Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:...kun kerta ihminen sille tielle halusi lähteä...
Miten, missä, milloin ja mille tielle ihminen on lähtenyt?
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Markku Meilo kirjoitti:
pavloff kirjoitti:...kun kerta ihminen sille tielle halusi lähteä...
Miten, missä, milloin ja mille tielle ihminen on lähtenyt?

älä nyt esitä tyhmää kun kaikki tietää kyllä mitä mä tarkoitan
ihan sama mikä on sulle riittävän tieteellisesti todistettua oikeaa vastausta
en siis vastaa kun en kuitenkaan voi sua vastauksellani tyydyttää, tulis vaan lisää saivartelua enkä jaksa sitä
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Markku Meilo kirjoitti:
pavloff kirjoitti:...kun kerta ihminen sille tielle halusi lähteä...
Miten, missä, milloin ja mille tielle ihminen on lähtenyt?

Veikkaan että Tälle tielle:

"Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." 6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."


Valitettavasti siinä ei puhuta mitään siitä että ihminen halusi vaeltaa ilman jumalaa ja päättää itse asioistaan ajatellen että pärjää ilman jumalaa.

Ainoastaan hyvän ja pahan näkemisestä oli kyse.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja pavloff »

ja eikö se ollut jumalan tehtävä kertoa meille mikä on hyvä ja paha ja näin suojella meitä? jos kerta ihminen haluaa itsepintaisesti kokeilla itse, niin eikö oo iha reilua että se saa sen tehdä ilman että jumala sitä estää?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

pavloff kirjoitti:ja eikö se ollut jumalan tehtävä kertoa meille mikä on hyvä ja paha ja näin suojella meitä? jos kerta ihminen haluaa itsepintaisesti kokeilla itse, niin eikö oo iha reilua että se saa sen tehdä ilman että jumala sitä estää?
Näkisin että tuossa tarussa ihminen oli ainoastaan utelias, eikä sinänsä ollut tarkoitus lähteä omille teille.
niin eikö oo iha reilua että se saa sen tehdä ilman että jumala sitä estää?
Sai ainakin kokeilla mutta enpä tiedä oliko se reilua. Aika kova rangaistus heille yhdestä hairahduksesta puhumattakaan siitä mitä on tapahtunut koko ihmiskunnalle.

Eipä se kovin normaalilta kuulosta. En minä ainakaan lapsilleni tuollaista kostoa laittaisi tai mitään kirousta joka kestää sukupolvesta toiseen vitsauksineen.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:älä nyt esitä tyhmää kun kaikki tietää kyllä mitä mä tarkoitan...
Ei ole ongelmaa käsittää mitä tarkoitat, kyse on väitteittesi puuttuvista perustelusta. On entistä vaikeampi välttyä ajatukselta, että sinä pyydät kyllä muilta perusteluja ja tarkennuksia, mutta itse et samalla tavalla.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:Veikkaan että Tälle tielle:

"Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." 6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."
No mutta sitten toi ei varmaan koskekaan esimerkiksi Australian aboja, tai ainakin niiden piti vaellella omia latujaan kymmeniä tuhansia vuosia ennen kuin raamatunkirjoittajat sepittivät omat vaellusohjeet.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:jos kerta ihminen haluaa itsepintaisesti kokeilla itse, niin eikö oo iha reilua että se saa sen tehdä ilman että jumala sitä estää?
Jumalahan nimenomaan on vaikeuttanut ja estänyt ihmistä pärjäämästä ja kokeilemasta. Ihan ensitöikseen paratiisin jälkeen Jumala vaikeutti ihmisen elämää heittämällä tämän vaikeisiin elinolosuhteisiin. Kaupan päälle muutti ihmisen perimää niin että tälle tuli synnytyskivut, sairaudet ja muut vaikeudet.

Tästä meni hetki ja Jumala esti kokeilun hukuttamalla kahdeksaa vaille kaikki ihmiset.

Vedenpaisumuksesta meni taas hetki aikaa, kunnes Jumala huomasi että ihminenhän on piru vie alkanut pärjäämään - ihmiset olivat päättäneet yrittää rakentaa taivaisiin asti ylettyvän tornin. Jostain syystä tämä ei Jumalalle maistunut, vaan torppasi hankkeen, eli esti ihmistä kokeilemasta. Lisäksi Jumala sekoitti ihmisten kielet, joka on ollut osaltaan aiheuttamassa enemmän harmia ja ongelmia ihmisille kuin monet muut haasteet yhteensä.

