2. Kor. 11:14,15

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Festus

2. Kor. 11:14,15

Viesti Kirjoittaja Festus »

Suurin osa tätä foorumia seuraavista lienee tietoinen VT-Seuran väärinlainauksista, historian uudelleen kirjoittamisesta, tiedottajan hiukan hämäävistä kommenteista mediassa yms. Onpa joku tällä foorumilla jopa todennut Vt-seuran olevan "patologinen valehtelija".

Ja mehän tiedämme kuka on valheen isä.
Selailin huvikseni seuran materiaalia ko. aiheesta ja katso: silmiini osui tuo Korinttilaiskirjeen kohta.
Siinä todetaan (UMK)
Eikä ihme, sillä itse Saatana muuttaa jatkuvasti itseään valon enkeliksi. 15 Ei siis ole paljon, jos hänen palvelijansakin muuttavat jatkuvasti itseään vanhurskauden palvelijoiksi. Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen
Kyseinen Raamatunkohta sopii mielestäni VT-seuraan kuin nenä päähän, suorastaan naulan kantaan!
"Meillä on totuus, meillä on tosi Jumalan tuki ja tuntemus!" Viis siitä, että on vähän malka omassa silmässä..

Tuli myös mieleen Cedarsin kommentti - oliko nyt tammikuun broadcastingia koskien - joka meni osapuilleen näin "se että joku sanoo, että heillä on totuus, ei tarkoita sitä, että heillä todella on se".

Huomautetaan vielä, että suhtaudun Raamattun nykyään hiukan varauksellisesti, eli en nyt väitä JT poppoon olevan Saatanan seuraajia. Suhtudun kyseisen persoona olemassa oloon niin ikään varauksellisesti.
Suorastaan savoloisittain: "suattaapi olla että on, mutta suottaapi olla että ei".
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
YksinäinenSusi

Re: 2. Kor. 11:14,15

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Festus kirjoitti:
Mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen
Tää on erityisen kiinnostava kohta, jos ajatellaan seurauksia pedofiilien suojelusta jt-seurakunnissa.

Katolinen kirkko pysyi jaloillaan vaikka menetti paljon ton ongelman takia, koska omisti puoli maailmaa. No eihän sellainen instanssi kovin helposti nurin mee. Jo vuosisataiset perinteet omalla painollaan jyrää katolista kirkkoa eteenpäin,tapahtuipa mitä hyvänsä.

Mutta jehovantodistajat saattavat mennä nurin ton ongelman takia, koska eivät omista puolta maailmaa ja perinteetkin ovat jostain 1935 luvulta noin suunnilleen.Aiemminhan he olivat raamatuntutkijoita, mutta erkaantuivat siittä uudeksi lahkoksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Nojoo, wt-seura ja katolinen kirkko painii hieman eri sarjoissa kuitenkin.

Toivon todellakin, että koko wt-lafka kaatuu omaan valheellisuuteensa ennenpitkää...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Toivon todellakin, että koko wt-lafka kaatuu omaan valheellisuuteensa ennenpitkää...
Kokonaisuus on kuitenkin surullisempi. Valheellisuutta löytyy joka taholta, oli sitten uskonto taikka mikä lie, että jos siltä pohjalta lähetään asioita kaatamaan, joutuu kaatelemaan kaksin käsin ja siinä välissäkin.

Mutta onhan se sinänsä totta, jos edes päästään näistä tarpeettomista riistäjälahkoista eroon, maailma on edes vähän parempi paikka .
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Vartiotorniseura nimenomaan on patologinen valehtelija. Enimmäkseen uutta valoa julkaistaan pakon edessä kun entinen oppi on käynyt tukalaksi (hätävalhe) mutta joskus ihan vaan siksi, että pidettäisiin homma tuoreen tuntuisena (valehdellaan huvin vuoksi ja oman vaikutusvallan testaamiseksi).

Näin toimii patologinen valehtelija – tunnistatko lähipiiristäsi?
Festus kirjoitti:Huomautetaan vielä, että suhtaudun Raamattun nykyään hiukan varauksellisesti, eli en nyt väitä JT poppoon olevan Saatanan seuraajia. Suhtudun kyseisen persoona olemassa oloon niin ikään varauksellisesti.
Suorastaan savoloisittain: "suattaapi olla että on, mutta suottaapi olla että ei".
Riippumatta siitä, miten Raamattuun itse suhtautuu, Vartiotornin raamatuntulkinnan epäloogisuutta ja mielivaltaisuutta voi tuoda esille. Raamatullisuus on keskeinen osa Vartiotornin brändiä, ja harhakuva opin puhtoisuudesta voi elää sitkeästi järjestöstä lähtemisen jälkeenkin, ellei asiaa aktiivisesti työstä täsmällisen tiedon avulla.
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Festus kirjoitti:suhtaudun Raamattun nykyään hiukan varauksellisesti, eli en nyt väitä JT poppoon olevan...
Miksi Raamattu on sama asia kuin JT poppoo? Miten sen saa omassa päässään käännettyä niin ettei ole? sitä itse tällä hetkellä mietin....
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

