Hmm.

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Ei helevetti, täällä sitä ollaan. Vertaistukiosiolla, ja nyt vertaistukea pyytämässä..

En nyt sano että oon luullu tietäväni, mutta vähän sellanen olo on vaihteeksi.. :/

Jätin juuri siskolleni, luultavasti lopulliset hyvästit. (toivottavasti ei, mutta niin pelkään).

Nyt mietin, kun laitoin viestiä hänelle että "toivottavasti vielä joskus nähdään", että pitäiskö pistää myös jotaki, heidän mielestään "JT propagandaa" myös. Siis, älkäähän kukaan kompastuko sanaan, vaikka ehkä jotkut teistä, sattuisitte olla mahdollisesti itse eroonpyrkiviä JT:tä tätä lukiessanne.

Jotenkin on vaan helevetin sad fiilis tuosta että perhe on revitty täysin hajalle, vaikka en oo ihmisiä kaivannut vuosikausiin, siis niitä ketkä itse ovat päättäneet tätä vartiotornin kultaista vasikkaa seuratessaan, että eivät halua olla yhteyksissä.

Jostain syystä tuli kumminkin sisko mieleen. Hän on ollut JT nuorena, käynyt kasteella, ja eronnut. Mutta nyt sitten aikuisiällä, on jostaki syystä mennyt takaisin järjestöön ja katkaissut kaikki välit mm. minuun. Ei tietääkseni ole ollut edes mitään erityistä syytä, emmekä ole tavallaan mitään hirveän läheisiä edes koskaan olleet - mutta sisko on sisko. Perhe on perhettä. Tiedän että noi tunteet on vaan mielikuvia, eikä ihmistä voi miksikään muuttaa.

Jessekin sanoin että "en ole tullut yhdistämään vaan erottamaan", "jokaisen on hylättävä vanhempansa/perheensä..jne.jne.) ..vai miten se meni. Ja, tavallaan kumminkin arvostan kaikkia ihmisiä yhtälailla, ei sen väliä onko ns. "verisukua", vai muuten vaan sisko. Mutta jostain syystä tänään, äsken, tuli pitkästä aikaa tunteita ja pientä kiukkuakin pintaan.

Siksi tässä pähkäilenkin, kun mielessä oli lähettää hänelle tuo (tai jokin muu) youtube video, missä suomen tiedottaja puhuu läpiä päähänsä karttamisesta. Mutta en sitte kuitenkaan lähettänyt, lähetin pelkästään viestin että "Ilmeisesti ei sitten enää nähdä, tosin toivon toisin". (siis näin kolmen rivin teksti lyhennettynä yhteen lauseeseen..)

Perhana kun en tiiä että pitäiskö lähettää hälle postia (on ollut vasta parisen vuotta takas tuolla JT:ssä), vai pitäisikö antaa koko asian olla. Olisin mielelläni puhunut monenmoisista asioista hänen kanssaan silloin kun häntä alkoi kiinostamaan jt-asiat (vanhat pelot) uudestaan, mutta silloin kun kuulin että "tutkii" taas JT:en kanssa ja käy kokouksissa, niin oli mennyt jo vuosi siitä kun hän oli tuon aloittanut, ja siinä vaiheessa sitten ajattelin että ei kannata enää sekaantua, koska se on turhaa. Hän on tehnyt päätöksensä ja oli jo pyrkimässä takaisin heidän poppooseen.

Nyt pähkäilen tässä, että teenko kaikille karhunpalveluksen jos heitän menemään tietoa, minkä hän käsittää 99,9% varmasti "luopiomateriaalina", ja sen jälkeen se tosiasia, että jossain yhteyksissä oltaisiin, luultavasti pienenisi vielä pienempään prosenttiiin mitä se nyt on.

Vai pitäisikö vain odottaa, jos vaikka tulisi järkeä päähän ja hän ehkä näkisi mistä on kyse.

Helevetin voimaton olo, kun kyseessä on kuitenkin perheenjäsen, ja tiedän omakohtaisesti miten vahvaa tuo aivopesu ja pelon luominen tuossa järjestössä voikaan olla.

Toivon että ehkä täältä joku vois jotakin rakentavia ajatuksia heittää, mitä tuossa pitäis tehdä, vaikka varmasti se on vaikeaa. :/
Viimeksi muokannut agapi_dō, 17.08.2015 21:38. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Suoraan sanottuna, vituttaa.

Ensi kertaa, vuosikausiin.

Vaikka rationaalisesti ajatellen tiedän, että siitä mun vitutuksesta ole kellekkään mitään hyötyä. Kaikista vähiten itselleni.