Kuten aloituksesta voit lukea, reilussa koeasetelmassa ei erikseen vaikeuteta kokeen onnistumista. Ellei kokeen sitten ole tarkoituskin epäonnistua.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viestit: 334
Liittynyt: 05.02.2016 18:38
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja pavloff »

.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Avatar
Psalmista606
Viestit: 92
Liittynyt: 18.05.2015 18:32

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Psalmista606 »

Tony kirjoitti:
pavloff kirjoitti:jos kerta ihminen haluaa itsepintaisesti kokeilla itse, niin eikö oo iha reilua että se saa sen tehdä ilman että jumala sitä estää?
Jumalahan nimenomaan on vaikeuttanut ja estänyt ihmistä pärjäämästä ja kokeilemasta. Ihan ensitöikseen paratiisin jälkeen Jumala vaikeutti ihmisen elämää heittämällä tämän vaikeisiin elinolosuhteisiin. Kaupan päälle muutti ihmisen perimää niin että tälle tuli synnytyskivut, sairaudet ja muut vaikeudet.
Ja menipä rauhan Jumala vielä mokoma rakentamaan maailmankaikkeuden ensimmäisen aseen ja laittoi sen kääntyilemään ja vartioimaan elämän puulle vievää tietä (1. Moos 3:24).
"On enemmän aineistoa Valtakunnan olemassaolon puolesta kuin siitä, että on olemassa painovoimaa, sähköä ja tuulta."
-Stephen Lett
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Lisäksi on ennustettu rauhahuuto joka itselleni kuulostaa oikein hienolta asialta kun sellaiseen päästään. Siitä pitäisi olla korkeimmankin ylpeä, mutta eihän se kelpaa vaan silloin tämä saavutus pitää tuhota ja aloittaa lahtaus.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Psalmista606 kirjoitti:Ja menipä rauhan Jumala vielä mokoma rakentamaan maailmankaikkeuden ensimmäisen aseen ja laittoi sen kääntyilemään ja vartioimaan elämän puulle vievää tietä (1. Moos 3:24).
Erinomainen huomio, jota en ole tullut ajatelleeksikaan. Tappamiseen ja silpomiseen soveltuva (ja vailla muuta käyttötarkoitusta oleva) esine ei olekaan Saatanan tai ihmisten keksintöä, vaan Jumalan lahja maailmalle.

Lieneekö Jumala sitten samalla istuttanut aggressiivisuuden ihmismieleen ja varmistanut siltäkin osin, että itsehallintokokeilu näyttäisi mahdollisimman huonolta. Tosin Jumalahan itsekin tunnetaan varsin temperamenttisena hahmona, ja samaa voisi hänen kuvaltaan odottaa, mutta lieneekö tuokin sitten enemmän rooli, joka syntiinlankeemuksen jälkeen tuli omaksuttua.
Veli-Hopea kirjoitti:Lisäksi on ennustettu rauhahuuto joka itselleni kuulostaa oikein hienolta asialta kun sellaiseen päästään. Siitä pitäisi olla korkeimmankin ylpeä, mutta eihän se kelpaa vaan silloin tämä saavutus pitää tuhota ja aloittaa lahtaus.
Lapset rakensivat leegoista tornin, se piti kaataa. Lapset oppivat leikkimään sovussa, heille pitää antaa selkäsauna.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tappamiseen ja silpomiseen soveltuva (ja vailla muuta käyttötarkoitusta oleva) esine ei olekaan Saatanan tai ihmisten keksintöä, vaan Jumalan lahja maailmalle.
Raamattu ei kerro kuka miekan valmisti, joten tutkintalinja jää auki.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Polyester kirjoitti:Erinomainen huomio, jota en ole tullut ajatelleeksikaan. Tappamiseen ja silpomiseen soveltuva (ja vailla muuta käyttötarkoitusta oleva) esine ei olekaan Saatanan tai ihmisten keksintöä, vaan Jumalan lahja maailmalle.
Toinen paratiisiin liittyvä hauskuus on Raamatun maininta siitä kun jumala kadotti Adamin paratiisiin, jumalan piti huudella perään ja suunistaa sitten ääntä kohti.
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Kiistakysymyksen koejärjestely pielessä?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

-Minua kiinnostaa oliko jumala kahvilla paratiisin ulkopuolella vai taivaassa silloin kun keskustelu käärmeen kanssa käytiin?

-Minua kiinnostaa millaiselta kuulostaa jumalan askeleen ääni. Onkohan se tap tap,tip tap, kop kop vai fuck me bootsien ääni?

-Minua kiinnostaa kumpi syö tomua koko elinaikansa, saatana vai käärme?

-Minua kiinnostaa se, kun ihminen oppi tietämään hyvän ja pahan, mitä hän tiesi sitä ennen ?

-Minua kiinnostaa se, hävettikö Aatamia pippeli sen takia kun viereisessä viikunapuussa tuijoitteli flamingo? Vai kenen tähden nakki piti paketoida?


-Minua kiinnostaa se, miksi aatami oli niin vitun tyhmä että kuvitteli voivansa piiloutua jumalalta?

-Minua kiinnostaa se, että söikö aatami kedon ruohoja.

-Minua kiinnostaa se, onko elämän puu vielä tallessa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin