Tutkimisohje

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Anonymous kirjoitti:Nyt ilmastonmuutoksen aikana plkkikalastajat voivat olla kiitollisia siistä veden pinnalla kävelemisen taidosta.
Tuo on aivan totta, ennen kyseistä muutosta pilkkijöille riittikin haalarinhenkselien kiristys. Vaihtoehtopilkkijät taas ovat kiitollisia veden muuttamisesta viiniksi, etenkin Alkon myyjien lakon aikana.

Tuskin monta ongelmaa, joita ei jeesuksenaikaisilla menetelmillä saisi korjattua. Olisi se vinkeää vaikka katsella kalakauppiasta myymässä paria kirjolohta tuhansille tyytyväisille asiakkaille.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Saahan nykyisestäkin laista fanaatikoille hyvän kasvualustan. Tästä esimerkkinä Hitler ja Stalin. Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
Vain totuudella on merkitystä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jukka kirjoitti:Saahan nykyisestäkin laista fanaatikoille hyvän kasvualustan. Tästä esimerkkinä Hitler ja Stalin. Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
Politiikka on hallinnan väline siinä missä uskontokin. Poliitikot ovat veljiä ja sisaria, kilpailevat puolueet eivät ymmärrä kansan parasta, kokouksissa kajautellaan veisuuta, puolueohjelmat vastaavat uskontunnustusta jne.

Mikä on mielestäsi Raamatun oikea käyttötarkoitus ja kuka käyttää sitä tällä tarkoittamallasi tavalla?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Ariadna
Viestit: 2177
Liittynyt: 28.04.2007 10:16

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Jukka kirjoitti:Saahan nykyisestäkin laista fanaatikoille hyvän kasvualustan. Tästä esimerkkinä Hitler ja Stalin. Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
LED-shekina kuvaa hyvin tuota uskonnollisen älyn rappeutumista. Sitä vastoin alkuperäisen Shekinan lähteen palvonta noin 1500 eKr. on ollut paljon mielekkäämpää.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jukka kirjoitti: Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
Liian harva tajuaa sitä, että raamattu on vain hyvin pakattua vessapaperia. Kulkee kätevästi mukana, on riittoisaa ja mahtuu pieneen tilaan. :twisted:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

RaM kirjoitti:... on riittoisaa ja mahtuu pieneen tilaan.
Alan ammattitermi on ohkopaperi ja sen neliöpaino on enintään 40 g.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

RaM kirjoitti:
Jukka kirjoitti: Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
Liian harva tajuaa sitä, että raamattu on vain hyvin pakattua vessapaperia. Kulkee kätevästi mukana, on riittoisaa ja mahtuu pieneen tilaan. :twisted:
Tavallisesta raamatusta saa myös hyvää sätkäpaperia, oikeen kokoinen palanen ja nuolemaan, pysyy kasassa ilman liimaakin kun heti polttaa... :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Markku Meilo kirjoitti:
RaM kirjoitti:... on riittoisaa ja mahtuu pieneen tilaan.
Alan ammattitermi on ohkopaperi ja sen neliöpaino on enintään 40 g.
Vertailun vuoksi, normaali kopiopaperihan on 80g/m2. Jonka 1/16-osa on 5g, eli jos pitää arvioida joskus kirjeen tms paínoa esim postimerkkiä varten, hyvä nyrkkisääntö on että yksi A4 painaa 5 grammaa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Esivalvoja
Viestit: 11
Liittynyt: 05.05.2007 11:15

Viesti Kirjoittaja Esivalvoja »

RaM kirjoitti:
Jukka kirjoitti: Ei ole raamatun vika että sitä käytetään omien tarkoitusperien pönkittämiseen.
Liian harva tajuaa sitä, että raamattu on vain hyvin pakattua vessapaperia. Kulkee kätevästi mukana, on riittoisaa ja mahtuu pieneen tilaan. :twisted:
Idioottimaista tekstiä. Sen verran pitäisi olla pelisilmää, että osaa kunnioittaa toisten uskonelämää, jota muuten laillakin suojellaan.

Offtopiccina vielä, että täällä pitäisi opetella pysymään aiheessa eikä puhua vessapaperista, kun otsikossa lukee oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Esivalvoja kirjoitti: Idioottimaista tekstiä. Sen verran pitäisi olla pelisilmää, että osaa kunnioittaa toisten uskonelämää, jota muuten laillakin suojellaan.
Samaa mieltä, toisten kunnioitusta peliin, ja heti!

Suomessa tuon uskontoa suojelevan lain toimeenpano on muuten jäänyt harmittavan löperöksi. Saudi-Arabiassa sentään tulee vielä rangaistuksiakin, raipaniskuista pään poistamiseen asti. Viimeksi mainittu on siitäkin tehokas toimenpide, että ns. omapäinen ajattelu loppuu siihen paikkaan.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Jep. Vaikka itse olisikin ateisti niin toisia ihmisiä ja heidän uskoaan pitää kunnioittaa. Ehkäpä RaM muistaa tämän tulevaisuudessa paremmin? :idea:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Mitä kitinää tähän keskusteluun ilmaantui?

