---Apölykapseli NYT!

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

Tervehdys

Näin Harmagedonin kynnyksellä vielä tohdin kirjautua Veljesseuran foorumille, koska kuitenkin olen aktiivinen lukija ollut vuosien ajan.

Minä olen saanut kasteen 15 -vuotiaana, koska olen onnekkaasti saanut syntyä perheeseen jossa Jehovan totuus on minut voidellut vauvaikäisestä lähtien sulokkaalla ja pyyteettömällä rakkudellaan ja lupauksella ikuisesta elämästä paratiisimaasta jossa jellonat kedolla paimentavat.

Jostain kumman syystä lapsen mieleni täytti myös hirveä epäilys ja kysymyksien tulva, joihin en sitten saanut kovinkaan aikuisia vastauksia. "Lue Raamatusta" ja "Jehova kyllä tietää" -tyyppiset vastaukset olivat hyvin loukkaavia lapselle joka ajatteli ja haki tietoa ihan vilpittömästi, muistakin lähteistä kuin Vartiotornista. Lukutaidonkin Jehova siunasi ennen kouluikää hyvissä ajoin, tokihan sitten tulin taivutelluksi "Teokraattiseen Palveluskouluun" jopa viiden vuoden ikäisenä. Sain siis mahdollisuuden puhua Totuutta ihan koko seurakunnan edessä! Oi, miten Jehova siunasikaan perhettämme ja sain tuottaa ylpeyttä vanhemmilleni... miksiköhän en tuntenut itse niinkään ylpeyttä, jotenkin tunsin että minun on vain pakko tehdä näin.

No, niistä lapsuuden ihanista muistoista voi jutella toisissa threadeissa lisää...Rehellisesti sanottuna parhaita muistoja ovat ne, kun on ollut kuumeessa tai kipeänä ja on saanut jäädä Torstaina kokouksesta kotiin katsomaan pätkistä.

Kyllähän sitä Harmagedonia joinakin aikoina tuli odotettua, lapsena nämä olivat aika voimakkaita kirjoja lapsen luettavaksi, missä kuvituksena taivaalta sataa kiviä lastenkin päälle...pelkohan se on ollut suurin "motivaatio" seurakunnassa pyrkimiselle.
Jostain syystä kuitenkin seurakunnissa näkyi hyvin selkeästi, miten parempituloiset ja -luokkaiset ihmiset jotenkin vaan pärjäävät paremmin. Toiset lapset saavat leluja ja tavaroita palkkioksi kentällä käymisestä ja kokouksiin osallistumisesta. Itse saimme syytöksiä ja kuria, jos tietyt asiat eivät kiinnostaneet...
Liekö sillä vaikutusta sitten enää aikuisiällä. Josko nämä materialla palkitut lapset helpommin pysyivät Totuuden tiellä sitä epäilemättä...enpäs tiedä.

Nykyään erossa jo toista vuosikymmentä, jollainlailla tässä yhteiskunnassa mukana, vaikka ihan varma siitä että tuo jehovakasvatus on ollut melko myrkkyä. Tuntuu kuin kaikki asiat olisi joutunut opettelemaan itse vaikeamman kautta...Maailmankuva ei todellakaan ole sellainen, mitä "Tositodistajat" lapsilleen opettavat.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Tony »

Terrvetuloa! :)

Rekisteröityminen foorumille kannattaa tosiaan tehdä ennen harmagedonia. Saattaa olla ettei foorumia ole enää olemassa sen jälkeen. Eli ihan pian. 8)

Lapset harjoituspuheen pitäjinä on ollut saleilla aina erityinen ylpeydenaihe. Netissä on videoita 3- ja 4-vuotiaista puheenpitäjistä. Joku aika sitten netissä oli video, jossa 3,5-vuotias nappula luki raamatunlukutehtävän Esterin kirjasta. Aihe oli hienosti valittu. Muksu sai luritella siinä leppoista tekstiä kuningattaren raiskauksesta ja Hamanin hirttämisestä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

---Kyl, vastasinkin toisessa threadissa oksentaneeni ympäri kämppää kun näin tuon vesselin lavalla- puhumassa kyseisistä hyvinkin raamatullisista aiheista...
Itse olin varmaan jotain 5 kun pidin harjoituspuhetta. Se oli kauhea paikka. Mutta sitten satelikin mukavaa huomiota jonkin aikaa... se tuntui mukavalta ja varmaan sitä sitten tavoittelikin, vaikka puheiden pitäminen ahdisti varmaan eniten.

