Päiväntekstin ohje

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Anonymous kirjoitti:Vartiotorni 1.4.2007
ALISTUMME NÖYRÄSTI RAKKAUDELLISTEN PAIMENTEN ALAISUUTEEN
Jos paimenet ovat rakkaudellisia, ei tarvita alistumista eikä nöyryyttä. Ei tarvita alaisuuttakaan. Ies on miellyttävä ja taakka on kevyt. Karkeasti yksinkertaistaen, Jeesus tuli tekemään ihmisten elämistä helpompia, sairaat paranivat ja masennetut virvoittuivat.
Anonymous kirjoitti: Entä jos emme jossakin tapauksessa ole varmoja siitä, että vanhinten ohjausta noudattamalla päästään parhaaseen tulokseen? Silloin meiltä vaaditaan alistuvaisuutta.
Ei sanaakaan siitä, että voisimme ehkä neuvotella asiasta vanhimman kanssa?
Anonymous kirjoitti: On helppo totella, kun kaikki on selvää ja olemme asioista samaa mieltä.
Eikö näin pitäisi olla aina?
Anonymous kirjoitti: toisaalta osoitamme oikeaa kunnioitusta ja olemme yhteistoiminnassa vanhinten kanssa, he voivat hoitaa velvollisuutensa iloiten. Tämä edistää yksimielisyyttä, ja voimme jatkaa iloisina Valtakunnan saarnaamista.
Miten minä en ymmärrä tätä?
Jos siis protestoi vanhimman mielivaltaa vastaan :arrow: vanhin ei ole iloinen.
Jos alistuu :arrow: vanhin on iloinen.
Mutta kun julistaja alistuu vanhimman mielivaltaan, niin miten sitten julistaja tulee iloiseksi :?:

Vastaus: julistaja tulee iloiseksi alistumisesta ja vanhin tulee iloiseksi alistamisesta.
Anonymous kirjoitti: Tällaisen vanhimman laiminlyönnit tai virheet eivät kuitenkaan anna meille oikeutta niskoitteluun. Jehova ei siunaa tottelemattomuutta eikä kapinallisuutta. (4.Mooseksen kirja 12:1,2,9-11.)
Jehova ei siunaa (vanhimman) tottelemattomuuta eikä kapinallisuutta.
Miksi meidän pitäisi?

Oleenko minä jotenkin tyhmä kun minulle ei tämä avaudu? :shock:
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Pehmoluopio kirjoitti:Oleenko minä jotenkin tyhmä kun minulle ei tämä avaudu? :shock:
Ei avaudu minullekaan. Se taitaa johtua siitä, että olemme fiksuja.

Puistattavaa ja oksettavaa luettavaa.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tuttu raamatunkohta Matteuksesta:
23:9 And call no man your father upon the earth: for one is your Father, which is in heaven. "Call no man your father upon the earth."
23:10 Neither be ye called masters: for one is your Master, even Christ.
Sille on selväjärkinen selitys:
Kuten apostolit osoittavat, todellista hengellistä isyyttä on olemassa, mutta on ymmärrettävä, että Jumala on perimmäinen auktoriteettimme ja isämme. Maailmassa on aina ollut taipumusta tehdä pelkistä ihmisistä guruja (eikä Jeesuksen aika todistettavasti ollut poikkeus), ja juuri tällaisen henkilökultin Jeesus kieltää sanoessaan, ettei ihmistä tule kutsua opettajaksi, isäksi tai mestariksi, koska on ymmärrettävä, että perimmäinen opettajuus ja isyys kuuluvat Jumalalle.
Jehovan todistajien mukaan ilmeisesti ihmistä pitää kirjaimellisesti nimittää Isäksi tai papiksi että tuota kohtaa rikottaisiin. Sehän on perin farisealainen tulkinta.
Jehovan todistajien vanhimmat ja hallintoelin ovat enemmän "Isiä" ja pappeja rivijehovalle kuin mikään katolilainen/ortodoksinen Isäksi kutsuttu, pappi, metropoliitta tai paavi näiden kirkkojen jäsenille.
Vastaa Viestiin