Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Kahdesti tässä kuussa olen joutunut jehovantodistajien käännytysyrityksen kohteeksi, kun lahkolaiset ovat olleet ns. katutyössä eli tarjonneet lehtiään tai traktaattejaan kadulla.

Olen molemmilla kerroilla pysähtynyt antamaan vastatodistusta eli pyrkinyt todistamaan luopumuksen ihanuudesta.

Olen ensin aloittanut kertomalla olleeni jehovantodistajalahkolainen seitsemän vuoden ajan.

Sitten olen aloittanut luopioajatusten kylvön ja hyökännyt lahkoliikkeen oppia, historiaa ja Brooklynin johtoa vastaan.

Tänään herkuttelin tulevalla uudella voideltujen sukupolviopilla ja tuomitsin sen ihmisten spekulaatioksi ja lahkoliikkeen perinteiseksi valheprofetiaksi. Lisäksi tuomitsin jehovantodistajat saatanallisiksi Vartiotornin epäjumalanpalvelijoiksi.

En usko, että todistustani Eino Leinon kadulla kuulemaan pysähtynyt jehovantodistaja, joka jo 40 vuoden ajan on kuulunut lahkoon, muuttaa käsityksiään, mutta minulle tuli hyvä mieli, kun tuo todennäköisesi internetlukutaidoton lahkolainen kerrankin sai kuulla vastatodistusta.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

AchanBeroean kirjoitti:Kahdesti tässä kuussa olen joutunut jehovantodistajien käännytysyrityksen kohteeksi, kun lahkolaiset ovat olleet ns. katutyössä eli tarjonneet lehtiään tai traktaattejaan kadulla.

Olen molemmilla kerroilla pysähtynyt antamaan vastatodistusta eli pyrkinyt todistamaan luopumuksen ihanuudesta.
--------
En usko, että todistustani Eino Leinon kadulla kuulemaan pysähtynyt jehovantodistaja, joka jo 40 vuoden ajan on kuulunut lahkoon, muuttaa käsityksiään, mutta minulle tuli hyvä mieli, kun tuo todennäköisesi internetlukutaidoton lahkolainen kerrankin sai kuulla vastatodistusta.
Tuo vastatodistuksen antaminen on tottavie hankalaa, eiväthän he ole tottuneet perusteltuun kritiikkiin uskoan kohtaan. Mutta yrittänyttä ei laiteta! :)

Itse kerran lähestyin Tikkurilan keskustassa kenttäilijöiksi tunnistamaani vanhaa pariskuntaa pyytämällä heiltä tuoreita lehtiä, mutta nämäpä lähtivät juosten karkuun! Ehkä asiaan vaikutti se, että mulla oli luopio-paita päälläni... :lol:
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Kaarmis kirjoitti:Itse kerran lähestyin Tikkurilan keskustassa kenttäilijöiksi tunnistamaani vanhaa pariskuntaa pyytämällä heiltä tuoreita lehtiä, mutta nämäpä lähtivät juosten karkuun! Ehkä asiaan vaikutti se, että mulla oli luopio-paita päälläni... :lol:
He saivat ehkä siitä pitkäksi aikaa kerrottavaa ja ehkä liioittelu/huhu-kasvaa-juttuja ME-Yhteishenkitilaisuuksiin.

Kiikkutuolissa on sitten kiva kertoa esim. 5-vuotiaalle mahdolliselle tulevalla innokkaalle Jehovan Todistaja (Jehovan Todistaja perheeseen syntynyt) lapsenlapselle hurjia kokemuksia raportointityöstä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Todistuksen antaminen kannattaa, vaikka vastaanottaja olisikin hieman penseä.

Ne muutamat kerrat kun olen lahkolaisille totuuksia ladellut ovat yleensä päättyneet siihen, että lähteeni on leimattu valheellisiksi. Kun olen vedonnut vastaajan omaan logiikkaan on keskustelu loppunut ihmettelyyn, miten jaksan tuhlata aikaani moiseen pohdiskeluun. Pointti taitaakin olla siinä, että kunnon uskovainen ei pohdi asioita. Sitten kun joku niitä pohtii niin onkin pian entinen lahkon orja.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Ajatelkoot muut, ei meidän tarvitse

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

rippeli kirjoitti:Pointti taitaakin olla siinä, että kunnon uskovainen ei pohdi asioita. Sitten kun joku niitä pohtii niin onkin pian entinen lahkon orja.
Juuri näin ja tämä pätenee kaikkiin uskonnollisiin yhdyskuntiin. Sama ilmiö on havaittavissa mm. luterilaisuudessa.
Sivustaseuraaja (L)
Viestit: 43
Liittynyt: 06.05.2007 23:05
Paikkakunta: Hell,1st floor

