Jehovan todistajien Suomen toiminnan alkuvaiheet

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Kyllähän luonnosta on löydetty vaikka mitä lääkkeitä, esmes nyt vaikka penisilliini. Mutta homeopatia ja iirisdiagnoosi on molemmat humpuukia, mikä on selvinnyt mulle vasta myöhemmällä iälläni. Molempiin uskottiin vahvasti mun suvussa.

Kävin ihan pienenä lapsena ruotsinlaivalla Tukholmassa äitini kanssa, joka kävi siellä jonkun puoskarin vastaanotolla. Koko perheenä kävimme Nirosen vastaanotolla useampaan otteeseen 1980-luvulla. Ja vielä 1990-luvun alussa mulle tehtiin jotain iirisdiagnoosia jossain Saviolla, en muista tyypin nimeä. Sekä mun että isäni iirikset tsekattiin ja määrättiin kalkkipillereitä.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Viljo kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Echinaforce on yli 50%:sti viinaa. Sehän auttaa tunnetusti kaikkeen :roll:
Ellen väärin muista, niin sitä taisi olla 70%. Tervaa se ei taida sisältää kuitenkaan.
Onkohan tuo echinaforce sitten jonkinlainen salainen apuväline lasten aivopesussa... Toisissa uskontoryhmissä saatetaan käyttää jotain huumaavia aineita uskonnollisen kokemuksen vahvistamiseen tai luomiseen. Echinaforce voisi olla 'Brooklynin lasten' huumausaine.. :shock:
Luin echinaforcesta sen valmistajan sivulta, että sitä pitäisi käyttää päivittäin jotta tuo auringonhattu-uute voimistaisi pysyvästi immuniteettisuojaa. Ainakaan itselleni sitä ei kuitenkaan päivittäin annettu pienenä, mutta aina kun oli oikein kylmä ulkona, viruksia kaupungissa tms. Pahaa se oli, mutta olikohan siinä sitten alkusysäys deekuiluputkeen myöhemmin.. :D
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Mun purjeveneen pohja on maalattu styyrpurin puolelta luonnontuotteilla ja paapurin puoli Hempelsin myrkkymaalilla.
Sekoitin myrkytöntä sisävesien pohjamaalia ja chiliä yhteen suhteessa 9 maalia ja 1 chiliä. Tuo chili on sitä samaa mitä käytetään näissä pippuripyssyissä. Se on nestemuodossa. Veneeni on meressä ympäri vuoden, mitä nyt pohja puhdistetaan kerran vuodessa. Aikomus on tässä joskus joulu-tammikuussa ottaa vene ylös pohjan tarkistusta varten.

Luonnonlääkkeistä puheen ollen. Asperiini on todellisuudessa alkuaan luonnonlääke. Luin hiljattain erään jenkkitohtorin kirjan jossa hän kehoitti syömään asperiinia päivittäin.
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Huijattujen joukko houkuttelee huijareita

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

IRanon kirjoitti:Tietääkseni JT seurakunnissa on verkostomarkkinoinnin keinoin toimivia yrittäjiä, jotka myyvät näitä tuotteita ja palveluja seurakuntalaisille.
Suomen paras luopiokirjailija Herrick Åberg oli myös iirisdiagnostiikkaa harjoittava puoskari.

Jehovantodistajat tulee nähdä - tai ainakin erilaiset puoskarit ovat monina vuosikymmeninä nähdeet - heidät huijattuina, joiden huijaaminen on helppoa.

Jehovantodistajat muodostavat oman heimonsa, joka on valikoitunut siten, että kriittinen epäily ja skeptisyys tarjottuja opetuksia tms. kohtaan on ryhmässä alikehittynyt, joten he ovat suotuisa kohderyhmä erilaisille puoskareille. Vartiotorni-seura tosin pyrkii nykyään suojelemaan yksinoikeuttaan valtakunnansalin huijausmarkkinoilla, joten kovin näkyvästi ei lahkon sisällä voi puoskarielinkeinoa harjoittaa.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Torninvartija kirjoitti:Kyllähän luonnosta on löydetty vaikka mitä lääkkeitä, esmes nyt vaikka penisilliini. Mutta homeopatia ja iirisdiagnoosi on molemmat humpuukia, mikä on selvinnyt mulle vasta myöhemmällä iälläni. Molempiin uskottiin vahvasti mun suvussa.

