Agnostikko

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tervehdys vain kaikille Olen ollut noin 10 vuotta kosketuksissa Jehovantodistajuuteen ja 5 vuotta ehdin tutkia todistajien kanssa "Totuutta" kunnes aloinkin tutkia nettiä ja totuutta "Totuudesta" ja juuri melkein rakennettu uudenkarhea uskonlinnake saikin purkutuomion kun uskoni mielipiteeni muuttui täysin "Totuuden" harjakaiset jäivät siis pitämättä Kun vielä tutkin Raamattua todistajien kanssa pääsin edistymisessäni jopa siihen pisteeseen että mietin hetken vakavissani kastamattomaksi julistajaksi ryhtymistä Mutta sitten kaikki muuttui totaalisesti Poimin noin vuoden ajan netistä Jehovantodistajuudesta tietoja ja kysymyksiä ison nipun ja aloin esittämään niitä vanhimmalle joka tutki kanssani Vastaukset olivat todella suuri pettymys ja hälytyskellot alkoivat kilkattaa kun samainen vanhin hävisi pikkuhiljaa kuvioista ja tuli tätä Palataan asiaan vastauksia Vaikka ei sitten palattukaan Tässäpä nyt alkuun jotain minusta
SisarHento
Viestit: 112
Liittynyt: 07.08.2012 16:22

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja SisarHento »

Minunkin silmien parempaan avautumiseen auttoi, kun löysin netistä nämä Veljesseuran-sivustot, vaikkakin minun seurakunnasta erottamisesta on jo 17 vuotta. Paljon olen saanut lisävalaistusta Jehovan todistajien- järjestön mädännäisyydestä.

Tervetuloa seuraamme keskustelemaan ja vaihtamaan mielipiteitä.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Olenhan nyt ymmärtänyt oikein että tänne saa kirjoitella myös ihmiset jotka eivät ole varsinaisella kasteella käyneet? Mutta jotenkin Jehovantodistajuuteen kumminkin tutustuneet/sotkeutuneet kuten esimerkiksi minä Tälläinen jäbä joka entisenä ns. kiinnostuneena ja tutkistelu-oppilaana?
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ihan oikein ymmärretty. Minä olen ikikiinnostunut ja tutkinut enemmän tai vähemmän suurella intensiteetillä lukuisia vuosia (jo ennen 1975 maailmanloppua)Jehovan todistajien ystävällisellä avustuksella ja heidän pettymyksekseen. Nyttemmin ovat hylänneet minut ihan oman onneni nojaan (ei ole ovikelloa kilkuteltu, en ainakaan ole kuullut).
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Jotenkin käynyt tragikoomisesti mulle tän uskonnon takia Kun aloin noin 12 vuotta sitten pyörimään todistajien seurassa suurinosa kavereista ja tutuista alkoi pitämään välimatkaa minuun koska aloin heille myös välillä saarnata "totuutta" Eli he automaattisesti luulivat että nyt siitä on tullut Jehovantodistaja No kun muutama vuosi sitten teinkin täyskäännöksen ja muutin mieleni niin todistajien oma puskaradio ja sen juoruajat alkoivat levittämään tietoa todistajille että nyt se kaveri onkin luopioiden seurassa tutkien heidän juttuja netissä Joten todistajat alkoivat pitää minuun välimatkaa/karttavat kun olen varmaan joku Saatanan juoksupoika heille Toisaalta ns. maailmalliset tavis ihmiset kaverit tuttuni pitävät minuun välimatkaa kun luulevat että olen todistaja En ole tässä pariinvuoteen kauheasti ollut tekemisissä vanhojen maailmallisten tuttujeni kanssa joten moni heistä luulee että olen todistaja piireissä vieläkin On vaan käynyt niin että sekä todistajat että maailmalliset pitävät välimatkaa minuun varmuuden vuoksi
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Agnostikko kirjoitti:Olen ollut noin 10 vuotta kosketuksissa Jehovantodistajuuteen ja 5 vuotta ehdin tutkia todistajien kanssa "Totuutta" kunnes aloinkin tutkia nettiä ja totuutta "Totuudesta" ja juuri melkein rakennettu uudenkarhea uskonlinnake saikin purkutuomion kun uskoni mielipiteeni muuttui täysin "Totuuden" harjakaiset jäivät siis pitämättä
Onnea löydöksistä, tervetuloa palstalle!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Kiitokset tervetulo toivotuksista nimimerkki Vieraas Onhan tässä ollut aika aivomyrsky takana Kun ekaksi rakentaa suurella tarmolla uskonlinnaketta ja melkein linnan valmistuttua alkaakin pistämään sitä palasiksi oikein urakalla Ja siinä välissä on jonkinaikaa KD-tila rakennuksilla eli kognitiivinen dissonanssi Rakentaa toisesta kohtaa uskonlinnaketta ja toisesta kohtaa purkaa edellispäivän uskon muuraukset Meno uskoni raksalla oli aikamoisen metka siinä kohtaa
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tervetuloa kirjoittamaan!