Se onkin sitä lapsena ehdollistamista.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

:) sellaista. Tervetuloa mukaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa kirjoittelemaan. Se on hyvin paljon helpompaa rekisteröityneenä :)
Aika tutun tuntuinen tarina, mikä tietenkin tuntuu omituiselta, kun kyseessä on kuitenkin maailman onnellisin kansa.
Let me go Master I hate you so
Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

Joo, olen onnellinen, mutta kaikkein vähiten Jehovan ansiosta :)
Onneksi on siunaantunut tuota huumoria, vai onko se ollut pakko kehittää puolustukseksi pöljyyttä vastaan.

Sellainen mielikuva vahvasti, että jehovalaisuudesta kuitenkin kärsinyt eniten sellaiset jotka _tosissaan_ ovat yrittäneet siihen uskoa.
Sellaiset pintaliitäjäjehovat, jotka nielevät kaiken mitä lahko suoltaa, ja sellaiset jotka eivät oikeasti välitä ja elävät kaksoiselämää jotenkin kokouksissa ja kentällä käyden, näyttävä siellä veljesseurassa pärjäävän ilman kummempia oireiluja...

Syvällisemmät ajattelijat, jotka sitten juuri sen ajattelukyvyn vuoksi jättävät "totuuden" (eeheh) kärsivät melko pitkään jehovalaisuudesta ja sen skitsofreenisestä otteesta ennenkuin pääsevät siitä irti. Ja näkyy tuo jättävän pitkäaikaiset jäljet.
Kyllä minua aika-ajoin kyrpii kaikki se menetetty aika ja energia mikä valheen parissa on joutunut viettämään.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vaimon kanssa (myös ex-jt) asia on siinä mielessä ajankohtainen, että hän aloitti peruskoulun jälkeisen opiskelun eilen 39 vuotiaana. Tuli jätettyä koulut käymättä aikoinaan kun Harmagedonista piti varoitella koko ajallaan silloin 90-luvulla ja siitä eteenpäin. Avokki oli eilen ihan totaalisen kyrpiintynyt kun tuli koulusta. Hän tajusi, että 20v elämästä meni hukkaan sen takia, että uskoi lahkohaihatuksiin. Vähän sama kuin olisi ollut jossain keskitysleirillä puolet elämästään.
Let me go Master I hate you so
Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

---Joo. Se juuri, joskin "meillä kaikilla on omat ristimme kannettava", mutta kun on tietoinen menetetystä ajasta. Jonka olisi voinut käyttää opiskeluun ja oikeiden elämäntaitojen kehittämiseen.

Ehkäpä suurin sisäinen hiertymä tuleekin juuri siitä, että syyllistää itseään.
Kun vertaat keskitysleiriin, siellä on selkeä fyysinen uhka -kuolema ei ole hyväksi terveydelle-
Lahkossa on näkymättömät nippusiteet ranteet selän taakse köytettynä, ja lopulta vahvan päätöksen erota lahkosta tekee -sinä itse

Minä itsekö myös tuhlasin lapsuuteni, nuoruuteni ja mahdollisuudet oppia jotakin hyödyllistä, kun yritin uskoa tuohon mitä ainoaksi totuudeksi mainostavat.
Ja jollei usko, on heikko ja kuolee harmageedonissa. Ja jos luopuu, on "luopio" ja kaikkien hyljeksimä turhake ja taakka.
stigma

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja stigma »

