Miksi elää kaksoiselämää

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Oikeestaan tyhmä kysymys sillä tiedän oman vastauksen. Mutta on mukavaa kuulla toisten mielipiteitä. Miksi monet roikkuvat jv järjestössa nimellään. Heitä siis ei ole "voitu" erottaa.
Mua hävetti ihan kauheesti mennä kokoukseen kun tiesin että olin tehnyt syntiä..vaikka kukaan sitä ei vielä tiennyt. Mulla on oma veli entinen vanhin, täysjuoppo ja on silti mukana.
Rakastan ja välitän veljestäni...mutta miksi roikkua mukana kun pullo on kuiteskin tärkeempi.
Hän voi otta 6-7 kk paussia sit se jatkuu taas. Miksi VELJET saa tehä enemmän paskaa kuin sisaret ja heitä ei eroteta. Hänen pikkusiskona sanoisin se olis parempi hänet erotettaisiin niin lähtis häneltä paljon stressiä pois...Joku joka ymmärtää mun kirjoutusta? En muista milloin olen näin paljon kirjoittanut suomen kieleksi! Eik mene hyvin? hihi (veljeni asuu suomessa,LUULEN aika tunnettu) Mutta en ole siitä varma.
Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Vai onks tääkin "omantunnonasia"? Onks ketään xjv vanhinta tai muu kokenut joka vois vastata?
Tai täydynpä ehkä mennä takas Hjälpkällan,siellä vastaa ainakin moderaattorit jos ei muut.
p0ter0
Viestit: 443
Liittynyt: 16.09.2012 12:08

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja p0ter0 »

En osaa vastata henkilökohtaisesta kokemuksesta, mutta vanhinten nimityksen ja muiden ns. etujen kohdalla on oleellista tietääkö syntien harjoittamisesta vanhimmiston ja perheen lisäksi muutkin, kuten mm. seuraavassa ketjussa käsittelemistäni muistiinpanoista ilmeni.

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=5530
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ruotsinmimmi41 kirjoitti:Miksi VELJET saa tehä enemmän paskaa kuin sisaret ja heitä ei eroteta.
Jos ihan vaan tasavahvoja rivijäseniä ajattelen, niin ainakin sisarten homoseksuaalipareja on tunnuttu siedettävän paremmin kuin veljien vastaavia. Kuten sinulle jo vastattiin, niin helposti "hengellisessä ravintoketjussa" korkeammalla olevia suojellaan ja siedetään niin kauan kuin ongelma ei näy ulospäin. Nimenomaan alkoholi on eräs tällainen osa-alue, se on vanhimman hankala lähteä jahtaamaan ryyppykaveriaan.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Luvut ovat jeppuloille tärkeämpiä kuin ihmiset. Monesti ihmisen rikkeitä katsotaan sormien läpi, jolloin seurakunta voi raportoida yhden ihmisen enemmän. Lisäksi erottamisesta pitää tehdä pöytäkirjat, joka ei ole mukavaa hommaa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kaarmis kirjoitti:Luvut ovat jeppuloille tärkeämpiä kuin ihmiset. Monesti ihmisen rikkeitä katsotaan sormien läpi, jolloin seurakunta voi raportoida yhden ihmisen enemmän. Lisäksi erottamisesta pitää tehdä pöytäkirjat, joka ei ole mukavaa hommaa.
Minusta on alkanut tuntua, ettei nykyään tahdota erottaa enään mistään. Lähituttukin (toimeton,eikä käy kokouksissa) ryyppää, huoraa ja polttaa ym.(tosin nykyään rauhoittunut.) Ihan avoimesti on tuon vanhimmille ilmaissut päin näköä, mutta kenkää ei tule. Ilmeisesti syy on se, ettei eroteta kun ei kokouksissa käy.