" Meno uskoni raksalla oli aikamoisen metka siinä kohtaa" Tulee mieleen Potemkinin kulissit...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Tervehdys vai Kaarmiksellekin Niin sehän tässä nyt vain on jäänyt mieleeni päälle että Mikä se totuus sitten on? Taitaa kuulua taudinkuvaan että juuri yhden uskonnon/totuuden hyljänneenä Miten se juttu sitten menee?-nälkä on vielä suuri ja tasaantuu ajanmyötä Mutta eteenpäin kehitys yksilöllistä Mitä nyt kukin hokaa keksii on keksimättä ja näin Ja onhan aina se pieni vaara että palaa takaisin sinne minkä hylkäsi No itse en oikein jaksa enää moiseen uskoa Tosin jos saan jehovantodistajilta kaikkiin haluamiini lukuisiin kysymyksiini vastaukset ja vielä minua tyydyttävät vastaukset niin olen valmis samantien lähtemään takaisin valtakunnansalille ja aloittamaan tutkistelun uudelleen
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Pieni tarkennus esittely osiooni vielä Eli kun kirjoitin että olen ollut noin 10 vuotta kosketuksissa jehovantodistajuuteen Tarkoitin sillä että vuosina 2001-2011 Olin tekemisissä heidän kanssaan Salilla hengailu tapaamiset tutkistelut yms... Sen jälkeen kosketukseni todistajuuteen on tapahtunut ilman heidän seuraansa Kun hylkäsivät Alkoivat pitää välimatkaa Mulle tuli kysely-ikä päälle kehityksessäni Kosketus Vartiotorniseuraan on tapahtunut sen pelottavan luopio-napin kautta vain ja ainoastaan nyt nykyisin (alkoi jo tosin vuosia sitten) Omasta puolesta voisin/tahtoisin olla kosketuksissa itse porukkaan vieläkin asioiden selvittämisen takia Kun olis paljon juteltavaa kysymyksiä ja lisä-kysymyksiä
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Agnostikko kirjoitti:--- on jäänyt mieleeni päälle että Mikä se totuus sitten on? ---Ja onhan aina se pieni vaara että palaa takaisin sinne minkä hylkäsi No itse en oikein jaksa enää moiseen uskoa Tosin jos saan jehovantodistajilta kaikkiin haluamiini lukuisiin kysymyksiini vastaukset ja vielä minua tyydyttävät vastaukset niin olen valmis samantien lähtemään takaisin valtakunnansalille ja aloittamaan tutkistelun uudelleen
Kokeilin tuota samaa lupausta takaisinpalaamisesta jos saisin vastaukset kysymyksiini. Niinpä äitini järjesti tapaamisen kierrosvalvojan kanssa. 15 minuutin keskustelun kanssa sain ensimmäisen vastauksen kysymyksiini muodossa "Väitätkö että sinä olet oikeassa ja 7 miljoonaa jehovantodistajaa ovat kaikki väärässä?" Vastasin "teistä 7milj:sta en tiedä mut en kyl väärässäkään ole."

Kiepparille tuli yhtäkkiä joku tärkeämpi tapaaminen ja lähti välittömästi takavasemmalle vaimeasti savuten... :lol:
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Kun multa alkoi yhteinen sävel kadota todistajien kanssa niin Yksi vahva aihe millä he yrittivät pitää mut mukana oli se että Jehovantodistajat eivät käy armeijaa eivätkä sodi Kieltämättä siinä jutussa kyllä erottuvat erittäin hyvin edukseen Mutta miten tonkin nyt sitten tulkitsee muitten kilpailevien Jeesus fanien leireissä? Onhan esim. olemassa aseeton armeijapalvelus siviilipalvelus totaalikieltäytyminen ja linnaan Ja kun jos sattuis sota syttyyn ja joutuis rintamalle niin voihan sitä mennä keitteleen pojille puuroa huolto/keittiö-komppaniaan ja itse kieltäytyisi koskemasta rintamalla muuhun kuin keittiövälineisiin ja jos nyt kumminkin olis se rynkky kädessä ja 1.jääkärikomppanian kanssa tulitaistelutilanteessa ei suostuis ampumaan jne...
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Pieni tiedote ja anteeksi pyyntö: Mun tänne eri keskustelufoorumeille lähettämäni kaikki jutut ja niiden teksti on yhtä tasaista pötkylää ilman että niitä OLIS JAETTU PIENEMPIIN OSIOIHIN MIKÄ HELPOTTAISI LUKEMISTA huomattavasti Syy siihen on että mulla on tällainen 3 vuotta vanha älypuhelin 3,5 tuuman näytöllä jolla kommunikoin kirjoittelen tänne Olen jo muutamaan otteeseen yrittänyt jäsentää jakaa kirjoituksiani ja ei ole onnistunut Eli en osaa käyttää tätä älypuhelinlättyäni kirjoittamiseen täysin koska en ole aikaisemmin pahemmin tällä kirjoitellut Menen tässä lähiaikoina puhelinliikkeeseen mistä ostin tämän puhelimen Siellä myyjät saavat opettaa mulle kädestä pitäen miten tällä vehkeellä saadaan nättiä mukavasti luettavaa jaoteltua tekstiä Tää on mun puhelin + tietokone mitään muuta vehjettä ei ole mulla nyt käytössä
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Agnostikko kirjoitti:Kun multa alkoi yhteinen sävel kadota todistajien kanssa niin Yksi vahva aihe millä he yrittivät pitää mut mukana oli se että Jehovantodistajat eivät käy armeijaa eivätkä sodi Kieltämättä siinä jutussa kyllä erottuvat erittäin hyvin edukseen Mutta miten tonkin nyt sitten tulkitsee muitten kilpailevien Jeesus fanien leireissä?
Jehovantodistajat eivät ole ainoa uskonnollinen ryhmä, joka kieltäytyy asellisesta palveluksesta. Välillä oli vaihe kun kieltäytyivät kaikesta palveluksesta, mutta Jehova kai muutti käsitystään vaihtoehtoisista palvelumuodoista ja 1996 salli sellaisen.
Onhan esim. olemassa aseeton armeijapalvelus siviilipalvelus totaalikieltäytyminen ja linnaan Ja kun jos sattuis sota syttyyn ja joutuis rintamalle niin voihan sitä mennä keitteleen pojille puuroa huolto/keittiö-komppaniaan ja itse kieltäytyisi koskemasta rintamalla muuhun kuin keittiövälineisiin ja jos nyt kumminkin olis se rynkky kädessä ja 1.jääkärikomppanian kanssa tulitaistelutilanteessa ei suostuis ampumaan jne...
Joo, se onkin jännä kuinka kautta VT:n tämä jumalan nimikkokansa soti sen kun kerkesi, kuinkahan olisi käynyt israelilaiselle, joka olisi sanonut, ettei ota osaa noihin Jehovan sotiin?
Agnostikko
Viestit: 204
Liittynyt: 13.02.2013 18:06

Re: Agnostikko

Viesti Kirjoittaja Agnostikko »

Aseista kieltäytyminen Niin oliskohan Mennoniitat Hutteriitit Moravialaiset ja Seitsemännen päivän adventistit ne kilpailevat ryhmät pasifismissa jehovantodistajien kanssa
Vastaa Viestiin