Re: Ajatelkoot muut, ei meidän tarvitse

Viesti Kirjoittaja Sivustaseuraaja (L) »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Juuri näin ja tämä pätenee kaikkiin uskonnollisiin yhdyskuntiin. Sama ilmiö on havaittavissa mm. luterilaisuudessa.
J. Ahvenainen taitaa olla niiiin oikeassa. Ei taida yksikään uskonto kestää järjen käyttöä. Siksiköhän ne lähes aina puhuvat "sydämen äänestä", sielusta tai jostakin muusta vastaavasta? Toki on valetieteellistäkin shittiä olemassa.
Harry Potter,Legolas,Joulupukki,Jumala,Hammaskeiju,Kraken,Ukko jne. -saduilla on kysyntää!
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Eri palstoilla kysytään ajoittain, miten jehovantodistajista pääsee eroon. Helpoin tapa on sanoa olevansa "luopio" ja jättää keskustelu siihen. Mahtavat jehovantodistajat ihmetellä "luopioiden" määrän kasvua. Olisiko +5 prosenttia? :D
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

AchanBeroean kirjoitti:Kahdesti tässä kuussa olen joutunut jehovantodistajien käännytysyrityksen kohteeksi, kun lahkolaiset ovat olleet ns. katutyössä
Jehovan todistajien hengellinen näkökyky on totta vie heikentynyt kun menevät tarjoamaan höpinöitään yhdelle kolmesta tunnetuimmasta luopiosta vai onko kysymys jonkinlaisesta masokismista vai kenties hengellisistä juopoista?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Beroeanin todistuksesta käännytyksenä tulisi ehkä ottaa pois "jehovantodistajien saatanallinen vartiotornin epäjumalanpalvelus" mutta muutoin muistutus muutoksista ja perusteettomuuksista ja järjenvastaisuuksista ovat paikallaan.

Jos he puhuvat Beroeanista muiden jt:ien kanssa, he sanovat todennäk. vain nuo e.m. sanat ja ovat mielestään sillä osoittaneet olevansa oikeassa.

Mahdollisuus keskustella todistajien kanssa tuntien heidän oppinsa ja historiansa on hyvä ja sitä pitäisi hyväksikäyttää enemmän.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kovanyrkki kirjoitti:Kumma, ettet sitonut todistajaa piikkilangalla ja pudottanut pommia päähän?

Oliko vaikeuksia hillitä mielitekojasi?
Tuollainen agressiivisuus ja toisten ihmisten vahingoittamishalu kuuluu vain jehovantodistajuuteen. Sekä heidän Jumalaansa Jehovaan. Me olemme päässeet siitä irti.
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kovanyrkki kirjoitti:
RaM kirjoitti:
Kovanyrkki kirjoitti:Kumma, ettet sitonut todistajaa piikkilangalla ja pudottanut pommia päähän?

Oliko vaikeuksia hillitä mielitekojasi?
Tuollainen agressiivisuus ja toisten ihmisten vahingoittamishalu kuuluu vain jehovantodistajuuteen. Sekä heidän Jumalaansa Jehovaan. Me olemme päässeet siitä irti.
Älä unta näe!

Et taida muistaa AB:n leirikirjoituksia ja pommitusfantasiaa edesmenneellä kotisivulla.
En taida viitsiä ottaa kantaa asiaan, jota en tunne. Totesin vain yleisemmällä tasolla tuon agressiivisen ja väkivallasta nautiskelevan asenteen kuuluvan paremminkin Jehovan todistajuuteen. Mitä sairas massamurhaaja-Jehova edellä, sitä palvojat perässä.
Vai oletko erimieltä siitä?
Kovanyrkki
Viestit: 270
Liittynyt: 06.05.2007 21:48

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki »

a
Viimeksi muokannut Kovanyrkki, 19.08.2008 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bulibumpa

Re: Vastatodistuksen antaminen jehovantodistajille

Viesti Kirjoittaja Bulibumpa »

Kovanyrkki kirjoitti:Oliko vaikeuksia hillitä mielitekojasi?
Psst, Kovanyrkki !
Erilaiset härskit fantasiat ja mieliteot ynnä todellisuus ovat yli vuosisadan ajan puristaneet kättä toistensa kanssa WBTS-seuran totuudessa.
Ooonnea uusille tuleville totuusfantasioille ! :roll:
Vastaa Viestiin