Verensiirrosta kieltäytynyt tuore äiti kuoli

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Murunen kirjoitti:Itse kävin hyvin lähellä vastaavaa saadessani kullannuppuseni.
Murunen, onneksi maailmassa tapahtuu ihmeitäkin (ja on hyviä lääkäreitä ja hoitajiakin)! Voin vaan kuvitella, miten huonosti hoitohenkilökunnan etiikkaan sopii se, että ihmisen annetaan kuolla hoidosta kieltäytymisen takia. Itse muista syistä päästessäni tehohoidosta tajusin saaneeni elämässä toisen mahdollisuuden. Sen jälkeen on tosiaan tullut mietittyä vakaumustaan ja yleensäkin elämänarvojaan uudelleen, sillä ihmishenki on välillä aika pienestä kiinni!
Tuossa brittitapauksessa voi kyllä kyseenalaistaa hoidon ylipäänsä. Huono seuranta tai vaikka mitä, että massiivinen vuoto jää huomaamatta. Seikkailin iltatolkulla netissä tutkien hoitomuotoja tuohon ongelmaan, ja kyllä niitä on. Ei itse veren korvaukseen vaan siihen, synnytyksen jälkeiseen vuotoon. Eri asia vaan tietävätkö lääkärit niistä. Sen ainakin järjestössä oppi, että jopa lääkäreiden ammatitaidon voi ja saa kyseenalaistaa.
Kyllähän verenvuotoon kuolee kai ihmisiä hoidosta huolimatta synnytysten yhteydessä, mutta epäilemättä hoitovirheitäkin tapahtuu!
Vastaa Viestiin