Hmm.

Vertaistuelle pyhitetty osio.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Vertaistuki-alueen tarkoitus on tarjota mahdollisuus vertaistuelle, sanomisen, kuuntelemisen ja parhaimmillaan ymmärtämisen muodossa. Alueella voit avautua jehovantodistajuuden aiheuttamista haasteista ja saada tukea tilanteeseesi.

Vertaistuki-alueella ei suvaita minkään sortin väittelyitä, tinkaamisia, eikä opillisia debatteja. Niitä varten on omat, kyseiseen tarkoitukseen paremmin sopivat alueensa.

Vertaistuen eräs määritelmä.
agapi_dō
Viestit: 163
Liittynyt: 31.07.2015 22:15

Re: Kiitokset

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Kiitokset. Luin nuo monta kertaa, luen vielä huomenna koska en halua hätiköityjä viestejä lähetellä... Sen verran tsekkasin että näin että siskoni oli ainakin "nähnyt" tuon edellisen viestini... en tiedä oliko lukenut loppuun tosin, tai kuunnellut tuota kipaletta minkä linkitin hänelle..

Tuollaisen viestin siis hänelle laitoin takaisin:
No, kyllähän minä tuota arvelinkin, mutta ajattelin varmistaa kumminkin..

Mutta, nimenomaan, sinustahan se on kiinni. Minä en ole päättäny "karttaa" sinua.

Sinä olet sen karttamispäätöksen tehnyt. Vai oletko se ollut sinä, vai VT-järjestö, kuka sen puolestasi on tehnyt?

Ootko miettinyt tuommoista, että minä täällä päässä, en halua missään nimessä valehdella, en Jumalalle, en itselleni, enkä muille ihmisillekkään.

Se, jos mikä olisi valheessa elämistä, jos tulisin takaisin uskontoon sen takia, että minua kartetaan, kun en järjestön opetuksiin usko ja mielessäni näen että se ei ole totuus? En voi sellaista tehdä, toivottavasti ymmärrät. Ja minusta rakkaus on tuosta kaukana. Jeesuksen pääkäsky oli se, että "Jumala on rakkaus".

Mutta, jätän uskonnosta puhumisen tähän, koska tiedän että tuskin haluat minusta ja tästä asiasta tämän enempää kuulla.

Sanon vielä loppuun, että mä en oo milläänlailla sulle vihainen/kiukkuinen, vaikka ystävistä poistitkin.. Jos joskus haluut ottaa yhteyksiä, niin voit niin tehdä, aivan koska itse haluat, jos haluat. Toivottavasti, joskus.

https://www.youtube.com/watch?v=7wzVMDDfa5A
Täytyy nuo raamatunkohdat lukea, vähintään puolentusinan kertaa, ennenkuin pystyy tekemään päätöstä että mitä lähettää. Siis, jos nyt hetkeen jotakin lähetän. Mietin myös, että kannattaakohan tuo edellinen viesti jättää ehkä vähäksi aikaa hautumaan.

Se seuraava viesti voi kuitenkin olla se yksi ja ainoa mahdollisuus millä voi ehkä vaikuttaa ajatuksiin - tai sitten jos lähettää väärän kohdan, tai liian agressiivista tekstiä - niin voi joutua lopulliseen "ignoreen", eikä silloin sen jälkeen ole enää mitään mahdollisuuksia edes yrittää vaikuttaa tai herätellä ajatuksia..

Kiitokset joka tapauksessa.

Jos joillekkin tulee mieleen lisää raamatunkohtia, tai ajatuksia, mitkä voisivat kolahtaa, niin postatkaa ihmeessä.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kannattaa varmaan edetä varovasti, mielenhallinta on voimakasta. Tällainen raamatunkohta tuli vielä mieleen, koko pätkä tai osa, esim. 17 jae yksinäänkin voisi toimia, tai 20-21.

Room. 12 (UM)
17 Älkää maksako pahaa pahalla kenellekään. Huolehtikaa siitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten silmissä.
18 Mikäli mahdollista, säilyttäkää rauha kaikkien ihmisten kanssa, sikäli kuin se teistä riippuu.
19 Älkää itse kostako, rakkaat, vaan antakaa sijaa vihastukselle, sillä on kirjoitettu: ”Minun on kosto, minä olen maksava takaisin, sanoo Jehova.”
20 Mutta ”jos vihollisellasi on nälkä, anna hänelle syötävää; jos hänellä on jano, anna hänelle juotavaa; sillä näin tekemällä sinä kasaat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle”.
21 Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita jatkuvasti paha hyvällä.
nabander
Viestit: 190
Liittynyt: 02.11.2010 22:40

Re: Hmm.

Viesti Kirjoittaja nabander »

Juu, jos minä nyt jollekulle avautuisin niin en varmasti yrittäisi osoittaa miksi hän on ihan sekaisin ja väärässä. Ainoa mistä voisin varmuudella ja vakaumuksella kertoa on miksi itse olen valinnut jonkin tietyn tien elämässäni. Sinulla on oikeus omaan valintaasi ja heillä omaansa, voitte olla ainakin yhtä mieltä siitä että olette eri mieltä.

Jos yrität pelastaa heidät joltain joka mielestäsi on kauhea kohtalo et ole yhtään heitä parempi jotka haluavat pelastaa sinut heidän mielestään kauhealta kohtalolta.

Kunnioittavasti teidän
Nabander

Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään
Vastaa Viestiin