Kultainen kompassi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Kultainen kompassi

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Tämänhän vaikuttaa mielenkiintoiselta leffalta. Vatikaani, anglikaanit ja mormoonit ovat tuominneet sen.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Va ... 5232729167

Finnkinon katsoja-arviossa se on saanut neljä tähteä:

http://www.finnkino.fi/movie/1454
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Ajattelin käydä tänään väijymässä, kun liputkin on puolet halvempia...
Varmasti on mielenkiintoisempi, kuin illan teokraattinen koulu ja palveluskokous olisivat.

:lol:
hijt
Viestit: 237
Liittynyt: 09.11.2007 17:16
Paikkakunta: München

Viesti Kirjoittaja hijt »

Leffa vaikutti kyllä trailerin perusteella ihan mielenkiintoiselta, käyn varmasti katsastamassa. Se vaan, että LOTR:n jälkeen on kaikki odotukset vähän liian korkealla, tahtoo aina pettyä kun jotain uutta fantasiaa pukkaa. Harmi, että ovat niitä kirkonvastaisia kannanottoja tästä leffasta putsanneet, olisivat vaan antaneet palaa täysillä. Nysveröt!
"Raised upon repulsive lies from the time we were born
Driven into heads, holy laws..."
[Paradise Lost ~ Our Saviors]
Istuva Härkä
Viestit: 193
Liittynyt: 29.08.2007 18:58

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Nähty. Täyttä humpuukia koko leffa! (Ja lopun jälkeen tuli olo että mitä leffassa oikein tapahtui?) Leffasta saattaa hyvinkin pitää jehovan todistajat jotka ovat harjoituttaneet aivonsa moisen roskan suoltamiseen.. Eläinsielut, avaruuspöly jne. pitää vain ottaa vastaan mukisematta, jos naurat sut buuataan ulos leffasta. Mahotonta meininkiä..
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Berzerk
Viestit: 78
Liittynyt: 09.05.2007 18:35

Viesti Kirjoittaja Berzerk »

Aikas huonohan tuo sitten olikin. Lopusta todellakin jäi vähän typertynyt olo ja oikeastaan koko elokuvan ajan odottelin, että koska tää niinku todella alkaa.

No tulipahan katottua.
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Muitasin et se mihin toi pohjautuu on kirja trilogian eka opus..et kai se jotenkin vaikuttaa. (En oo leffaa kerinnyt katsoa vielä, mutta kirjat nähnyt kaupassa kyllä.) :?
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Astrologi
Viestit: 166
Liittynyt: 30.04.2007 15:37

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Elokuvaa en ole nähnyt, mutta kirjoissa lähdetään missioon Kaikkivaltiasta vastaan, se voi olla syynä siihen, että herneet on joillakin tahoille vedetty nenuliin. Luin kirjat Jt-aikojen lopussa, ja silloin tämä teema värähdytti hieman itseänikin. Lastenkirjoiksi nämä kai luetaan, trilogia oli ihan viihdyttävä, kannattaa tutustua. Philip Pullman on tekijä.
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kävin katsomassa leffan tänään iltapäivällä. Jos hyvin tehtyjä dokumentteja ei oteta huomioon, niin koko elokuvatuotantohan on humpuukia, silkkaa mielikuvituksen tuotetta. Minä ainakin koin tämän viihdyttäväksi saduksi, paremmaksi kuin vaikkapa Narnian tarinoiden tuore filmatisointi. Ymmärrän hyvin, että Vatikaanissa on ärähdetty, sillä elokuvassa on viitteitä Vatikaanin kaltaiseen valtaorganisaatioon ja muuhunkin uskonnolliseen mielenhallintaan.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Minussa on varmaan joku vika, mutta en ole ikinä tykännyt näistä fantasiajutuista missä on jotain menninkäisiä ja maahisia tai lohikärmeksiä. Sama koskee jopa tietokonepelejä. Jotenkin en vaan osaa eläytyä sellaisiin juttuihin kun koko ajan tulee mieleen, että tää on ihan satumaailmaa. Sormusten herraa yritin lukea joskus 15 vuotta sitten ja oli mun mielestä niin älytöntä soopaa, että jätin kesken. Elokuvat mulla on jopa itselläni, mutta en ole saanut katsottua. (oon käyttäny niitä kyllä kotiteatterin säätämiseen, kuvan- ja äänenlaatu on nimittäin poikkeuksellisen hyvä!)

Tämä ei tietenkään estä minua tykkäämästä lähes yhtä utopistisista ja lapsellisista avaruusseikkailuista tyyliin Star Trek :oops:

Mutta siis... tuokin leffa saa jäädä näkemättä.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Jakke kirjoitti:Minussa on varmaan joku vika, mutta en ole ikinä tykännyt näistä fantasiajutuista missä on jotain menninkäisiä ja maahisia tai lohikärmeksiä. Sama koskee jopa tietokonepelejä.
Se ei ole vika vaan ominaisuus. Mulle putosi Hobbit aikoinaan ihan hyvin, joskin alkuperäinen motivaatio sen lukemiseen oli saada vinkkejä samannimiseen tietokonepeliin C-64:llä. Olen lukenut LOTRin kolme kertaa, jos minun lukutyyliä yleensäkään voi sanoa lukemiseksi: skippaan tylsältä vaikuttavat kohdat pikalukemalla lauseen sieltä ja toisen täältä. Onhan ne aika puuduttavia kirjoja jos meinaa joka sanan lukea. Englanninkielen sanavarastoa kyseinen operaatio varmasti parantaa.
Jotenkin en vaan osaa eläytyä sellaisiin juttuihin kun koko ajan tulee mieleen, että tää on ihan satumaailmaa.
Samankaltainen epäuskottavuuden tunne mut valtaa huonosti näytellyissä tai kirjoitetuissa elokuvissa olivat ne sitten mitä sorttia tahansa.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Viljo kirjoitti: Mulle putosi Hobbit aikoinaan ihan hyvin, joskin alkuperäinen motivaatio sen lukemiseen oli saada vinkkejä samannimiseen tietokonepeliin C-64:llä.
Hobbit nimistä tekstipeliseikkailua tuli itsekin kuuslankulla joskus pelailtua. Itse en silloin tiennytkään, että peli perustui Tolkienin tarinoihin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin