Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Merikillistä. Taannoin joku minulle väitti näitä "vapaaehtoisia" talkootöitä leipien laittamisineen sun muineen kovin vastenmieliseksi. Näin nämä kokemukset eri ihmisten välillä vaihtelevat.
artoodetoo
Viestit: 149
Liittynyt: 14.11.2012 17:04

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja artoodetoo »

Itse pidin kanssa keittiöllä työskentelystä pienenä kakarana, kun ei tarvinnut istua penkissä paikallaan.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Merikillistä. Taannoin joku minulle väitti näitä "vapaaehtoisia" talkootöitä leipien laittamisineen sun muineen kovin vastenmieliseksi. Näin nämä kokemukset eri ihmisten välillä vaihtelevat.
Työn miellyttävyys liittyy varmaan ikään ja työn määrään. Aikanaanhan jotkut perheet lähtivät päiviä ennen konventtia valmistelemaan kenttäkeittiötä Jäähallille ja työskentelivät koko konventin ajan keittiössä. Oli varmaan rankkaa pitemmän päälle, vaikka kuinka ajatteli Jehovaa. Toisaalta jotkut kävivät auttelemassa pari tuntia ja saivat näin helpotusta salissa istumiseen.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tuotapa en tullut ajatelleeksi. Kiitos komentista, rippeli.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Minä jouduin väliajalla jakamaan haarukat ja veitset jokaiselle ruokajonon tyypille, aivan kuten itse eivät olisi kykeneet laatikosta ottamaan. No, hygieniajuttu..ymmärrän ,mutta näin jälkeenpäin ajateltuna siinä laitettiin lapsi töihin. En todellakaan olisi halunnut hommaa tehdä. Väliajalla olis ollu muutakin tekemistä.

Ei haluja kysytty.Se oli etu ja jos olis kysytty, en olisi edes uskaltanut kieltäytyä.
Siinäpä se.. Lapsi kieltäytyy kun vanhin osoittaa suunnan... Vois olla harvinainen näky..


Näitä mukavia muistoja otsikon mukaan ;)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Maria_70
Viestit: 4
Liittynyt: 05.05.2014 23:37

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Maria_70 »

Muistoja on yhteismajoituksesta. Patjoja valtavan iso kasa. Vieraiden ihmisten kanssa samassa huoneessa. Erikoisia eri tätien tuoksuja. Äiti pakannut kauniit lakanat (ne paremmat) mukaan. Pikkuveli oli koko päivän pyytänyt niitä kauniita leipiä, jotka oli kelmuun kääritty ja koristeltu. "Saadaanko leipiä?" "Saadaanko leipiä?" Äiti oli vastannut jotenkin siihen tapaan että: "Meillä on leipää". Pikkuveli onnellisena lauloi koko matkan yhteismajoitukseen - "Meillä on leipiä, meillä on leipiä, meilläpäs on leipiiää..ää". Ilme oli tyrmistynyt, kun äiti kaivoi esiin reikäleivän ja voipaketin :) -M
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Voisiko joku antaa asiallisen vastauksen siihen miksi
oikeuskomitea kirjaa ylös synnit kun raamattu sanoo
ettei tule pitää kirjaa pahasta? Mihin tuo käytäntö
perustuu?
mirjam123
Viestit: 369
Liittynyt: 16.05.2014 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Voisiko joku antaa asiallisen vastauksen siihen miksi
oikeuskomitea kirjaa ylös synnit kun raamattu sanoo
ettei tule pitää kirjaa pahasta? Mihin tuo käytäntö
perustuu?
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Konventin mansikkaleivokset....mistähän niitä vielä saisi...
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Ai hitsi ne mansikkaleivokset...
Let me go Master I hate you so
paula
Viestit: 136
Liittynyt: 11.06.2007 04:04
Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja paula »

Kyllä: Konventteihin liittyvänä, mansikkaleivokset ja loppurukouksen aamen. :P

Ennen lapsia oli kiva olla Hämeenlinnassa keittiössä töissä. kun lapset kasvoi eikä kehdannut niin usein mennä lastenhuoneeseen se olikin sitten yhtä tuskaa. Sitten kun lapset rauhoittui ja JOUTUI istumaan paikalla koko ohjelman: tälläsen mössön takiako mun ja lapseni pitää täällä istua? Eikä ollut enään edes mansikkaleivoksia. :oops:

Muuten parasta oli rennot vierailut ja retket mitä tehtiin porukalla esim porkkalanniemen ulkoilualueelle ym. Meillä oli alkuvaiheessa sellainen aktiiviretkiporukka. :D
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"Voisiko joku antaa asiallisen vastauksen siihen miksi oikeuskomitea kirjaa ylös synnit kun raamattu sanoo
ettei tule pitää kirjaa pahasta? Mihin tuo käytäntö perustuu?"

Raamatulla ei ole paskankaan väliä silloin kun lahko haluaa hallita ihmisiä. Jeppulauskonto ei perustu raamattuun vaan ajatusten hallintaan ja sitä kautta saatavaav rahaan.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Noomiqq
Viestit: 25
Liittynyt: 14.05.2014 16:07

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja Noomiqq »

Mulla ei ole sellaisia, onkohan defenssit niin pahasti päällä etten voi muistaa vai eikö niitä todellakaan ole? Jos olisi pakko kuitenkin jotain sanoa niin varmaan ne mansikkaleivokset, joita sai ostaa sellaisilla "rahamerkeillä".
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Nyt ihan jäi vaivaamaan, että mistä ne mansikkaleivokset tuli....niitä vois hommata johonkin miittiin....
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukavia muistoja "aktiivi"todistajuusajalta

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Ne leivottiin paikanpäällä tietääkseni. Ja tiedänhän mä. Olen ollut muksuna katsomassa kun niitä tehtiin.
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin