Entä Jos?
Painan pääni keskoskaapin lasiin. Koneet ympärillämme piippaavat ja pieni rintakehä nousee ja laskee hengityskoneen tahdissa.
Siinä makaa minun lapseni. Pieni ja kuolemaa lähellä käynyt. Hän edelleen tasapainottelee elämän nuoralla. Nyt lääketiede tekee parhaansa, jotta ihmisentaimi kasvaa ja vahvistuu.
Itken ja tunnen syyllisyyttä sen sijaan, että iloitsisin lapsesta ja asettaisin pieniä askeleita eteenpäin huomista kohti. Sen sijaan kiemurtelen tuskassa ja kertaan odotusaikaani. Tiedän, ettei se mennyt niin kuin piti.
Sivuutan ajatuksissani, ettei syyni ollut minun vaan kehoni petti minut. En olisi voinut mitään muuta kuin sen minkä nyt tein. Odottaa normaalisti.
Mutta minulla sen sijaan jyskyttää ajatuksissa syytökset: En ollut luja uskossa. Demonit pääsivät lapseni kimppuun ja pitivät pilkkana minun ruumiistani, jolloin epäonnistuin olemaan äiti lapselleni. Tai pahempaa. Jehova itse rankaisi minua ja perhettäni, kun en käynyt kokouksissa, harjoittanut Jehovan palvontaa säännöllisesti ja …
http://johanneksenpoika.fi/blogi_105.html