Tervehdys

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Esa H
Viestit: 39
Liittynyt: 14.10.2013 17:08
Paikkakunta: Riihimäki

Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Esa H »

Olen eronnut tuosta hulluudesta jo noin 6 vuotta sitten. Olin sellasessa paikassa kun Riihimäki, tarkemmin Riihimäen Läntinen seurakunta. Ihmiset sielä olivat ihan ok, mutta niin kuin varsin hyvin tiedetään. He olivat erittäin tehokkasti peloteltuja, pieni porukka iäkkäitä miehiä pitää näitä poloisia otteessaan. Voi heitä reppaniota, siis näitä taviksia. Näin telkkarista ohjelman, muistaakseni ruotsinkielinen. Niin sitten mietin että tullaan tännekkin, foorumille. Ja Veikko Huoniven kirjoitti Kirjassa veitikka suurinpiirtein näin; suvaitsevaisuus on tie tyranneille valtaan. Ja kuinkas ollakkaan ei sitä paljon seurakunnassa ravosteltu mitä puheen pitäjä tai vanhin lavalta laukoi. Siis mikäli asioita ei voi kyseenalaistaa niin silloin pitäisi hälyytyskellot soida.

Jeppulat ovat omasta mielestään hirmu tarkkoja artikulaatiosta. Outoa on kuitenkin se. Minä kirjoitin aikoinaan seurakuntaan että eroan, mutta kuulemma mut on erotettu.- Nämähän on tottakai kaksi aivan eri asiaa.
Terveisin Esa H
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Esa H kirjoitti:Olen eronnut tuosta hulluudesta jo noin 6 vuotta sitten. Olin sellasessa paikassa kun Riihimäki, tarkemmin Riihimäen Läntinen seurakunta. Ihmiset sielä olivat ihan ok, mutta niin kuin varsin hyvin tiedetään. He olivat erittäin tehokkasti peloteltuja, pieni porukka iäkkäitä miehiä pitää näitä poloisia otteessaan. Voi heitä reppaniota, siis näitä taviksia. Näin telkkarista ohjelman, muistaakseni ruotsinkielinen. Niin sitten mietin että tullaan tännekkin, foorumille. Ja Veikko Huoniven kirjoitti Kirjassa veitikka suurinpiirtein näin; suvaitsevaisuus on tie tyranneille valtaan. Ja kuinkas ollakkaan ei sitä paljon seurakunnassa ravosteltu mitä puheen pitäjä tai vanhin lavalta laukoi. Siis mikäli asioita ei voi kyseenalaistaa niin silloin pitäisi hälyytyskellot soida.

Jeppulat ovat omasta mielestään hirmu tarkkoja artikulaatiosta. Outoa on kuitenkin se. Minä kirjoitin aikoinaan seurakuntaan että eroan, mutta kuulemma mut on erotettu.- Nämähän on tottakai kaksi aivan eri asiaa.
Terveisin Esa H

Noniin terveppätuloa vaan kirjoittelemaan tänne. Täällähän kuitenkin jaetaan sitä sun tätä, iloista ja surullista. Mukavaa jokatapauksessa :)

Itselläni kävi samoin eroamisen kanssa. Erosin kirjeellä srklle suunnattuna ja myöhemmin sain kuulla että minut on erotettu. On se hienoa ja rehtiä meininkiä, niinkuin aina.. Eikä me olla suinkaan ainoat, joille on käynyt samoin joten mistään "vahingosta" ei ole kyse.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tervetuloa kirjoittelemaan!

Ainut keino tehdä seurakunnalle selväksi se, että itse eroaa, on pitää harjoituspuhe salilla, jonka loppuun sijoittaa lauseen: "Ainii, muuten, eroan täten seurakunnasta."
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kaarmis kirjoitti:Tervetuloa kirjoittelemaan!

Ainut keino tehdä seurakunnalle selväksi se, että itse eroaa, on pitää harjoituspuhe salilla, jonka loppuun sijoittaa lauseen: "Ainii, muuten, eroan täten seurakunnasta."
Noniin ja siinähän onkin jo melkeen elokuvan ainesta. Elokuvan nimi voisi olla :" Miten kadottaa n.150 ihmisen aidon rakkauden sekunnissa".
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Tony »

Itse eronneisiin ei oikein osata suhtautua seurakunnissa. On niin paljon helpompi puhua erotetuista, kuin eronneista. Niiden demonisointikin on näppärämpää.

Ei se toki oikeuta epärehellisyyteen, mutta minkäs teet kun avoimuus ei kuulu tapoihin. :?

Niin ja tervetuloa foorumille! :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Esa H
Viestit: 39
Liittynyt: 14.10.2013 17:08
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Esa H »

Ainut keino tehdä seurakunnalle selväksi se, että itse eroaa, on pitää harjoituspuhe salilla, jonka loppuun sijoittaa lauseen: "Ainii, muuten, eroan täten seurakunnasta."
Totta. Vaikka tuo olisi vaatinut melkosta pokkaa :D . Siinä vaiheessa ihminen on yleensä tai melko usein aika hajalla. Mutta olisi ainakin tullut seurakunnalle selväksi, Mikäli avustava palvelija ei olisi kerinny katkasemaan läehtystä :lol:
Viimeksi muokannut Tony, 14.10.2013 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta fiksailtu
Esa H
Viestit: 39
Liittynyt: 14.10.2013 17:08
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Esa H »

Tony kirjoitti:Itse eronneisiin ei oikein osata suhtautua seurakunnissa. On niin paljon helpompi puhua erotetuista, kuin eronneista. Niiden demonisointikin on näppärämpää.

Ei se toki oikeuta epärehellisyyteen, mutta minkäs teet kun avoimuus ei kuulu tapoihin. :?

Niin ja tervetuloa foorumille! :)


Näin se on tottakai. ja kiitos kaikille edellä kirjoitelleille, mukava ja lämmin vastaanotto. Kiitän ja kumarran
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Joku vanhin kuulemma Jenkeissä ilmoitti puheensa lopuksi eroavansa. Vaatii kyllä pokkaa, ja asioiden selvittämistä etukäteen itelleeen.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Esa H kirjoitti:Niin sitten mietin että tullaan tännekkin, foorumille.
Tervetuloa!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa minunkin puolestani.
Let me go Master I hate you so
meikku
Viestit: 70
Liittynyt: 03.08.2013 18:13

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja meikku »

Tervetuloa :)

Minäpä oonki täst melkein naapurista
Peeveli
Viestit: 362
Liittynyt: 09.05.2012 14:39

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tervetuloa!
...Mess with the best, fuck the rest
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Tervehdys

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Tervetuloa!
Vastaa Viestiin