Onko pollari-TV herättänyt keskustelua järjestön sisällä?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Onko pollari-TV herättänyt keskustelua järjestön sisällä?

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Olisi mielenkiintoista tietää onko Poliisi-TV:n ohjelma hengellisestä väkivallasta huomioitu jehovantodistajien keskuudessa. Mitäs sanotte, te jotka olette järjestön sisäpuolella tai muuten omaatte sinne läheisempiä yhteyksiä:

Keskustellaanko ohjelmasta vai vaietaanko se kuoliaaksi?

Varoitellaanko ohjelman katsomisesta?

Pidetäänkö ohjelman väitteitä väärinä?

Uskaltaako kukaan sanoa, että eronneiden kohtelu on julmaa?

Mainittakoon, että ko. ohjelma on katsottavissa täällä:

http://www.youtube.com/watch?v=YkRGk-fP87g

Yksi ketju pollari-TV:stä on jo olemassa, mutta ehkä tässä ketjussa syntyy keskustelua hieman uudesta näkökulmasta.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

En ole havainnut mitään ohjelman kommentointia itse. En ole toisaalta itsekään asiaa tuonut esille, noh toisaalta enpä todistajien kanssa vapaa-ajalla muutenkaan paljon ole tekemisissä. Mutta usein jotain kuulisi silti. Itse veikkaan että ohjelmaa ei uskalleta kommentoida koska on totuudenmukainen ja ehkä vaikeasti tuomittavissa, ja monet todistajat pitävät ja arvostavat poliisi tvtä. Luulenpa että koska todistajat melkeinpä aina itse pitävät erottamista todellisena rakkaudellisena järjestelmänä (koska niin vain on opetettu) niin eivät myöskään pidä ohjelmaa sinänsä hyökkäyksenä vaan ainostaan ikäänkuin todistuksena ihmisille, että mitään salattavaa käsitellyissä asioissa ik. ei ole. Pitää muistaa että todistajat eivät pysty ymmärtämään miten erotetut itse ja maailmalliset kokevat erottamisen. Ehkäpä eivät paljon mitään ohjelmasta ajattele, enintään haukkuvat Valkilaa.
No mutta onko kokemuksia reaktioista muilla? Itsellä meni vain spekulaatioksi, tosin luulenpa etten kaukana totuudesta ole.
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Poliisi-tv:n sivulla myös juttu aiheesta

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Lisään tähän linkin Poliisi-tv:n sivulle, jossa asiaa myös tekstimuodossa:

http://www.yle.fi/poliisitv/henktar.php
Vastaa Viestiin