Jehova parka

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Jehova parka

Viesti Kirjoittaja RaM »

Sääliksi käy Jehova-reppanaa.

Ensin hän teki täydellisen maapallon eläimineen ja ihmisineen vain todetakseen, ettei siitä tullutkaan täydellistä. Edes hänen täydelliset henkiluomuksetkaan eivät olleet täydellisiä vaan yhdessä ihmisten kanssa alkoivat ryttyilemään hänelle. Kun kaikki näytti menevän totaalisesti perseelleen maapallolla, alkoi Jehovaa vituttamaan niin paljon, että päätti pistää paskaksi kaiken. Huuhtasta puhtaaksi koko maamollukan niin, ettei ainuttakaan elävää olentoa jää jäljelle. Jehova parka KATUI kaikkea tekemäänsä.
No oli kuitenkin yksi ihminen, joka jaksoi valaa uskoa Jehovaan tuona pettymyksen ja masennuksen hetkellä. Nooa. Hän sai Jehovan ryhdistäytymään ja yrittämään uudelleen.

Jehova päätti nyt, että hän ottaakin noista pahoista ihmisistä pikkuruisen porukan, jota alkaa koulimaan (se varmaankin tuntui helpommalta vaihtoehdolta) ja tekee NIISTÄ kansan itselleen. Puhtaan palvonnan juutalaisuuden.
Mutta taas tökki. Ei auttanut Jehovaa vaikka kuinka koitti hyvällä tai pahalla ohjata noita paimentolaisia. Aina meni pieleen. Jehova lupasi heille maat ja mannut, mutta jostain syystä mikään lupaus ei toteutunut. Ei luvattu maa. Ei Siioinin vuorelle perustettava valtakunta. Jehova parka ei itsekään enää tiennyt, missä asuisi. Välillä vannoi ja vakuutti elävänsä ikuisesti Siionin vuorella kansansa keskuudessa, mutta kun tuon kansan kanssa ei millään tullut juttuun. Aina oltiin napit vastakkain.

Niinpä Jehova päätti taas muuttaa suunnitelmiaan ja pisti nyt poikansa Jeesuksen hommiin. Ensin hän päätti näyttää tolloille juutalaisilla ja muillekkin ihmisille, kuinka kova äijä hän oikein oli. Niinpä Jehova kidutti julkisesti kuoliaaksi maanpäälle putkauttamansa poikansa Jeesuksen. Sitten hän ilmoitti, että kaikki jotka nyt uskovat hänen olevan maailmankaikkeuden kovin sälli - pelastuvat.

Jehova parka. Läskiksi meni taas hyvä suunnitelma, sillä juutalaiset pääasiassa vain ilkkuivat hänen projektiaan ja ne muutamat hassut, jotka uskoivat häneen, kuolivat ennenkuin mitään suurempaa porukkaa oli saatu kasaan. Jehovan piti pistää taas ihmiskunta uusiksi, mutta milläs pistät kun liki kaikki olisi pitänyt hävittää. Niinpä Jehova päättikin nyt toppuuttaa Jeesusta toisen tulemisensa ja ihmiskunnan hävittämisen suhteen.
Jehova meni murjottamaan Seulasiin ja miettimään, mitä oikein pitäisi tehdä.

VIIMEIN, lähes 1900 vuotta sen jälkeen kun Jehova oli alkanut mököttämään ja Jeesus onnettomana odotteli, koska pääsisi teurastamaan ihmisiä kostoksi kiduttamisestaan, putkahtikin maailmaan ihminen, joka osasikin tunnistaa raamatun teksteihin koodatut salaisimmatkin viestit ja HÄN päätti perustaa uuden uljaan lahkon, joka julistaisi Jehovan kunniaa ja Ainoaa Oikeaa Totuutta.
C.T. Russell, totuuden torvi, uskollinen ja ymmärtäväinen orja, ryhtyi puhdistamaan Jehovan kunniaa ikuisena töpeksijänä ja laati dogmeja, joilla kumottiin kaikkien muiden uskontojen väärät opit. Ai kuinka Jehova riemastui. NYT oli aika pistää ryttyilevä ihmiskunta kuriin ja perustaa paratiisi maanpäälle.

