Eron jälkeen salilla

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pitäiskö järjestää luppismiitti jollain salilla kokousfiilistelyn merkeissä? 8)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Olen eronnut kastamattoman julistajan tittelistä, eli minua ei varsinaisesti syrjitä. Eroni jälkeen minulle pidettiinkin raamatuntutkistelua. Parissa kokouksessa olen käynyt, missä suhtautuminen oli aina melko yllättynyttä muttei vihamielistä. Muistonvietossa kävin kerran, ja vein sinne ei-uskovan puolisonikin, jota kiinnosti nähdä, millaisiin piireihin siippa on aiemmin kuulunut. Minusta oli aika noloa entisten seurakuntalaisteni kiiltokuvaesitys, miten kaikki hymyilivät naamansa kipeiksi ja vanhimmat hyökkäsivät mieheni kimppuun "katso-miten-hyvä-meillä-täällä-on" -otteella. Minä sen sijaan sain kyhjöttää penkilläni aika rauhassa, pari sisarta kävi heittämässä ylimielisiä kommentteja, joiden rivien välistä luin: "Piti arvata että kyllä sinä tänne takaisin vielä ryömit." Sen jälkeen en ole käynyt salilla, mutta se johtuu enemmän ihmisistä kuin asiasta. Nyt kun ei ole enää mitään velvoitetta omaksua mitään, niin kuuntelisin hyvin mielelläni heidän (hulluja) käsityksiään. Konventtiin menisin mielelläni, en osoittamaan mieltäni tai muuten provosoimaan, vaan soluttautuisin vaivihkaa kuuntelemaan ohjelmaa ja tietty muistelemaan vanhoja (niitä harvoja) hyviä jt-aikoja. Ehkä ensi kesänä uskallan.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jakke kirjoitti:Pitäiskö järjestää luppismiitti jollain salilla kokousfiilistelyn merkeissä? 8)
Muistonvietto olisi hyvä aika. Minua ei olla kyllä kutsuttu viime vuosina.
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Viesti Kirjoittaja almi »

Pehmoluopio kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Pitäiskö järjestää luppismiitti jollain salilla kokousfiilistelyn merkeissä? 8)
Muistonvietto olisi hyvä aika. Minua ei olla kyllä kutsuttu viime vuosina.
Muistonviettoon ovat kaikki tervetulleita, eikö vain?? 30-40 hengen luopioryhmä muistonvietossa olisi varmasti kunnon yllätys. :lol:
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

almi kirjoitti:
Pehmoluopio kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Pitäiskö järjestää luppismiitti jollain salilla kokousfiilistelyn merkeissä? 8)
Muistonvietto olisi hyvä aika. Minua ei olla kyllä kutsuttu viime vuosina.
Muistonviettoon ovat kaikki tervetulleita, eikö vain?? 30-40 hengen luopioryhmä muistonvietossa olisi varmasti kunnon yllätys. :lol:
Olisi aika tempaus kyllä tuo tuollainen. "Rynnistyksestä" voisi ottaa kuviakn, ja tarjota keskustelumahdollisuutta kaikille ympärillä oleville jehovan todistajille. Siitä tulisi kova tempaus tosiaan, se raportoitaisiin tänne, kuvineen päivineen. Ovathan muistonvietot kuten muutkin jt-"juhlat" avoimia, myös julkisuudellle. Kuinka hienoa olisikaan jos helsingissä luoppariryhmä pyrkisi muistonviettoon siisteissä jt-asuissa, sellainen ainakin 5 hengen ryhmä, torninvartijakin olisi mukana. Se olisi hauska videoida ja nähdä sitten youtubessa mitenkä todistajat blokkaisivat joko vain torninvartijan taikka jokaikisen tuosta ryhmästä ulos salilta. Oli miten oli, on tylsää ettei youtubesta löydy juuri tämän kaltaisia videoita, ja vedeoita konventista tai kokouksista näin yleensä. Se kuuluisa torninvartijan ulosheittovideo youtubessa oli mahtava, mutta lisää kun saisi luopiototantoa.. 8)
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eron jälkeen salilla

Viesti Kirjoittaja Witless »

sorbet kirjoitti:En tiedä onko aivan hullu kysymys, mutta kun tuli mieleen, niin kysyn nyt kuitenki. Eli onko kukaan käynyt erottamisensa/eronsa jälkeen salilla tai konventissa? Jos on niin millaiset oli tunnelmat? miten todistajat suhtautui?oliko itsellä millainen olo? Oliko virhe mennä? Vai saiko lopullisen varmuuden, että järjestöstä lähtö oli paras ratkaisu?
Jokunen vuosi sitten vielä harkitsin vakavasti konventissa pistäytymistä. Lähinnä juuri testimielessä. Sittemmin kohtaus meni ohi, luulen että tässäkin ketjussa mainittu "sumea logiikka" ottaisi pattiin ja Ison veljen johtama rakkaudellinen tunnelma ahdistaisi herkkää ihmistä liikaa. Bonuksena voisi tulla väärinkäsityksiä ja takaisinvonkauskampanja.

Onneksi nykyään voi jo netissäkin "fiilistellä" vanhoja. Viime kesältä taltioitu hallintoelinpeelon puhekin nosti verenpaineen huippuunsa. Se missä yliopistokoulutus on hengenvaarallista, tai vastaava ajatus. Aargh!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Istuva Härkä kirjoitti:Olisi aika tempaus kyllä tuo tuollainen.
Omasta mielestäni hienoin (ja lisäksi aika rauhallinen) tempaus olisi järjestää jotain sellaista kuin nämä herrat. Se tosin vaatisi jo aika paljon järjestelyjä. Esim. erikoisesitelmä aiheesta "Vapautus vaarallisista uskonlahkoista on lähellä?" ;)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Re: Vaihtoehto

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Ei missään tapauksessa kannata. Unohda ikävät asiat ja poikkea vaikka kirkossa kuuntelemassa joululauluja ja virittäydy hartaaseen tunnelmaan. Siellä sinun läsnäoloasi ei lasketa eikä tulla luopiona häätämään pois etkä joudu ikäviin kohtaamisiin sinut hylänneiden ihmisten kanssa. Kolehteihinhan ei ole kirkoissakaan pakko osallistua eikä siellä tiedoteta, että jumalanpalveluksen suorittamisesta puuttuu nyt tietty määrä rahaa.
Pientä korjausta:

Kirkon tilaisuuksissa lasketaan joka ikinen paikalla oleva henkilö ja merkitään kirkon päiväkirjaan. Lopulta kaikki tiedot tilastoidaan ja huomataan muun muassa se, että joululaulutilaisuudet ovat suosittuja ja jatketaan niiden pitämistä. Ja rahaa pyydetään varmasti jokaisessa tilaisuudessa. Kauneimmat joululaulutkin on rahankeruukonsepti. Mutta pakko ei ole antaa mitään, vaan voi veisata ja rukoilla ihan ilmaatteeksi :)
Vastaa Viestiin