Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja hijt »

Torninvartija kirjoitti:Voin hyvin uskoa tämän, koska jehovantodistajat luulevat, että kaikki harrastavat seksiä kaikkien muiden kanssa ekan tilaisuuden koittaessa.
Ehkä just toi vaikuttaa jt:ien pettämisalttiuteen positiivisesti. Senhän takia ne kaikki esiliinasäädökset seurustelevillekin pareille on, koska kuvitellaan, että heti kun jäädään kahden kesken samaan tilaan joku ihmeellinen voima lennättää ne vaatteet pois päältä ja pakottaa hommiin. Ihan kuin normaalijärjellä varustettu ihminen ei voisi päättää milloin harrastaa/olla harrastamatta seksiä. :roll: Kun tämmöistä iät ajat toitotetaan, niin kai ne rupeaa oikeasti uskomaan että näin se asia on ja se kannustaakin itse asiassa pettämään kun tilaisuus tulee. :?

Kuulin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä neljästä nuoresta tietämästäni jt-pariskunnasta, joiden liitto päättyi nimenomaan pettämiseen, eli kai tossa jotain perää on.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Jakke »

hijt kirjoitti:
Kuulin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä neljästä nuoresta tietämästäni jt-pariskunnasta, joiden liitto päättyi nimenomaan pettämiseen, eli kai tossa jotain perää on.
Jotenkin tuntuisi, että erot ja pettämiset (kiinni jäämiset?) on lisääntyneet ihan viime vuosina. Silloin kun itse olin vielä mukana kuvioissa, tuollaisista kuuli melko harvoin, mutta tässä viime aikoina jopa minäkin olen kuullut näitä tapauksia useinkin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jakke kirjoitti:
hijt kirjoitti:
Kuulin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä neljästä nuoresta tietämästäni jt-pariskunnasta, joiden liitto päättyi nimenomaan pettämiseen, eli kai tossa jotain perää on.
Jotenkin tuntuisi, että erot ja pettämiset (kiinni jäämiset?) on lisääntyneet ihan viime vuosina. Silloin kun itse olin vielä mukana kuvioissa, tuollaisista kuuli melko harvoin, mutta tässä viime aikoina jopa minäkin olen kuullut näitä tapauksia useinkin.
Noita pettämisiä sun muita vastaavia jt-hommia seuranneena olen tullut siihen tulokseen, että tämä nykyaikainen ja tietenkin saatanallinen tasa-arvoistuminen ja avoimuus on pesiytynyt myös jt-pariskuntiin. Ennen tuollaiset pettämiset ja väkivaltaisuudet yms soviteltiin perhepiirissä eikä asioista muille kerrottu. Nykyään sitten ollaan hanakampia nostamaan "mirri" (tai sen luvaton käyttö) pöydälle ja asiasta tulee julkinen sekä koko seurakuntaa kiinnostava uutinen. Olen kuullut pettäjien lapsilta tai jopa pettäjiltä itseltään miten jo 80-luvulla lipsahdeltiin naapurin lähteelle, mutta asiat vain pidettiin omana tietona ja ajan mittaan ne unohtuivat. Siksipä olen sitä mieltä, ettei mikään muu ole muuttunut, paitsi kynnys tehdä asiasta julkinen.
Let me go Master I hate you so
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

rippeli kirjoitti:Noita pettämisiä sun muita vastaavia jt-hommia seuranneena olen tullut siihen tulokseen, että tämä nykyaikainen ja tietenkin saatanallinen tasa-arvoistuminen ja avoimuus on pesiytynyt myös jt-pariskuntiin.
Saatanallinen tasa-arvo ja saatanallisen tasa-arvon puute. Jehovan järjestössä kun on veljiä joilla on napakan konservatiivinen käsitys tasa-arvosta suoraan viktoriaaniselta kaudelta ja sitten on näitä "modernisteja", joiden mukaan sisarelle kuuluu ihmisarvo ja ihmisoikeudet. Mitä vähemmän modernisteja on muutenkin sisarvoittoisessa seurakunnassa, kun sisar tällaisen sattuu itselleen saamaan, huomaa hän vain olleensa ensimmäinen lintu haaskalla ja että haaska kyllä houkuttelee muitakin, korppikotkia. Niinpä sisaren pitää olla korkealla sisarten evoluutiossa pystyäkseen sekä pitämään modernistinsa ja torjumaan haaskan ympärillä ronkkuvat korpit ja harakat.

Ihan omasta kokemuksestani kirjoitan. Voisinkohan tämän kertoa kokemuksena lavalta? :lol:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

rippeli kirjoitti:"mirri" (tai sen luvaton käyttö)
No ei kai rusetin (luvatonkaan) lainaaminen kovin paha asia ole?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Markku Meilo kirjoitti:
rippeli kirjoitti:"mirri" (tai sen luvaton käyttö)
No ei kai rusetin (luvatonkaan) lainaaminen kovin paha asia ole?
Ei muuten, mutta minusta ainakin se näyttää vähän hintahtavalta. Vähä niinku vaaleanpunainen kauluspaitakin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jakke kirjoitti:Ei muuten, mutta minusta ainakin se näyttää vähän hintahtavalta.
Mulle ei kyllä tule sellaista mielleyhtymää, eleet ovat kertoneet minulle paremmin, vaikka eihän kaikki ole neitimäisiä.
Vähä niinku vaaleanpunainen kauluspaitakin.
Se voi myös viitata jenkkeihin, joiden pukeutumismaku on monesti syvältä etelästä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

hijt kirjoitti:Kuulin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä neljästä nuoresta tietämästäni jt-pariskunnasta, joiden liitto päättyi nimenomaan pettämiseen, eli kai tossa jotain perää on.
Sinänsä mielenkiintoista, miten jt-piireissä noinkin henkilökohtainen asia kuin pettäminen leviää kanssaveljien tietoisuuteen hurjaa vauhtia (ja vieläpä neljänä kappaleena 8) ). Itsekin taisin tietää kaikkien todistajaliitosta eronneiden syyt heidän avioeroonsa.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

tikaram kirjoitti: Sinänsä mielenkiintoista, miten jt-piireissä noinkin henkilökohtainen asia kuin pettäminen leviää kanssaveljien tietoisuuteen hurjaa vauhtia (ja vieläpä neljänä kappaleena 8) ). Itsekin taisin tietää kaikkien todistajaliitosta eronneiden syyt heidän avioeroonsa.
Onhan se syy aika ilmiselvä kun käytännössä muusta syystä ei saa erota.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Jakke kirjoitti: Onhan se syy aika ilmiselvä kun käytännössä muusta syystä ei saa erota.

Kyllä mun tuttavapiireissä erottiin muistakin syistä. Se on tietty vähän eri juttu, miten moni meni sitten uudelleen naimisiin herrassa :roll: . Pointtini oli lähinnä se, että miten tarkkaan ihmiset noin yleensäkin tiesivät yleisesti yksityiskohtia toisten yksityiselämästä erotilanteessa. Kaipa ihmiset tietää sitten maailmassakin, mutta seurakunnassa piirit pyörii vähän pienempää ympyrää.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

tikaram kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Onhan se syy aika ilmiselvä kun käytännössä muusta syystä ei saa erota.

Kyllä mun tuttavapiireissä erottiin muistakin syistä. Se on tietty vähän eri juttu, miten moni meni sitten uudelleen naimisiin herrassa :roll: . Pointtini oli lähinnä se, että miten tarkkaan ihmiset noin yleensäkin tiesivät yleisesti yksityiskohtia toisten yksityiselämästä erotilanteessa. Kaipa ihmiset tietää sitten maailmassakin, mutta seurakunnassa piirit pyörii vähän pienempää ympyrää.
Sattumoisin kaksi "maailmallista" tuttavapariskuntaani on juuri eroamassa ja kyllä he melko avoimesti syistä ystäville puhuvat. Ja JT:thän ovat kaikki ystäviä keskenään, joten tokihan niistä puhutaan :roll: Ei vaan oliskos siitä kyse, että "syytön" osapuoli haluaa tehdä kaikille tiettäväksi oman nuhteettomuutensa?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Tokihan ystävillensä avioerotilanteessa avautuu. Mutta missään nimessä en haluaisi lähes JOKAISEN seurakunnassa tietävän, varsinkaan pahimpien juoruakkojen tai sinkkuveljien :wink: .

