Agapi_dō esittäytyy lyhyesti.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Agapi_dō esittäytyy lyhyesti.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Agapi_dō esittäytyy lyhyesti (kun ei jaksa nyt kirjoittaa kovin pitkästi..heh)

Olen nähnyt järjestön sisäpuolelta, sekä ulkoa. Olen myös päässyt siitä eroon onnistuneesti, ja onnellisesti, mutta isoin työ oli hätistellä mielen sopukoista se kaikki pelko pois, mitä järjestöön kuuluminen pikkunappulasta saakka oli onnistunut luomaan. Siinä meni noin kymmenisen vuotta. Silloin ei ollut mitään vertaistukia, kun erkaannuin tuosta porukasta. Jos voin jotakuta auttaa, ketkä haluavat miettiä asioita omilla aivoilla, niin hyvä. Jos en, niin ei silläkään niin väliä.

Minulla ei ole perhettä - tämän voi lukea miten päin vaan ja se pitää paikkansa. Perhettä ei ole siinä mielessä, että sellaista ei ole tullut vielä perustettua, eikä myöskään siinä mielessä koska vanhemmat kuuluvat järjestöön ja pitävät hyvin vähän yhteyttä. Myös sisarukset on menetetty järjestölle. On poistettu ystävistä naamakirjaa myöten - ironista kyllä, juuri samoihin aikoihin kun suomen virallinen edustaja sanoi että "ei mitään karttamiskäskyä ole edes olemassa".

En kuitenkaan ole millääntavoin katkera. Jokaisella ihmisellä on oma tie, ja uskoisin, jopa, että he ovat juuri siinä sillä hetkellä missä heidän kuuluu olla. Siksi en halua edes yrittää "käännyttää" ketään, korkeintaan auttaa jos joku sitä haluaa.

"Puhu, mitä sinulla on puhuttavaa, sen jälkeen mene tiehesi. Jos joku siitä hyötyy niin hyvä, jos ei niin ei silläkään niin väliä", uskoisin että tämä on ollut myös Jeesuksen asenne ihmisiä kohtaan. Ei väkivaltaa, ei edes puheen välityksellä. Jokainen tekee niinkuin haluaa, ja itse vastaa siitä. En myöskään luule olevani yhtään viisaampi kuin kukaan muu. Ehkä eri paikassa elämässäni, josta katselen asioita eri vinkkelistä. Olen myös itse ollut harmageddonin ja demoneitten peloissa aikoinaan. Joten en ole yhtään sen parempi kuin kukaan muukaan.

Enkä yritä, enkä halua, käännyttää ketään. Sanon kuitenkin mielipiteeni, ja vastailen kysymyksiin/kommentteihin, silloin kun sen näen hyväksi.

Nimimerkkini, Agapi_dō, tarkoittaa rakkauden tietä. Sitä mistä jesse puhui.

Se tarkoittaa päivittäisiä tekoja ja rakkauteen pyrkimistä, ei 5 kertaa viikossa amerikkalaisen järjestöjohdon ajatusten, mikä on epäjumalan asemaan nostettu, kuuntelemista, ja sen sanojen toistamista, itse ymmärtämättä miksi edes niitä toistaa.

Luultavasti monelle täällä selvää onkin, foorumin luonteesta päätellen, mitä Agapi/agapé tarkoittaa.

Dō taas tarkoittaa Tietä, ja sen kulkemista.

Rakkautta en ole VT seurasta löytänyt, vaikka olen kyllä kriittisesti etsinut. Itseasiassa päinvastoin.

Kun viimmeksi kävin tarkastamassa muutama vuosi sitten, ihan mielenkiinnosta paikallisen seurakunnan (missä kukaan ei vielä ensimmäisellä kerralla tiennyt että olen eronnut/erotettu), pinnallista rakkautta kyllä oli ilmassa. En ollut valheellinen, vastasin kyllä heti kun kysyttiin että "miten tiesit tulla tänne", että olen eronnut/erotettu.

Oli hyvin mieltäavaavaa, ja samalla, sanoisin jopa ällistyttävää, miten reaktiot muuttuivat. Siitä oli rakkaus ja auttaminen kaukana.

Olen tutkinut aika paljon jehovan todistajien menneisyyttä, historiaa, sekä itse järjestöä sekä sisäpuolelta että ulkopuolelta, ja todennut sen valheelliseksi usealla tasolla. Väärät profetiat mistä raamattukin varoitti, pitäisi olla itsestäänselviä jokaiselle, kuten myös julkisesti valehtelu, mitä järjestö esim. karttamisesta puhuu julkisesti, ja saarnaa seurakunnissa aivan eri tavalla. Nyt näin vain pari pintapuolista asiaa mainitakseni. Paljon muutakin vääristelyä löytyy.

Rakkauden tien seuraamisen edellytys on 100% rehellisyys. Erityisesti itselle, mutta myös muille.

Kiitos.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Vastaa Viestiin