Ehkä tämä foorumi on avannut jotaki uutta alitajuntaista kun täällä hetken vasta olen kirjoitellut, jotakin, ehkä jotakin, mistä en ole ollut tietoinen - vaikka olenkin luullut että oon karistanut kaikki JT pölyt jo tyyliin 10 vuotta sitten. Tai sitten on vaan tunteellinen päivä menossa..

Mutta, apua/vinkkejä kaipaisin, muuten en tähän osioon kirjoittais. Enkä sitä häpeä myöntää.
Viimeksi muokannut agapi_dō, 17.08.2015 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Mietin tässä, että teinkö virheen jo siinä, että tavallaan jo sanoin jäähyväiset..
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Toisaalta, mietin, koska uskon hyvin paljon siihen että ihmiset saa sitä mitä tilaa ja myös luovat vastakohdat omille peloilleen, että miksi tämä tunne, ja miksi nyt. En ees hirveesti oo ollut siis siskoni kanssa tekemisissä, muuta kun sillointällöin, tyyliin kerran vuodessa. Hän ei edes asu suomessa.

Mietin sitä, että miksi nyt, noin vuoden-parin vuoden jälkeen, kun hän on päättänyt "karttaa", mulle herää ajatuksia että miksi en hänen halusisi sitä tekevän - vaikka periaatteessa hyvin vähän on muuttunut. Pitäiskö vaan olla neutraali ja uskoa se tosiasia, että jokainen on siinä missä pitää olla. Ehkä odottaa, että toivottavasti hänkin löytäis sen neutraalin paikan elämässään ja näkis JT verhon läpi..
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

mietin että oiskohan tämä postaus ehkä sellanen, mitkä vois laittaa miettimään

https://youtu.be/ucll9YAwJoI?t=2m35s
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Se tahtoo olla vähän niin ettei siinä välttämättä mikään info herätä , jos kulkee vtseuran lasit päässä. Kaikkihan on kuitenkin tosiaan luopiomateriaalia. Joskus voi toimia sellainenkin lähestyminen, että ehkäpä voittekin viettää aikaa yhdessä, mutta sovitte ettei jt asioita nosteta esille. Sehän on tärkeintä kuitenkin että rakkaimpien kanssa saa olla ja kaikki muu on toisarvoista, on se uskonto sitten totuus tai harhaa.
Ehkä tämä foorumi on avannut jotaki uutta alitajuntaista kun täällä hetken vasta olen kirjoitellut, jotakin, ehkä jotakin, mistä en ole ollut tietoinen - vaikka olenkin luullut että oon karistanut kaikki JT pölyt jo tyyliin 10 vuotta sitten.
Mulla on jotenkin sellainen käsitys että joskus jt asiat työnnetään jonnekkin muurin taakse tai pimeään huoneeseen lukkojen taakse eikä niitä suostuta sekuntiakaan miettimään, ehkäpä siksi että se tuntuu pahalta. Kyllä minäkin yritin sulkea kaikki pois, mutta aina jokin asia avasi vähän ovea ja möröt pääsi mieleen.

Täälläpä sitä on käsitelty jonkin aikaa asioita sun toisia ja kyllä tässä alkaa olemaan ihmisenä jälleen aika vahva.Ei tee enään pahaa ja tuon touhun näkee ihan eri kantilta, siltä mitä se todellisuudessa on.

Käykö siinä sitten niin että jos aikoo "tervehtyä" niin se ovi vaan on avattava ja käsiteltävä, joka voi kestää pitkäänkin. Kyllä sitä on moni muukin käynyt pohjia myöden ja tunnekuohut on aivan järkyttäviä.

Kuitenkin, siitä selviää ja niin selviät sinäkin.

Kyllä olisi kiva jos siskon kanssa saisi välit lämpimään kuntoon, kannattaahan sen eteen itsensä nöyrästi uhrata kaikin mahdollisin keinoin, ainakin toivoisin että yrittäisit.

Voisiko yrittää perua vähän näitä jäähyväisiä ja toivoa edes jonkinlaista mahdollisuutta pieneen lämpimään vastakaikuun?

Mikään usko tai uskonto ei saa katkaista rakkautta, se on epänormaalia.


Kaikki peliin ja tsemppiä!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

No nuo "jäähyväiset" oli ehkä multa tavallaan sellanen kysymysmerkki, että oliko tämä tässä. Hän on poistanut mut jo facea myöten kaverilistalta yli vuosi sitten, enkä tiiä onko laittanut peräti ignoreen vai muuten vaan poistanut. Läheti kaveripyynnön takas about 6kk sitten, mutta siihen ei vastausta koskaan tullut.