Mie kyllä tiedän semmoisiakin tapauksia, joita en muuten juuri tunne kuin sen perusteella, että miksi ovat eronneet :P. Ehkä tärkeää onkin Jaken sanoin ollut todistella, keillä on ja keillä ei ole raamatullinen syy avioeroonsa. Ainakin sukulaiseni kieltäytyi menemästä lapsuudenystävänsä häihin, kun hän ei ollut Jumalan silmissä saanut eroa. Oman avioeroni syitä en kauheasti tainnut mainostaa, mutta kai niistäkin sitten huhuiltiin.
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

tikaram kirjoitti:
hijt kirjoitti:Kuulin tosiaan ihan lyhyen ajan sisällä neljästä nuoresta tietämästäni jt-pariskunnasta, joiden liitto päättyi nimenomaan pettämiseen, eli kai tossa jotain perää on.
Sinänsä mielenkiintoista, miten jt-piireissä noinkin henkilökohtainen asia kuin pettäminen leviää kanssaveljien tietoisuuteen hurjaa vauhtia (ja vieläpä neljänä kappaleena 8) ). Itsekin taisin tietää kaikkien todistajaliitosta eronneiden syyt heidän avioeroonsa.
Juu siis se toisten asioihin sekaantuminen ja juoruilu ja sairaalloinen uteliaisuus ovat kyllä ihan taiteenlaji jt-piireissä. Jos sen pettämisen johdosta toinen osapuoli saa fudua, niin kai ne silloin srk:laisille aika selväksi käy ne eroon johtaneet syyt.. Ja kuten joku jo mainitsikin, varmasti koettaa silloin se syytön (ehkä) osapuoli kovasti vakuutella viattomuuttaan "ystäville" tai haaskalinnuille tai miksi niitä nyt kutsuisikaan, stigman pelossa.
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Vieras

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Torninvartija kirjoitti:. Voin hyvin uskoa tämän, koska jehovantodistajat luulevat, että kaikki harrastavat seksiä kaikkien muiden kanssa ekan tilaisuuden koittaessa. Lisäksi he ajattelevat missanneensa jotain, koska normaalia teini-ikää ja nuorta aikuusuutta ei ole vietetty.

http://www.canada.com/victoriatimescolo ... 826-8e3b-e
20cd49b423c&k=10270
Hiukan off topic. Tämä oli hyvä huomio. Kun menin itse aikoinani ensimmäisiä kertoja baariin olin aivan pettynyt koska kukaan ei yrittänytkään tehdä lähempää tuttavuutta. Ihmisillä kyllä näytti olevan hauskaa mutta housuja ei laitetukkaan heti narikkaan.

Jeppulat uskovat todella juuri kuten Torninvartija sanoi.
Vieras

Re: Uskollisuus avioliitossa jehovantodistajien keskuudessa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
Hiukan off topic. Tämä oli hyvä huomio. Kun menin itse aikoinani ensimmäisiä kertoja baariin olin aivan pettynyt koska kukaan ei yrittänytkään tehdä lähempää tuttavuutta. Ihmisillä kyllä näytti olevan hauskaa mutta housuja ei laitetukkaan heti narikkaan.

Jeppulat uskovat todella juuri kuten Torninvartija sanoi.
Samasta yllätyin itsekin. Mutta nelisen kuukautta sen jälkeen kun tulin keskisuuressa suomalaisessa kotikaupungissani tutummaksi vieraaksi pubeissa ja yökerhoissa, tuttavuutta tekee yks sun toinen nainen vaikka ulkonäön pitäisi suojella :twisted:

No, ihan normi tyyppi olen ja "vieraana" kirjoitan tämän jotta ette ajattele brassailuna. Mutta siis nelisen kuukautta kukaan ei ottanut aloitteellista kontaktia, viimeisenä kolmena kertana on kysytty; "sulle vai mulle."
Vastaa Viestiin