Tervetuloa sivustolle. Täällä onkin uskomattoman mielenkiintoista. Olen siis se ei-jt, joka pohtii voisiko joskus olla JT vai ei ( ja kyselee ihan kummallisia kai).
Nyt näyttää kyllä pahasti negatiiviselta uusista ihanista ihmisistä huolimatta.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Skitso kirjoitti:Ja jos luopuu, on "luopio" ja kaikkien hyljeksimä turhake ja taakka.
Ei nyt sentään ihan kaikkien. Sitä tapaa elämää olla jehovantodistajuuden ulkopuolellakin, jopa enemmän kuin sen sisäpuolella. ;)
Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

Ei nyt sentään ihan kaikkien. Sitä tapaa elämää olla jehovantodistajuuden ulkopuolellakin, jopa enemmän kuin sen sisäpuolella. ;)

---Niin, nimenomaan elämää. Onneksi ymmärsin sen aikoinaan. Mutta tällainen uhka oli siis koitettu muodostaa, eli jos lähdet, et ole mitään...
Mutta kun silmät auki tarkkaili ympäristöään, havaitsi että jehovalaiset ovat puunukkeja... samanlaisten ja pahempienkien ongelmien kanssa painivia kun "normaalit" ihmiset. Tärkeintä on tuon ulkokullan kiillon säilyttäminen.
Skitso
Viestit: 29
Liittynyt: 05.01.2015 10:30

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Skitso »

Täydennän ajatustani,
sen havaitseminen että jehovilla on pahoja ja erittäin pahoja ongelmia- kuten siis järjestön ulkopuolisillakin ihmisillä,
vaikka pitäisi olla joku jumalan siunaus ja suojelus ja synneistä puhdas valittu ainoa oikea usko...
Ja se seurakuntien sisällä tapahtuva kyörääminen, kyttääminen ja panettelu heikompiosaisia kohtaan...
Hirveä hierarkia ja pyrkiminen sen portailla, ainakin "veljien" kesken...toisia siunataan ja toisia kirotaan...

Mikä oikeastaan pitää ihmisiä tuossa järjestössä?
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Mikä oikeastaan pitää ihmisiä tuossa järjestössä?
Kuvittelu että alistuminen on oikea tapa elää ja pelko?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Skitso kirjoitti:Mikä oikeastaan pitää ihmisiä tuossa järjestössä?
Olen tätä ihmetellyt ihan ääneen ja minulle on vastattu, jottas harmagedonissa se selviää. :shock: Ja se vastaus tuli korkealta ja kovaa. Aikoinaan minulle taholtaan opetettiin, miten rakkaudellisa ovat kaikkia ihmisiä kohtaan. Taannoin tämä konkretisoitui kohdallani. Onhan se onni sekin, olettaa kuuluvansa parempaan väestöön. :D
stigma

Re: ---Apölykapseli NYT!

Viesti Kirjoittaja stigma »

Skitso kirjoitti:Täydennän ajatustani,
sen havaitseminen että jehovilla on pahoja ja erittäin pahoja ongelmia- kuten siis järjestön ulkopuolisillakin ihmisillä,
vaikka pitäisi olla joku jumalan siunaus ja suojelus ja synneistä puhdas valittu ainoa oikea usko...
Ja se seurakuntien sisällä tapahtuva kyörääminen, kyttääminen ja panettelu heikompiosaisia kohtaan...
Hirveä hierarkia ja pyrkiminen sen portailla, ainakin "veljien" kesken...toisia siunataan ja toisia kirotaan...

Mikä oikeastaan pitää ihmisiä tuossa järjestössä?
Minulle nämä uudet tuttavani ovat painottaneet, että ovat ihan tavallisia ihmisiä tavallisine ongelmineen. Hassua vaan kun mitä enemmän luen, sitä epäilevämmäksi tulen. Käytös ja tieto eivät korreloi keskenään, ja se on jokseenkin hämmentävää.
Vastaa Viestiin