Jehova käski Jeesusta lataamaan tulikivitykistönsä, jolla oli päättänyt ihmiskunnan tuhota. Jehova valitsi vuoden 1914 hetkeksi, jolloin hän rysäyttäisi täyslaidallisen päin ihmisten pläsiä. Ruuti oli kuitenkin päässyt ilmeisesti kastumaan eikä tulikivivehkeet toimineet. Jehova potti päreensä ja potkaisi Jeesuksen alas maanpäälle selittelemään asiaa kannattajilleen. Mutta tietenkin tuon Russellin piti potkaista keskenkaiken tyhjää. Syntyi sekasortoinen uusi hallinto, jonka riitojen keskellä Jehovakaan ei oikein ottanut selvää, ketkä kuuluvat hänen puolelleen ja ketkä eivät. Jeesus levitteli vain käsiään ja kyseli kaikenaikaa vain sitä, milloin aletaan pistämään lättyyn ihmisiä.

Jehova käski pistää asiat kuntoon vuoteen 1925 mennessä ja sitten alkaisi rytinä käymään. Jeesus teki työtä käskettyä, mutta taas Jehovalla hommat tökki. Ei toiminut tykit.
Raamatun tutkijat menettivät uskonsa Jehovan ja Jeesuksen puuhiin ja ottivat pitkät heidän porukoistaan. Onneksi jäi pieni porukka jäljelle, johon Jehova nyt takertui. Hän käski Jeesusta lepertelemään heille ja pitämään intoa korkealla runsaan saarnaamistyön avulla, kunnes saisi viriteltyä tulikivitykistönsä toimintaan.
Jeesus loi intoa porukkaan ja saikin sen kasvamaan kovan työnteon kautta. Hän vakuutti jatkuvasti että PIAN, aivan hetkisen kuluttua, tykit alkavat toimimaan. Onhan itse niiden suunnittelija Jehova niitä korjailemassa.

Viimein Jehova ilmoitti, että NYT homma pelaa. Tykit ovat kunnossa ja tulikivilatinki suunnattu kohti maapalloa ja ihmiskuntaa. Jehova käski Jeesuksen ilmoittaa kannattajilleen, että hän pistää homman viimein pakettiin, kun on kulunut tasan 6.000 vuotta siitä, kun kaikki alkoi. Kuumeisen odottelun ja tarmokkaan varoittelun seuraamana vuodet, kuukaudet, viikot ja lopulta päivätkin loppuivat, kun h-hetki koitti 1975.
Jehovan kannattajat pitivät sormia korvissaan ja Jeesus hyppeli intoa puhkuen odotellessaan alkavaa ryskettä.

Pahus soikoon. Mitään ei taaskaan tapahtunut.
Jehova katseli naama punaisena simahtaneita tykkejään ja sammunutta tulikiveä. Jehovan vastustaja Perkele nauroi vatsaansa pidellen ja maassa kieriskellen, kun Jehova hyppi tasajalkaa. Ihmisiä alkoi taas kävelemään ulos Jehovan kannattajien porukoista, mutta Jeesus koitti toppuutella heitä luvaten, että kyseessä on vain pieni teknillinen häiriö ja aivan kohta rysähtää.

Jehova ryhtyi jälleen rassaamaan tykkejään. Jeesus koittaa epätoivoisesti valaa uskoa
kannattajiin ja pitää toivoa maailman lopusta yllä. 'Pian, hyvin pian Jehova onnistuu hommissaan ja tekee lopun pahoista ihmisistä sillä kaikki mihin hän ryhtyy, myös toteutuu'.
Viimeksi muokannut RaM, 22.10.2007 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jehova parka

Viesti Kirjoittaja Tony »

:lol:

Kiitoksia erittäin viihteellisestä hetkestä raamatun- ja vt-seuran historian parissa! Ei se totta vie ole Jehovallakaan helppoa, vaikka kovin kaikkivoivaksi herraa tituleerataankin. Mitäs antoi ihmisille vapaan tahdon..