Kävin ihan pienenä lapsena ruotsinlaivalla Tukholmassa äitini kanssa, joka kävi siellä jonkun puoskarin vastaanotolla. Koko perheenä kävimme Nirosen vastaanotolla useampaan otteeseen 1980-luvulla. Ja vielä 1990-luvun alussa mulle tehtiin jotain iirisdiagnoosia jossain Saviolla, en muista tyypin nimeä. Sekä mun että isäni iirikset tsekattiin ja määrättiin kalkkipillereitä.
Samaa vikaa. Äitini usko homeopatiaan on suuri, olen itsekin päässyt Nirosen odotushuoneeseen joskus pienenä, en ihan vastaanotolle asti. Ja Alfred Vogelin "Luonto, paras lääkitsijä" oli lähes Seuran teosten arvoinen teos kirjahyllyssä.

Echinaforcen tehoon tosin edelleen uskon, koska myös pakanat ovat sitä mainostaneet. :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko kyseessä yksi ennakkoluulon muoto ?

Kun joskus voi jonkin ihmisryhmän ihonväri olla sellainen, että heiltä ei ruveta edes kysymään ajo-ohjeita perille pääsemiseksi, niin lahkon opetukseen on sisältynyt lähes kaiken vieraan torjuminen, jolla tarkoitettu uskonnllisuutta, on levinnyt koskemaan kaikkea "saatanallisen maailman" tiedettä ja tietoa ?

Parempi saada joku puskaradioviesti "meikäläiseltä" kuin lääkäriltä, joka ei tiedä edes verensiirron vaaroista.

Eikä lunttuhissan maikka tiedä edes että evoluutio on myytti.

Ja politologit eivät tiedä edes että politiikka on tabu, kiellettyä ?

onhan sitä kaikenlaista kiellettyä kuitenkin. Mutta jos Vogel oli jt (oliko ?) niin opetettu malli on ostaa häneltä purkki ja kysyä jälkikäteen.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Anonymous kirjoitti:Onko kyseessä yksi ennakkoluulon muoto ?

Kun joskus voi jonkin ihmisryhmän ihonväri olla sellainen, että heiltä ei ruveta edes kysymään ajo-ohjeita perille pääsemiseksi, niin lahkon opetukseen on sisältynyt lähes kaiken vieraan torjuminen, jolla tarkoitettu uskonnllisuutta, on levinnyt koskemaan kaikkea "saatanallisen maailman" tiedettä ja tietoa ?

Parempi saada joku puskaradioviesti "meikäläiseltä" kuin lääkäriltä, joka ei tiedä edes verensiirron vaaroista.

Eikä lunttuhissan maikka tiedä edes että evoluutio on myytti.

Ja politologit eivät tiedä edes että politiikka on tabu, kiellettyä ?

onhan sitä kaikenlaista kiellettyä kuitenkin. Mutta jos Vogel oli jt (oliko ?) niin opetettu malli on ostaa häneltä purkki ja kysyä jälkikäteen.
Minäkin pääsin lapsena Nirosen kaiken parantavaan hoitoon. Nironen oli kova jätkä joka paransi vaivan kuin vaivan silmään katsomalla ja sokerilla. Minulta hän kielsi kahvin juonnin, vaikka en ollut kahvia silloin vielä edes maistanut. Lieneekö ollut ennakoivaa hoitoa. Lapsuuden kodissa on vieläkin yksi kaappi täynnä purkkeja joissa nuo ihmeitä tekevät lääkkeet lojuvat. Säilyvät muuten lähes ikuisesti. Soitin eräälle homeopaatille ja varmistin.

Minua ihmetyttää todella nykyään tuo miten jt-lahkolaiset ovat innoissaan homeopatiasta ja vyöhyketerapiasta jne. Taitaa olla niin, ettei kukaan lahkolainen ole perehtynyt kovinkaan tarkasti siihen mihin moiset hoidot perustuvat.

Homeopatia väittää että vedellä on muisti. Siis että vesi muistaa myrkkymolekyylin, jonka kanssa on joskus joutunut tekemisiin. Vesi jopa aistii hyvoen ja pahojen sanojen energian eri tavalla ja muistaa ne. Olen selaillut kirjaa, johon oli koottu kuvia jääkiteistä, jotka oli jäädytetty eri tavoin kohdelluista vesistä. Kun vedelle sanoi vaikkapa "rakkaus", niin kide oli kaunis ja harmoninen. Jos taas sanoi vaikkapa "pienimunainen runkkari" (keksin tuon itse kun en muista täsmällisesti) niin kide oli epäsymmetrinen ja ruma. Eli homeopatia perustuu mielestäni vahvasti new age tyyppiseen uskoon universaalista toimivasta energiasta ja niin ollen nojaa asioihin, joita uskovat voisivat luonnehtia jopa demonistisiksi.

