Jehovan todistajien mukaan Jehova ei luonut ihmistä robotiksi, vaan halusi antaa ihmisille valinnanvapauden. Toisaalta Jehova haluaa ihmisten kuitenkin olevan robotteja vapaaehtoisesti ja sitten vielä tuhoaa ne, jotka eivät halua toimia näin.
Ööö, miksi siis Jumala ei tehnyt suoraan robotteja?
Jehova ei tehnyt ihmisistä robotteja?
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: Jehova ei tehnyt ihmisistä robotteja?
No kato eihän siinä olisi yhtään samanlaista vallantunnetta sitten.Misled kirjoitti:Ööö, miksi siis Jumala ei tehnyt suoraan robotteja?
Myös Kim Jong-un suosii robottimaisia alamaisia. Halutusta linjasta poikkeavat laitetaan niin ikään kylmäksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Veli-Hopea
"Sul o vapaa tahto tehdä ihan niinku haluat. Itte saat päättää, mut josset sä tee niinku mä sanon ni mä tapan sut! . ---
Joo no onhan se omituista ja päälle tulee vielä päsmäämään vtseura ja kertoilemaan miten Jehova haluaa meidän tekevän.
Sitten se meneekin näin :
" Teidän on tehtävä näin, eikun noin, eikun sittenkin tuli vähän nyt valoo ja teidän pitää tehdä noin, eiku oliko se nyt näin? .. Ja nyt tehään silleen että..-> oikeestaan se on omantunnon asia mut jos ette tee niinku me milloinkin sanotaan ni Jehova tappaa teidät."
Joo no onhan se omituista ja päälle tulee vielä päsmäämään vtseura ja kertoilemaan miten Jehova haluaa meidän tekevän.
Sitten se meneekin näin :
" Teidän on tehtävä näin, eikun noin, eikun sittenkin tuli vähän nyt valoo ja teidän pitää tehdä noin, eiku oliko se nyt näin? .. Ja nyt tehään silleen että..-> oikeestaan se on omantunnon asia mut jos ette tee niinku me milloinkin sanotaan ni Jehova tappaa teidät."
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Lothar II
VT-järjestö tekee. Kadulla kun tulee pari ihmistä vastaan, niin tunnistaa robotit melko helposti.
-
Markku Meilo
Kyseessä lienee puhdas tuotekehitys, nimittäin Raamatun luomistaruun kehitetty jumala ei ollut Jahve aka Jehova, joka kehitetiin vasta sitten hieman myöhemmin. Nuo jumalankehittelijät jalostivat tuotettaan matkan varrella ja jo Raamatun kakkososaan tultaessa saivat kehitettyä vähemmän väkivaltaisen version, jolle ei tarvinnut enää kärtsätä eläimiä.Misled kirjoitti:Ööö, miksi siis Jumala ei tehnyt suoraan robotteja?