pavloff kirjoitti: Miksi Raamattu on sama asia kuin JT poppoo? Miten sen saa omassa päässään käännettyä niin ettei ole? sitä itse tällä hetkellä mietin....
Jos et ole vielä lukenut kirjaani Vartiotornin varjossa, niin lainaapa se lähimmästä kirjastosta. Lue kyseinen kirja ja pohdi sen jälkeen, kuinka raamatullinen VT-seura pohjimmiltaan on. :?

Linkki kirjaan (kustantajani sivulle): http://www.atenakustannus.fi/kirjailijat/kirja/758
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Kletos kirjoitti:
pavloff kirjoitti: Miksi Raamattu on sama asia kuin JT poppoo? Miten sen saa omassa päässään käännettyä niin ettei ole? sitä itse tällä hetkellä mietin....
Jos et ole vielä lukenut kirjaani Vartiotornin varjossa, niin lainaapa se lähimmästä kirjastosta. Lue kyseinen kirja ja pohdi sen jälkeen, kuinka raamatullinen VT-seura pohjimmiltaan on. :?

Linkki kirjaan (kustantajani sivulle): http://www.atenakustannus.fi/kirjailijat/kirja/758

Mä oon pahoillani etten pysty lukemaan kirjoja.... mielelläni kyllä tapaan sun kanssa ja juttelen sen sisällön läpi kanssasi!
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Kletos

Viesti Kirjoittaja Kletos »

Heips,

Kirjani löytyy myös äänikirjana, joten ei tarvii lukea, voi myös kuunnella. :-)

t. Aila
Marjolie

Viesti Kirjoittaja Marjolie »

Periaatteessa voiko mihinkään uskontoon luottaa, joka sanoo omaansa totuudeksi. VT-seurahan opetti, että uskonto pitää tutkia Raamatun avulla, onko se tosi. Mutta loppujen lopuksi eivät itse opeta Raamatun mukaan.

Mutta jos nykymaailmassa ei pidäkkään olla seurakuntia? Jos on suurempia seurakuntia, sitä helposti ylpeillään liikaa ja aletaan keksimään puolitotuuksia. Ehkä totuus mitataan siinä miten yksilöt uskoo Raamattuun.

Ilmestyskirjassa puhuttiin vääristä profeetoista, jotka myös johdattaa harmagedonin taisteluun. Ehkä se oikea "profeetta", jota pitää uskoa on Raamattu itse.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Marjolie kirjoitti:Periaatteessa voiko mihinkään uskontoon luottaa, joka sanoo omaansa totuudeksi. VT-seurahan opetti, että uskonto pitää tutkia Raamatun avulla, onko se tosi. Mutta loppujen lopuksi eivät itse opeta Raamatun mukaan.
Kuvio on siinä mielessä iisiä matematiikkaa, että jos mikä tahansa taho sanoo että sillä on totuus, ja jos sama taho vielä samaan hengenvetoon kieltää kuitenkaan tarkastelematta esittämäänsä totuutta, voidaan olla käytännössä varmoja siitä, että ainakaan tälläisella lafkalla ei ole totuutta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Marjolie

Tony kirjoitti:
Kuvio on siinä mielessä iisiä matematiikkaa, että jos mikä tahansa taho sanoo että sillä on totuus, ja jos sama taho vielä samaan hengenvetoon kieltää kuitenkaan tarkastelematta esittämäänsä totuutta, voidaan olla käytännössä varmoja siitä, että ainakaan tälläisella lafkalla ei ole totuutta.
Antoihan Jumalakin Saatanan koetella omaa hallintoaan, niin myös VT-seurankin kuuluisi antaa tehdä samoin.

Mutta VT-seuran pomot ovat liian ylimielisiä ja varmoja hallinnostaan tehdäkseen niin.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Marjolie kirjoitti: Mutta VT-seuran pomot ovat liian ylimielisiä ja varmoja hallinnostaan tehdäkseen niin.
Tai sitten pikemminkin epävarmoja?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Marjolie

Tony kirjoitti: Tai sitten pikemminkin epävarmoja?
Juurikin näin
Vastaa Viestiin