Enemmän ja enemmän touhu näyttää menevän siihen suuntaan ettei tuosta touhusta tahdo päästä eroon millään, ei edes sillä, että itse ilmoittaa eroavansa. En ainakaan itseni kohdalla ole saanut minkäänlaista yhteydenottoa, vaikka olen yli vuosi sitten eronnut maistraatin kautta ja sen jälkeen myöhemmin ihan kirjeellä suoraan paikalliselle seurakunnalle.

Hiljaista on, eikä eroamisestani tahdo olla minkäänlaisia juoruja liikenteessä, vaikka ihan avoimesti niitä itsekin viljelen. Joten joo, luvut näyttävät olevan tärkeitä... ainakin sellainen fiilis kaiken perusteella tulee ja siihen on varmaan syynsä. Pakko kai niitä on kaunistella,kun kurssi on syöksykierteessä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Kiitos vastauksista. Sorry mut mua ottaa päähän jos "luvut" on tärkeempiä. Menen ihan sanattomaksi kun viimeaikoina olen "herännyt" ja näen kaikenlaista epäoikeudenmuutta. Mitkä asiat on jehovan todistajilla OMANTUNNONASIA? Esim mennä kapakkaan ryyppäämään civiileissä? Se on siis ok monien mukaan. Tiedän jos nyt soittaisin "minun" vanhimmalle hän sanois.."Se on sopimatonta ryypätä"Minä paskat haileet välitän jos joku juo tai ei,,itsekkin käyn kapakassa,mutta jotkut siis erotetaan siitä ja jotkut ei.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

ryyppääminen on vanhimmalle syntiä, jos se tapahtuu koti
kylän kapakassa,

se ei ole syntiä vanhimmalle silloin kun vanhin on esim. Lanzarotessa
tai ruotsin risteilyllä laivassa,

Jehova ei näe vanhimman ryyppäystä silloin, kun vanhinta
eivät ihmiset tunnista Jt:ksi,

Jehova näkee vanhimman ryyppäämisen
ainoastaan kun vanhin ryyppäilee kotikulmilla,

sellainen se Jehova on, hän ei ole todellinen, joten
edes vanhimmat eivät ota Häntä vakavasti.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Jehova näkee vanhimman ryyppäämisen
ainoastaan kun vanhin ryyppäilee kotikulmilla
Noinkohan on? Jehova kun hukkasi luomansa ihmisen paratiisiinkin.
Mievaan
Viestit: 487
Liittynyt: 14.10.2011 00:15

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Päivän repeily, kiitos Markku ;-) "Noinkohan on? Jehova kun hukkasi luomansa ihmisen paratiisiinkin."
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kaksoiselämä tuli mulle luonnollisena osana elämää jo 7-vuotiaasta lähtien. En uskonut jumalaan, en moniin raamatun opetuksiin, mutta siitä huolimatta piti näytellä vanhemmillensa uskovansa. Automaattisena jatkona seurasi vähän rankempi kaksoiselämä murrosiässä. Kasteelle meno se vasta kaksoiselämää vaatikin, asiaa hankaloitti vielä 19-vuotiaasta lähtien jt-avioliittoni.

Siitä muodostui niin luonteva osa ihmisyyttäni, että siitä eroon pääseminen on ollut välillä hankalaa...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
theos
Viestit: 389
Liittynyt: 29.07.2012 16:30

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja theos »

Kun iskä ja äiskä ovat Jehovan todistajia, niin kaksoiselämä on aika luonnollinen vaihtoehto silloin, kun ei usko samoihin satuihin mutta on pakko olla uskovinaan jos haluaa säilyttää normaalin perhe- ja keskusteluyhteyden heihin.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tiedän jos nyt soittaisin "minun" vanhimmalle hän sanois.."Se on sopimatonta ryypätä"Minä paskat haileet välitän jos joku juo tai ei,,itsekkin käyn kapakassa,mutta jotkut siis erotetaan siitä ja jotkut ei.
Sopimattomuus on mielestäni kyseenalaista. Jos minä lähden ystävien kanssa ulos syömään, juon viiniä ja lähden vielä jonkun ravintolan kautta nauttimaan hyvää musiikkia parin oluen kera, missä sopimattomuus? Käsittääkseni raamatun henkilöt nauttivat monestikin illoista, juhlista ja musiikista viinin kera.

Jos menen lähikapakkaan, juon itseni 3 promillen humalaan ja oksennan kotimatkalla omaan postilaatikkoon,mikäli edes kotiin päätyisin, voidaan sen ehkä ajatella olevan todistajalle sopimatonta käytöstä.

Raamattu ei kiellä ravintolailtoja. Ihmettelen jos jossain löydetään ihan perustelut erottamiselle tuon perusteella, ellei sitten ole jotakin muuta "synnillistä" käytöstä mukana.

Mutta näinhän se on tuossa lahkossa ollu aina : Toisten tekemisiä kytätään, kritisoidaan ja jaetaan neuvoja riippumatta siitä, mitä raamattu sanoo. Vanhimpien kritisoinnit ja neuvothan tulisi toki ottaa vakavammin, kun kuuluvat kastiin " bättre folk" , kun taas todellisuudessa hyvin usea heistä vetää alkoholia huomattavasti runsaammin kun tuossa asemassa "pitäisi" tai minkä ylipäätään annetaan ymmärtää olevan käytön raja.

Kuinka moni vanhimmista sitten on nuorena ollut "raikulipoika" ja juossut baareissa?Paha siinä on sitten muita kritisoida.
Tuskin minäkään jaksan enään 40-50+ vuotiaana niin ravintolailtoja, mutta silloin voinkin tehdä kuten monet vanhimmat, eli mökillä vaan tissuttelua ja konjakkia " sydämen takia" vaikka se koko litra sitten kerrallaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Festus »

Viinasta kun on kyse, niin sitä tosiaan siedetään aika pitkään. Varsinkin jos dokaa neljä seinän sisälla kotona, eikä sammu esim. oman rivarasunto-alueensa puskaan.

Ja mainittakoon myös jonkin sortin yleinen salaisuus ns. piireissä: tiedottaja Veli Veikkonen ei lasiin sylje. En ole itse päässyt todistamaan, mutta kauan Betelissä palvellut tuttavani siitä mainitsi, enkä hänen sanomisiaan nyt juurikaan epäile.

Joskus oli huhu liikkeellä, että veli tiedottaja olisi lähtenyt häistä ajelemaan kännisssä, mutta epäilen vahvasti. Aika isokokoinen mies kuitenkin, että ei lasi pari viiniä välttämättä vaikuta mitään.

Mikäli kaverille kotona soppa maittaa niin so what?
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Ruotsinmimmi41
Viestit: 20
Liittynyt: 14.02.2013 10:26
Paikkakunta: Stor-Stockholm Sverige

Re: Miksi elää kaksoiselämää

Viesti Kirjoittaja Ruotsinmimmi41 »

Hahaha kiitos taas kaikista viesteistä! Nauran sentakia kun ihanat suomalaiset kirjoittaa jotenkin erilailla kuin ruotsalaiset.
Jotenkin enemmän SUORAAN ja vähän "vinoillen".EN OSAA SELITTÄÄ! Jokatapausessa se on POSITIIVISTA mitä tarkoitan.
Suomenkieltä ei edes voi kääntää ruotsiksi aina...Me ruotsissa asuvat suomalaiset naurettiin kovasti Uuno Turhapurolle,muut ei ymmärtänyt vaikka oli tekstitetty. No Nyt mä rupesin kirjoittaan ihan muuta....Eiks UUNOKIN "kielletty"?Tuli mieleen.

Entäs jos joku kattoo jääkiekkoa...minä ainakin huudan kuin hullu Leijonia!
Toisten kyttääminen..joo sen olen kokenut. VIELÄKIN heitän tupakan pois käsistä jos näen
seurakuntalaisen tulevan.
Vastaa Viestiin