Yksi seikka, joka monen muun ohessa todistaa mielestäni raamatun satukirjallisuudeksi - huolimatta osittaisesta historiallisesta totuudellisuudestaan - on seuraava kohta:
RaM kirjoitti:No oli kuitenkin yksi ihminen, joka jaksoi valaa uskoa Jehovaan tuona pettymyksen ja masennuksen hetkellä. Nooa. Hän sai Jehovan ryhdistäytymään ja yrittämään uudelleen.
Sadut tunnistetaan yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun maailmaa on pelastamassa yksi ihminen. Kuinka järkevä ajatus on tuollaisen yhden ihmisen ylivertaisuudesta - missään ominaisuudessa - verrattuna yhteenkään muuhun ihmiseen?

Voihan se tietenkin olla, että Jehova oli niin pahasti puun ja kuoren välissä, että pisti muutaman Kerubin kovistelemaan Nooaa, jotta alkaisi käyttäytymään Jehovan tarkoituksien mukaan. Tiedättehän, vähän samaan tapaan kuin ennen jaettiin pohjanmaalla palovakuutuksia. 8)

Edit: paha ajatusvirhe korjattu.
Viimeksi muokannut Tony, 19.10.2007 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Marilyn
Viestit: 292
Liittynyt: 01.05.2007 15:14

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Ah, loistavan pisteliästä tekstiä! Kiitos ja kumarrus! :lol:

Tuosta kyllä pisti silmään että Nooahan oli oikeasti aika kova jätkä! Pitäisköhän meidän ryhtyä sittenkin Nooan todistajiksi, koska Nooahan se vaikutti aika radikaalisti Jehovan suunnitelmiin... :?

Ei kuitenkaan. Mä pysyttäydyn uskossani Hammaskeijuun ja käytän vain hammaslääkäriliiton suosittelemia tahnoja.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jehova parka

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

[quote="Tony Syrjänen"]Kiitoksia erittäin viihteellisestä hetkestä raamatunhistorian parissa![quote]

Älä sekoita Raamattua ja VT-seuraa :D
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Jehova parka

Viesti Kirjoittaja Tony »

Nightderanger kirjoitti:Älä sekoita Raamattua ja VT-seuraa :D
Ajatusvirhe korjattu. :wink:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Valtakunnan palvelija
Viestit: 35
Liittynyt: 23.09.2007 09:28

Viesti Kirjoittaja Valtakunnan palvelija »

Hauska kirjoitus :D Kotenkin kyllä käy sääliksi Jeffeä. Mikään ei oikein onnistu näköjään. Vapaan tahdon luonti lieni Hänen kannaltaan se ratkaiseva virhe. Ihmisten tulisi vain palvoa häntä antaumuksella unohtaen itsensä, niin silloin kaikki olis oikein.
Hän taitaa kärsiä ujoudesta. Viestiminen ihmisten kanssa näyttää olevan vaikeaa. Viimeiset viestit häneltä on Johanneksen ilmestys. Se on erittäin hankalasti tulkittavaa sillä ilmeisesti Jeffe oli tarjonnut Johannekselle LSD:tä ennen kuin alkoi kertoa suunnitelmistaan.
Itse asiassa Jeffe saattaa itse olla päihdeongelmainen. Sen verran irrationaalista Hänen puuhailunsa maan asioiden hoitamisessa on ollut.
Jos nyt Jumala luet tätä, niin ajattele nyt oikeasti. Mitä on tullut sekoiltua? Ei ole ollut oikein loogista. Tuollainen psykedeelinen trippailu on varmaan ihan hauskaa, mutta tekisit nyt oikeasti jotain järkevää. Vaikka oletkin ujo, ja lisäksi kaipaat palvontaa itsetuntosi kohottamiseen, niin ei tässä oikeasti ole järkeä. Hae apua ammattiauttajalta. Kyllä sinusta vielä ihan hyvä Jumala tulee.
Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Joo se on toi vapaa tahto joka aiheuttaa vaikeuksia vanhan testamentin jumalalle. Jehovantodistajien mukaan ihmiselle annettiin vapaa tahto ja se johti nykyiseen pahuuteen. Heidän mukaansa on onni, että vapaa tahto jo kohta loppuu ja siirrytään vaiheeseen jossa on pakko totella jumalaa tai tulee tulikivi taivaasta ja tappaa saman tien.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Ja tämän kaiken jälkeen minusta tuli ateisti. Aikani minäkin uskoin Jehovaan ja vartiorniseuran selityksiin.Olin täysin aivopesty kuljin ovelta ovelle ja olin jopa tienraivaajakin.Kunnes viimein pääsin pois koko vartiotorniseurasta kovan työn jälkeen.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Valtakunnan palvelija kirjoitti:Hän taitaa kärsiä ujoudesta. Viestiminen ihmisten kanssa näyttää olevan vaikeaa. Viimeiset viestit häneltä on Johanneksen ilmestys. Se on erittäin hankalasti tulkittavaa sillä ilmeisesti Jeffe oli tarjonnut Johannekselle LSD:tä ennen kuin alkoi kertoa suunnitelmistaan.
Itse asiassa Jeffe saattaa itse olla päihdeongelmainen. Sen verran irrationaalista Hänen puuhailunsa maan asioiden hoitamisessa on ollut.
Heh. Uskonnollisuus ja päihdeongelmat käyvät käsi kädessä. Ehkäpä Iso-J kirjoitutti romaaniaan selvinä kausina ja radalla ollessaan pisti kaiken ranttaliksi? Tai mahdollisesti juuri päinvastoin?? Ei siitä ota selvää...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
L

