proteiinia hämähäkeistä :)

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Veli-Hopea

proteiinia hämähäkeistä :)

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Töissä tuli puhuttua aiheesta, kuinka monta hyönteistä sun muuta elukkaa sitä tulee elämän aikana nukkuessa syötyä ja niitähän oli runsain mitoin.

Lopputuloksena oli hyötyminen proteiinin muodossa, eikä haittapuolia juurikaan keksitty.

No, turhake tämä aloitus tietenkin on monen muun aloittamani joukossa. ...Tuskin se teitä kuitenkaan liiaksi häiritsee.

Kysynkin :

Kuinka monta hämyhäkkiä ja itikkaa me syödään unissaan vuodessa sitten paratiisissa?

Laskutehtävä malliesimerkki: 10 miljardia ihmistä kertaa syötyjen itikoiden määrä? ( mikä sitten onkaan itikkamäärä henkilöä kohden)

10 miljardia ihmistä? Paljonko sitten ikinä paratiisissa onkaan...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
YksinäinenSusi

Re: proteiinia hämähäkeistä :)

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

aamulla, kun on suu ollut täynnä hämähäkkejä, olen kyllä bruukannut sylkäistä pois, en ole saattanut syödä, kutovat verkkoja suuhun, eiä ne maistu hyvältä vaik, itse hämppärit maistuiskin
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea

Nopea googlaus kertoo, että ihminen syö elämänsä aikana 70 lentävää hyönteistä ja 10 hämähäkkiä.
Oletetaan ihmisen eliniän olevan 80 vuotta, että voidaan laskea montako sellaista narskutellaan vuodessa.

Sitten voidaankin jo laskea, montako paratiisissa narskutellaan, tietenkin riippuen populaatiosta.

Toisaalta .. Ainahan voi tapahtua jokin ihme, ettei niitä paratiisissa enään suuhun mene.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pitääkö välttämättä niellä nukkuessaan! Asia on siitä mielenkiintoinen, että hyönteisproteiinia käytetään jo Kauko-Idässä yleisesti ja sitä viedään suurena herkkuna muuallekin. Torakoita kasvatetaan siinä missä meillä karjaa. Paistetut tarantellat ovat herkkua, samoin muurahaiset, heinäsirkat sun muut.

Hyönteisproteiini saattaa olla ratkaisu kehitysmaiden proteiinitarpeeseen. Eipä silti, olen itsekin syönyt mäkäräisiä hieman olosuhteiden pakosta. Satuin aikoinani lampsimaan Lapissa pahimpaan räkkä-aikaan ja tekemään evääkseni hernekeittoa. Tähän kuumaan keittoon niitä sitten tuhoutui kasapäin niin, etten millään enää jaksanut niitä sieltä kuurnita.

Eipähän rokka erityisen miellyttävälle näyttänyt, mutta muuten nälkäiselle maistui. Ei tullut jälkiseuraamuksiakaan.
Veli-Hopea

Pitääkö välttämättä niellä nukkuessaan!
Niin no ehkä unissaan nieleminen kuuluu epätäydellisyyteen ja paratiisissa sitä ei enään tehdä.
muutenhan vuositasolla syödään globaalisti melkoinen määrä hyönteisiä ja olen aina kuvitellut ettei sellaista paratiisissa voi tapahtua.

Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

En pysty nielemään, toi on mun peruste miksi must ei voi tulla kunnon homoa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Kaarmis kirjoitti:En pysty nielemään, toi on mun peruste miksi must ei voi tulla kunnon homoa.
Eräs vanhin kerran totesi, että jos kenttäily, kokukset yms. ei tunnu luontevalta, sitä pitää siitä huolimatta tehdä. Siihen kuulemma ajan kanssa tottuu ja se alkaa tuntumaan hyvältä.

Ehkä sama pätee sinun ongelmaasi Kaarmis :D

Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Voi olla että meillä ei ole ongelmaa tämän asian suhteen edes paratiisissa. Kyse taitaa olla myytistä.

http://www.kysy.fi/kysymys/tutkittu-ett ... nteisia-ja
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin