tikaram esittäytyy

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tikaram
Viestit: 148
Liittynyt: 28.04.2007 14:40

tikaram esittäytyy

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Päivitys :)

Olen lapsuudesta lähtien "totuudessa mukana ollut", vuonna 2005 seurakunnasta eronnut ex-sisar. Olen elänyt varsin värikkään todistajaelämän niin hyvässä kuin pahassa. Väitän, ettei ole montaa syntiä, jota en seurakunnassa ole nähnyt harjoitettavan, ja on monta pahaa tekoa, jossa olen tahtomattani ollut uhrina.

Nuoruudessa puhuttelut kirjastossa kuuluivat säännölliseen teokraattiseen toimintaan. Täysi-ikäisyyden kynnyksellä uskoni alkoi vähitellen hiipua, kunnes ratkaisu erosta oli tehtävä. Kokemusteni pohjalta en ikinä voisi suositella todistajaelämää kellekään, ja niin palavasti toivoin lapsena perheeni olevan "normaali".

Mielenkiintoni kohteena ex-todistajuudessa ovat vertaistuki, kokemukset ja yleinen höpinä - eivät niinkään oppikysymykset, sillä en todistaja-aikoinakaan jaksanut niihin syventyä - saati sitten nykyään! Kovimman kriisini olen jo ylittänyt, mutta silti välillä ajatukset palaavat niihin vuosiin ja ympyröihin, joissa elämästään yli 20 vuotta on viettänyt.

En lokeroi itseäni luopioksi, mutta pesäero entiseen on saanut minut kriittiseksi kaikkea uskonnollisuutta kohtaan. Minua ei haittaa, että joku haluaa olla todistaja, mutta itse löysin valon vasta, kun uskalsin lähteä elämään aidompaa elämää.
Vastaa Viestiin