvänsä. Joten vihersähköstä maksava kuluttajalla ei ole mitään itse sähköön liittyvää eroa vaikka kivihiilisähköstä maksavaan naapuriinsa verrattuna. Nämä kaksi naapuria kuluttavat tietyllä samalla kellonlyömällä viher- ja kivihiilisähköä täsmälleen yhtä paljon. Itse näen vihersähkön kaupan luomuhommaan rinnastettavana tunteisiin perustuvana kaupankäyntinä.
sinner74
Ylläpitäjä

Markku Meilo kirjoitti: Itse näen vihersähkön kaupan luomuhommaan rinnastettavana tunteisiin perustuvana kaupankäyntinä.
Energiayhtiö kuitenkin joutuu hankkimaan kuluttajille myymänsä vihersähkön ihan oikeasti vihreän sähkön tuottajilta. Karrikoidusti voidaan ajatella, että jos kuluttajat suostuisivat ostamaan vain vihersähköä, niin kaikki sähkö pitäisi tuottaa vesi- ja tuulivoimalla, olkoonkin että teknisesti se ei ole missään määrin realistista tällä hetkellä käytettävissä olevilla energiantuotantomahdollisuuksilla.

Vihersähkön ostaminen siis ohjaa energiayhtiön sähkönhankintaa, ja se on todellista, olkoonkin että sinun tosiasiassa käyttämäsi sähkö voi olla mistä lienee kivihiilipömpelistä. Mun käsittääkseni tuo idea tehdään aika selväksi kuluttajien sähkösopimuksissa, eli silmään pissimisestä ei ole siinäkään mielessä kyse.

Itse ostan Halpaa Sähköä :)
And Justice For All
Markku Meilo

sinner74 kirjoitti:Energiayhtiö kuitenkin joutuu hankkimaan kuluttajille myymänsä vihersähkön ihan oikeasti vihreän sähkön tuottajilta.
Tästä emme ole eri mieltä.
Mun käsittääkseni tuo idea tehdään aika selväksi kuluttajien sähkösopimuksissa, eli silmään pissimisestä ei ole siinäkään mielessä kyse.
Varmaankin sopimukset on sorvattu tosiasioita vastaaviksi, minä katselen asiaa mainosten ja myyntipuheiden kannalta. Sekä myös siltä pohjalta, että ainoastaan osa sähköenergian kuluttajista käsittää sen mekanismin miten örtsy hänen pistorasiaansa päätyy. Mainonta ja markkinointi vetoaa tunteeseen samalla mitalla kuin vaikka luomukaman tyrkytyksessä.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 10.03.2012 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Liika häntä poistettu
Vastaa Viestiin