Sama juttu vyöhyketerapiassa. Jalkapohjaa painelemalla koitetaan ohjailla kehon energiavirtoja suotuisiksi, jotta keho olisi harmoniassa meitä kaikkia ympäröivän universaalin energian kanssa. Sachrat auki ja aura kuntoon. Kuulostaa minusta aika arveluttavalta. Vai onko kyseessä se paljon puhuttu pyhä henki.

Minusta siis kaikkki nuo hömpötykset perustuvat yksinkertaisesti tietämättömyyteen ja siihen, että alkuaikojen lahkolaisiin kuului asian harrastajia. "Hoidot" tulivat maailmallisina tuliaisina kun hörhöilevät ihmiset ottivat vielä yhden taakan lisää (jt-lahkon) kannettavakseen.
Let me go Master I hate you so
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Eihän nuo luontaislääkitykset ja tuotteet ole todellakaan mikään uhka vaan pikemminkin mahdollisuus. Ongelmia ovat kaikenmaailman puoskarit ja besserwisserit yhdistettynä tuotteiden lähes rajattomaan saatavuuteen. Onhan niitä samanlaisia ongelmia monien muidenkin ilman reseptiä saatavien pillereiden kanssa.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Torninvartija kirjoitti:----Kävin ihan pienenä lapsena ruotsinlaivalla Tukholmassa äitini kanssa, joka kävi siellä jonkun puoskarin vastaanotolla. Koko perheenä kävimme Nirosen vastaanotolla useampaan otteeseen 1980-luvulla. Ja vielä 1990-luvun alussa mulle tehtiin jotain iirisdiagnoosia jossain Saviolla, en muista tyypin nimeä. Sekä mun että isäni iirikset tsekattiin ja määrättiin kalkkipillereitä.
Björkander Tukholmassa, Nironen Tampereella, Westphalen Espoossa ja luultavasti Keravan Saviolla taisi olla Ristimäen Antero.

Noita kalkkitapuja on itsekin joskus lapsuudessa tullut syötyä. :oops:
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Björkander Tukholmassa, Nironen Tampereella, Westphalen Espoossa ja luultavasti Keravan Saviolla taisi olla Ristimäen Antero.
Bingo.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Luontaistuoteala julkaisee lehdiksikin asti mainoksiaan.

Luonnontuotteissa tietysti voi olla ja on tehoaineita, jalostetussa muodossahan niiden varassa elämme jokainen (ruis vehnä...).

ja pajunkuoressa on sitä asperiinin tehoainetta, oliko se asetolisalisyylihappo vai mikä sen tapainen.

Nykyään kuitenkin tuntuisi hassulta pureskella pajunkuorta sen sijaan että ostaisi asperiinia.

Luonnon aineethan pyritään tutkimaan tehoaineiden löytämiseksi ja hyödyn ottamiseksi, luontaistuoteala taiteilee mainoksissaan kielletyn ja sallitun harhaanjohtamisen rajoilla.

Jossain yrtissä kerrotaan olevan vaikka molybdeenia taikka zirkoniumia. muun kerronnan jälkeen missi- taikka muuhun titteliin oikeutettu henkilö sanoo käyttävänsä ainetta ryppyisen ihon taikka huonon muistin hoitoon. Juttu ei väitä tutkimuksessa todetun että aine siihen tehoaisi, mutta saattaa sisältää yksityisen henkilön käsityksen sellaisesta asiasta laillisesti, taikka ei edes sitäkään, mutta nopea ja huolimaton lukija voi saada käsityksen vakuuttavasta uudesta lääkkeestä.
Kapteeni
Viestit: 221
Liittynyt: 15.06.2007 14:49
Paikkakunta: Mindanao, Lanao del Norte
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Nyt teille on taas koko porukalle iskenyt toi tyypillinen ex.todistaja pessimismi päälle. Kyllä sieltä alternatiivi hoidostakin löytyy jotain hyvää.

Meikäläisellä oli noin 10 vuotta sitten oikein paha discusprolaps taitaa olla välilevyn pullistuma suomeksi. Se pisti minut koijaan puoleksi vuodeksi. Jalat ei oikein toiminut, kun välilevyn pullistuma painoi jalkojen hermoja. Ei edes panohommat sujunut, niin teki kipeää. Kävin sekä lekureiden että poppamiesten luona. Huomasin heti ensi töikseni, että lekureilta ei näihin asioihin apua saanua, joten aloin tutkimaan poppamiesten opetuksia. Ja sain kontaktin erääseen akupuntuuritätiin ja kinesiologisetään. Nämä pistivät minut jaloilleen viikon sisällä.

Panohommatkin alko taas sujuu, kun pääsin seisovaan asentoon. Ei tahtonut sairaalan lekuri uskoo, ennenkuin menin omalle lääkärille jonka sairaanhoitaja soitti sairaalaan että kyllä se seisoo. .