Viesti Kirjoittaja L »

Minä tässä ihmettelen, kun kukaan ei ole tullut parkumaan, kun jumalaa ja uskoa pilkataan.

Suhtautuminen on kyllä oikea. Siis ajatelkaa nyt! Ei noissa uskontohommissa ole mitään järkeä! Ja silti niitä aikuisille ihmisille kerrotaan, lehdet kirjoittelevat niistä tosissaan ja onpa vielä lakejakin aiheesta. Suuri osa maailman ihmisistä on milloin per-e pystyssä, milloin joku muu paikka paövomassa jotakin jumalaa, joka usein on eri kuin naapurimaassa.

Ja kaikki ovat vakuuttuneita siitä, että juuri he ovat oikeassa...!

Suurin osa ihmisistä on vielä kivikaudella, tai jotain.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

L kirjoitti:Minä tässä ihmettelen, kun kukaan ei ole tullut parkumaan, kun jumalaa ja uskoa pilkataan.
Ystävä hyvä. En minä ole Jahvettia pilkannut. Esitin vain osaa ottavaisessa muodossa kertomuksen siitä, miten käy silloin kun mikään ei onnistu. Jahvetin kohdalla kaikki tuntuu menneen harvinaisen pahasti pieleen. Olkaamme siksi aina suopeasti suhtautuvia niin Jahvettiin kuin hänen palvelijoihinsakin. Heillä se on myös kovaa, kun pitäisi luoda vakuuttava ilmapiiri Jahvetin tekojen ympärille ja saada pakanamaalaiset vapisemaan harmagedonin tulikivitykkien edessä. Ei ole helppoa sillä puolen. :x
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

L kirjoitti:Minä tässä ihmettelen, kun kukaan ei ole tullut parkumaan, kun jumalaa ja uskoa pilkataan.
Ei kannata ihmetellä, usokit on perjantai-iltaisin baarissa. Nekin rupee ajattelemaan suht normaalisti, jos saavat alkoholia verehensä...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Valtakunnan palvelija kirjoitti:Hauska kirjoitus :D Kotenkin kyllä käy sääliksi Jeffeä. ---Viimeiset viestit häneltä on Johanneksen ilmestys. Se on erittäin hankalasti tulkittavaa sillä ilmeisesti Jeffe oli tarjonnut Johannekselle LSD:tä ennen kuin alkoi kertoa suunnitelmistaan.
Itse asiassa Jeffe saattaa itse olla päihdeongelmainen. Sen verran irrationaalista Hänen puuhailunsa maan asioiden hoitamisessa on ollut.
----- Tuollainen psykedeelinen trippailu on varmaan ihan hauskaa, mutta tekisit nyt oikeasti jotain järkevää. ---.
Todennäköisesti Johannes hankkiutui psykedeliaansa ihan vaan sieniä syömällä. Jos nyt jotain pystyy juttujansa lukemalla päättelemään... :P
Vastaa Viestiin