Raamattuun käytetty paperi on aivan yhtä hyvää vessapaperia kuin mikä tahansa muukin julkaisu. Se on kirja joka sisältää enemmän harhoja kuin keskimääräinen satukirja nykyisin. Sen uutisarvo on täysin olematon hesariin verrattuna.
Jos joku haluaa tuollaista kirjaa tai mitä tahansa muuta vastaavaa julkaisua käyttää uskomustensa pohjana ja oppikirjanaan, niin ei se minua heilauta suuntaan tai toiseen. Vessapaperin tasolle minä sen edelleen luokittelen.

Mitä sitten tulee veli Esivalvojan uskonrauhaan, niin minun puolestani saat uskoa aivan mihin haihatteluihin haluat (koskee kaikkia muitakin), mutta on aivan turhaa tulla varaamaan raamattua omien haihatteluiden ja harhojen yksityisomaisuudeksi ja hakea sitä suojeltavien listalle. Raamatullisia harhoja harjoitetaan tuhansissa erilaisissa lahkoissa ja kirkoissa (etenkin yksinkertaisen hihhulismin luvatussa maassa USA:ssa). Noista raamatullisista harhoista on lähtenyt maidän aikanamme vähintään yhtä paljon henkistä pimeyttä ja väkivaltaisuutta kuin islamilaisuudestakin.

Usko johonkin on kokonaan eri asia kuin raamattu ja sen sisällön arvostaminen. Uskokaa vaikka suuriin peräpukamiin maailman pelastajana (varmaan siihenkin uskoon raamatusta dogmit saa väännettyä), mutta henkilökohtaisen uskonne ja raamatun välillä ei ole mitään todellista sidettä.

On suorastaan sairasta edes ehdottaa raamattua koskevan kriittisen suhtautumisen kieltämistä ja tuollaisessa henkisessä pimeydessä on yleensä liikkuneet vain kiihkomieleiset islamilaiset Saatanallisten säkeiden tapaan esitettyjen Mohammedia ja koraania kritisoivien kirjoitusten synnyttämine jahtaamis ja lynkkaamis operaatioineen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Salman_Rushdie

Minä en tule milloinkaan arvostamaan enkä kunnioittamaan ainuttakaan uskontoa, lahkoa tai niiden oppikirjaa. Ne ovat kaikki samanlaista kusetusta ja paskaa erilaisiin kuoseihin paketoituna. Olen luvannut todistaa jokaisen uskonnon harhaopiksi ja annan sille 100 % takuun.
Jos joku haluuaa kunnioitusta henkilökohtaiselle uskolleen, niin sitä minulta saa, kunhan pitää nuo harhaopit omana tietonaan eli OIKEASTI HENKILÖKOHTAISINA. Muussa tapauksessa tulee aina lunta tupaan. POIKKEUKSETTA! :evil:




Uskovaiset on todella omistuista porukkaa... he tuomitsevat erilailla uskovat ikuiseen tuhoon, helvetin tuskiin tai muihin vastaaviin rangaistuksiin, mutta vaativat muiden kuitenkin kunnioittavan heidän sairasmielistä Jumalaansa ja uskoaan. Ärsyttävän pimeää touhua! *Grrrr.........* :evil:
Jukka
Viestit: 71
Liittynyt: 26.05.2007 22:41

Viesti Kirjoittaja Jukka »

RaM kirjoitti: Jos joku haluuaa kunnioitusta henkilökohtaiselle uskolleen, niin sitä minulta saa, kunhan pitää nuo harhaopit omana tietonaan eli OIKEASTI HENKILÖKOHTAISINA. Muussa tapauksessa tulee aina lunta tupaan. POIKKEUKSETTA! :evil:
No niin justiinsa! Älä tule mulle saarnaamaan omasta uskostasi mutta kuuntele minun! :lol:
RaM kirjoitti: Mitä kitinää tähän keskusteluun ilmaantui?
Sanoppa se :wink:

Voidaan kyllä yhdessä sopia että omia mielipiteitä ei tuoda ilmi mutta keskustellaan asioista muuten.. Vaikkapa säästä.

Kaunis ilma ulkona muuten. Ups, tuo oli mielipiteeni. Anteeksi kitinä :roll:
Vain totuudella on merkitystä.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Mä kitisen kans moderoinnin uhalla :oops:


Mulle Raamatut on tällä hetkellä kirjahyllyn täytettä. Mun mielestä ne on "seksikkäämpää" tavaraa kuin kukkamaljakot :idea:
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jukka kirjoitti:No niin justiinsa! Älä tule mulle saarnaamaan omasta uskostasi mutta kuuntele minun! :lol:
Ero on siinä, että minä en julista MINKÄÄN uskonnon puolesta. Minulle myös SAA tulla saarnaamaan uskostaan, mutta on aivan turha kuvitella minun hymistelevän ja hyväksyvän joutavia hölötyksiä.
Ja mikä olennaista.... en ala koskaan vinkumaan jos joku erimieltä raamatusta ja sen uskottavuudesta. Hihhuloikoon jokainen ihan niin paljon kuin tykkää, mutta olkoon valmis ottamaan myös vastaan palautetta. Vai onko tästä palstasta tarkoitus tehdä jonkinlainen henkisen tumputtelun klubi... :evil:
Vastaa Viestiin