Vieläkin ihmetyttää, että mikä siinä niin nopeasti auttoi.

Tunnen erään englantilaisen entisen SAS sotilaan, joka Iranin sodassa 80-luvulla sai mahahaavan. Tuon mahahaavan paransi poppamies filipiinien viidakossa kertaheitolla. Jonka jälkeen tästä kaverista tuli erittäin aktiivinen katollilainen.

Minulla on ihan positiivinen suhde niin lääkäreihin kuin poppamiehiin. Kummallakin alalla löytyy niin hyviä kuin huonojakin ammattimiehiä.


Tuo edellinen oli sitten minulta. Ettäs tierätte.

Tiedetään, tiedetään - MM
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mukava lukea hyviä uutisia. Onneksi olkoon.

Välilevytyrä usein leikataan, niitä on urheilusivujen mukaan leikattu esim. NHL:n pelaajilta. Tyrä on siis pullistuma joka tosiaan puristaa hermoa ja maallikko ymmärtää leikkaushoidon harvinaisen hyvin, puristava osa veitellä veks, niin se ei voi enää puristaa.

Mutta osa tyristä saattanee "vetäytyä" taikka niitä ei ainakaan aina lääkärit leikkauksella hoida.

Akupunktuurista olen kuullut yhden mielenkiintoisen selityksen, onko mahdollisesti sitten muitakin, mutta kipuhoitona sanotaan että neula tökätään tiedettyyn hermopisteeseen ja nykytetään niin paljon hermoimpulsseja että hermon informaatioliikenne tukkeutuu, jolloin siis kipuimpulssit eivät mene läpi. Tämähän on nykyihmisen helpompi ymmärtää kun muistelee eri tukkeutuneita ATK -juttuja.

Jolla on mystiikkatarpeet Jehovantodistajuudesta täyttyneet, eivät ota sitä ihmisfysiologiaankaan.

Siten jos tohtorit eivät parempata tarjoile, tulee mieleen jokin kombinaatio noista, että tyrä olisi vetäytynyt ja hermoimpulssi kaatunut kuin ATK -ohjelma.

Se kiinalaisperäinen neulanpistelyhoito ei muuten ole varsinaista alternatiivihoitoa.

Olin aikoinaan itse sairaalassa kun joku muu potilas iltasella valitti, oliko korva- vai mitä hammassärkyä. Ja paikan päällä ollut päivystävä lääkäri pisteli neuloilla kipudemonit hengiltä.

Mahahaavasta en tiedä enempää kuin että jos dg on oikea niin haava on todellinen jonkinasteinen reikä siellä vatsalaukussa päin limakalvoiholla.
Kirsieveliina

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Witless kirjoitti:Ja Alfred Vogelin "Luonto, paras lääkitsijä" oli lähes Seuran teosten arvoinen teos kirjahyllyssä.
Voi taivas! No niinpä meilläkin oli ja on edelleen paksu, harmaa kangaspintainen teos. Ehcina-pulloa hypisteltiin joka flunssaan. Nyt kyllä masentaa, näidenkin taustoista kuulla... Eipä silti, sinkki-echina-tabletit tosiaan ehkäisee flunssan kehittymisen ajoissa otettuina, siis silloin jos sattumoisin en HALUA sairastaa = mukavasti lukea kaikkea kiinnostavaa sängyn pohjalla... :wink:
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Witless kirjoitti:
Torninvartija kirjoitti:Kyllähän luonnosta on löydetty vaikka mitä lääkkeitä, esmes nyt vaikka penisilliini. ----
Kävin ihan pienenä lapsena ruotsinlaivalla Tukholmassa äitini kanssa,------
Samaa vikaa. Äitini usko homeopatiaan on suuri, olen itsekin päässyt Nirosen odotushuoneeseen joskus pienenä, en ihan vastaanotolle asti. Ja Alfred Vogelin "Luonto, paras lääkitsijä" oli lähes Seuran teosten arvoinen teos kirjahyllyssä.

Echinaforcen tehoon tosin edelleen uskon, koska myös pakanat ovat sitä mainostaneet. :)
Äidillänikin oli tuo paksu Vogelin teos. En muista mihin vaivaan yksi "lääke" oli tarkoitettu, mutta sen valmistus ol kirjassa: Kippoon piti laittaa kerroksittain etanoita ja sokeria. Etanat sulivat sokeriin muutamassa päivässä. Sitten sotku piti suodattaa vaikkapa sideharsolla, ja sitten vaan etananektariinia nauttimaan! :lol:
Vastaa Viestiin