Agnostikko

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Todistaja veljet jotkin supisivat innoissaan keskenään että: Tämä se on! Juttelivat keskenään ja totesivat että eräässä jo 1970-luvulla julkaistussa jehovan todistajien kirjassa oli ennustettu tai jotenkin vihjattu näin käyvän Talous menee alamäkeen ja tulee vaikeuksia Raha-hommat maailmalla menee huonoon suuntaan Tämä keskustelu käytiin vuonna 2009 Mulla tuli mieleen tää Lehman Brothers ja sen seuraukset
Yksittäiset jehovantodistajat keksivät mitä pienimmistä asioista lopun merkkejä. Asia saattaa olla paikallinenkin, kuten meidän noottikriisi. Mistä tossa sun jutussa on kyse, niin sitä voi ainoastaan arvailla. Tapahtukoon sinun tahtosi maan päällä -kirja julkaistiin jo 1958 ja suomenkielellä 1960-luvulla. Siinä oli ennustus pohjankunkusta, joka haalii öljyn ja mammonaa, joten 1970-luvun öljykriisi oli joillekin jehovantodistajille lopun merkki. Tosin kävi niin, että tämä ties monesko pohjankunkku lakkasi olemasta ja on ollut Vt-seuralta kateissa kolmatta vuosikymmentä. Joku toinen saattaisi muistaa lisää noita onnettomia Vt-ennustuksia.

Kokonaan oma asiansa on 1975-maailmanloppu, jota markkinoitiin ajatuksella, että pian raha menettää merkityksensä (joten se kaikki oli hyvä kauhoa sitä ennen Vt-seuralle):
Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että tämä asiainjärjestelmä loppuu muutaman vuoden kuluttua. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä? Vaikka näitä Beetel-koteja, painokoneita ja valtakunnansaleja voitaisiin käyttää ainoastaan muutama vuosi, eikö niitä tarvita sitä kipeämmin mitä lähemmäksi loppu tulee? Ne ovat välttämätön apu voimakkaan todistuksen antamiseksi harvoina jäljellä olevina vuosina. Näinä vuosina halutaan pelastaa mahdollisimman paljon ihmiselämää. (km-FI 5/1972)
Tuolloin vireä rakentelu ja laajentaminen oli lopun ajan merkki, nykyään lopun ajan merkki onkin supistaminen ja alasajo.
Sitten pitäisi varmaan olla se rauhan aika tässä välissä tai jossain välissä vai just ennen Harmaa? Lopullinen uskonnon hävittäminen ja jehovantodistajat jäis ainoaksi Sitten heidän vainoa jonkinaikaa ja vihdoin olis Harman vuoro (Mites kun kaikessa tossa rytäkässä pitäis olla ehditty saarnata hyvä uutinenkin kaikelle kansalle jossain välissä?)
Pitäis ja pitäis, pitäis kyseisen liikkeen olla rehellinenkin, mutta ei vaan.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Ei siitä mitä äskön kirjoitin tavis rivijäsenet mitään puhuneet Itseasiassa juttu ihmetytti mua sen verran että kysyin sitä perus-todistajilta ja olivat autuaan tietämättömiä koko jutusta Vanhimpien piiri pieni pyörii juttu koko homma Mutta vilkasta keskustelua se jokatapauksessa loi

Eikä juttu nyt mikään salaisuuskaan ollut kun olin sain olla paikanpäällä kuulemassa Jos sitten ajattelivat lie? että ei toi tutkistelu-oppilas mitään tajua meidän jutuista tai jotain? En tiedä? Vain vanhimmat tätä keskustelua kävivät tästä 1970-luvulla julkaistusta kirjasta ja sen tulevaisuus visioista koskien raha-maailman järkkymistä

Mutta jos keskustelu käydään 2009 Ja sanotaan että raha-maailma on järkkynyt Tämä se nyt on mikä oli siinä kirjassa niin vaikka eivät sitä ääneen sanoneetkaan niin kyseessä voi ehkä olla Lehman Brothers koska se kaatui 2008 syksyllä Tää LB on mun omia päätelmiä ei kenenkään sanottua sanaa HUOM!

Mutta jos tätä joku vanhin tai todistaja tai kuka vaan lukee ja kuulostaa tutulle niin jos jaksaa kirjoittaa mulle voi selostaa mistä kyse ja mikä kirja 70-luvulta ja sieltä mulle sivupaikat ja näin

Vai meniskö se silleen että taitaa olla kyseessä aikuisten ukkojen ennustelu -kerho ja sellaista satu-setien piiri pieni pyörii leikkiä
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Palaan vielä tähän viimeksi kirjoittamaani tarinaan Tuli vaan mieleen että olisiko noi pari edellä kertomaani juttua jotenkin tutumpi helpompi tunnistaa jos siitä tiputetaan se rahamaailman järkkymistarina kokonaan pois Eli silloin se menisi näin yksinkertaisesti ja pelkistetysti: ..Tämä se nyt on! Juuri tämä! tästä oli ennustettu jo 1970-luvulla todistajien kirjassa... (eli ei tän enempää tarinaa/vihjeitä) ja 2009-2010 käytyjä keskusteluja

Onhan tässä se mahdollisuus kuitenkin kun olin jonkinmatkan päässä joka kerta kun näitä keskusteluja vanhimmat keskenään kävivät niin ymmärsin jotain ehkä väärin/kuulin osan tarinaa heikosti ja tulin ehkä väärään loppupäätelmään Kyllä siellä kovasti rahastakin puhuttiin mutta jospa se ei kuulunut tähän asiayhteyteen Tää kaikki äsköinen höpötys siksi että jos nyt kuulostaisi tutummalle jollekkin koko tarina Meinaan sen verran vilkas oli pojilla keskustelu ja innokkuus että jäi mua mietityttämään mitä hittoa on tekeillä?

Olen luonteeltani tällainen selvittämättömien juttujen ratkoja pohtija muutenkin Tasaisin väliajoin luen juttua esim. Kyllikki Saaren murha mysteeriöstä ja Bodomista.. Jäänyt vain kiehtomaan jt-veljien kova innokas keskustelu että mikäköhän oli pojilla lie mielessä? No varmaan joku Harman esi-asteeseen liittyvä juttu Mutta mikä oli tää 70-luvun jt-kirja ja sieltä se pointti mikä sai veljien sukat jaloissa pyörimään?
Vastaa Viestiin