Mietin, että oliko tämä ehkä sellanen hetkellinen tunteellinen flashback/relapsi, tavallaan, koska tuo on viimeinen ihminen, kenet _voin_ menettää tälle järjestölle. Ketään muita sukulaisia ei oikeestaan ole, ketkä voisi. Vanhempien kanssa oon just tuommosissa puheväleissä, ettei uskonnosta puhuta ja sillointällöin ollaan yhteyksissä kumminkin. Ja monien ei-jt sukulaisten kanssa paremmissakin väleissä..

Kun asiaa mietin, niin ehkä tuo, että sisko poisti yht'äkkiä täysin yhteyslistaltaa, että menikö se kupoliin 100% vasta nyt... en kumminkaan lähettänyt sen tyyppistä "jäähyväisviestiä" että "tää oli nyt tässä", vaan enemmänkin, että "toivottavasti tämä ei ollut tässä"...

Eniten mietin sitä, että miten voisi auttaa, niin ettei kumminkaan tekisi vahinkoa. Vaikka en tiedä edes että onko mitään suhdetta edes enää jäljellä, kun ei ole vastannut mihinkään viesteihin edes, viimeiseen reilu puoleen vuoteen..
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Nimenomaan sen takia jätin esim. tuon karttamisvideon, missä JT:t puhuu ristiin, lähettämättä, kun ajattelin että jos tuon lähetän, niin sitten siskon mielestä se ainakin sitten, on varmastikkin tässä tuo loppu yhteydenpito (jos sellaista joskus tulee olemaan).

Järki sanoo ettei toista voi auttaa, jos ei itse ymmärrä. Tunteet sanoo jotaki muuta. - ..
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Eniten mietin sitä, että miten voisi auttaa, niin ettei kumminkaan tekisi vahinkoa.
No tämä on vain mun mielipide , mut sanon ettet mitenkään. Kaikki kriittisyys on vahinkoa. Ei auta kuin odottaa, ehkä joku päivä sisko itse uskaltautuu kysymään jotakin häntä vaivaavia asioita ja silloinkin varmaan pitäisi vastata tosi neutraalisti.

Facesta poistamiset voi olla vain pettymyksen mielenilmaus ja muutenkin voisi herätä kyselyjä joiltakin ellei olisi poistanut.

Mä en oo mikään neuvomaan mutta mielipiteitä varmasti saa jakaa ja sitä mieltä olen ,että kaikki pelimerkit välien kuntoon saamiseen eikä mitään muuta extraa pöydälle. Ei ole sinänsä tärkeää käydä läpi jt asioita, eikä sille ole tarvetta jos sisko niissä ympyröissä viihtyy.

Prosessit on pirun hitaita ja millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä että läheisyys ja rakkaus säilyy.

Ne kun saisi kuntoon niin mitä sitä muuta tartteekaan, " hihhuloikoot " niin kauan kuin uskoo siihen.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Toi on hyvä että toit hyväksymisen esille. Se on ollut joskus vuosia sitten hyvin valaiseva kokemus... Eip tässäkään muuta voi kun hyväksyä. Ja jos ei hyväksy (niinkun tänään tein), niin sitte jälkeenpäin hyväksyä sekin, että ei hyväksynyt, ja hyväksyä se koko soppa. Ja jatkaa hyväksymistä.

Ei se kyllä helppoa ole aina.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Pitää myös muistaa antaa anteeksi jopa itselleen. Yksikään meistä ei ole huonompi kuin toinen.

Ihmisillä on oikeus tehdä virheitä ja oikeus olla väärässä, sellainen kun ihminen nyt vaan on.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kyllähän mä ymmärrän että on halu kertoa läheisille kuinka huijattuja periaatteessa on. Sekin on rakkautta, tosin sitä ei aina ymmärretä, josko koskaan.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Itselleen on tärkeintä antaa anteeksi. Sitä en oo unohtanut. Muille antaa anteeksi sitten he itse.

Hyväksyntä mulla tais olla hetken hukassa tänään. Kiitos kun muistutit. Ei muille voi mitään, he ovat siellä missä ovat. Kunhan koittaa rakastaa, siinä se kai.

Mutta kyllä hyväksyntää välillä revitään ja kasvatetaan, melkeinpä yli äyräiden, jos sattuu suvussa olla ihmisiä ketkä ovat jt:tä.. Mitä lähempänä, sitä enemmän, kai.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ehkä tällainen sopii tähän :


Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi


Niin en minä tuosta liirumlaarumista tiedä mutta muistan nimenomaan uskon ja toivon rinnalla rakkauden olleen suurin.

En sen kummemmin näitä ala tulkitsemaan mutta joo, rakkaus on kyllä ihan hyvä vaihtoehto tärkeimmäksi asiaksi, ainakin parempi vaihtoehto kuin minkään sortin karttelu ja hylky.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Painaisin tykkää nappia tuohon postaukseen, jos täällä semmonen olisi. :)
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Vastaa Viestiin