Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Jehovan todistajiin liittymätön uskonnollissävytteinen keskustelu. Alueella tiukka moderointi.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Markku Meilo kirjoitti:Tässä ollaankin perimmäisten kysymysten äärellä. Profetian täyttymystä odotellessa, sen ensimmäisenkin, mutta normaalisti hengähdellen.

Voi herrajumala armias sentään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tiedoksi niille jotka odottelevat ketjun aloittajan vastauksia, niitä ei tule ainakaan kahteen kuukauteen. Käyttäjälle on annettu kahden kuukauden porttikielto toistuvasta uskonnollisesta saarnaamisesta. Porttikieltoon johtaneet aloitukset on poistettu.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
harzit
Viestit: 101
Liittynyt: 17.09.2013 14:05

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja harzit »

Mukavahan noita oli lukea. Mitä enemmän saarnaavat sitä syvempää kuoppaa kaivavat itselleen :D
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

harzit kirjoitti:Mitä enemmän saarnaavat sitä syvempää kuoppaa kaivavat itselleen :D
Tämänkin avauksen kohdalla mun oli mahdoton välttyä ajatukselta, että saarnaaja ei ole vaivautunut selvittämään koko asiaa, vaan on liikkeellä "Raamattu ei voi olla väärässä" -asenteella.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Varsin suurella enemmistöllä näytetään päädytyn maapallon olleen raamatun mukaan litteä. Lisäksi se on kulmikas.
Ilm. 7:1 Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.

Kaikesta edellisestä ja tästä voi päätellä sen olevan perin elastinen ja muuttuvainen. Maapallon kulmikkuuteen tarvitaan vähintään neljä enkeliä sijoitettuna 90° kulmaan maan piiriin nähden. Näin piiri venyy nelikulmioksi. Kun enkelit päästävät pitelemistään tuulista irti, ne puhaltelevat kohti maapallon keskustaa ja näin siitä pullahtaa pallo. Eikö?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Onko maapallo litteä/kulmikas raamatun mukaan?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Näin piiri venyy nelikulmioksi.
Paremman tiedon puutteessa mä ajattelen toistaiseksi, että tämä olisi mahdollisesti viittaus neljään pääilmansuuntaan.
Kun enkelit päästävät pitelemistään tuulista irti, ne puhaltelevat kohti maapallon keskustaa ja näin siitä pullahtaa pallo. Eikö?
Ne vaan ne tuulet olivat taivaanvahvuuden alapuolella, joten jään miettimään mitä kaikkea oikein tapahtuisi kun lisäksi olisi siirrettävä aurinko ja kuu plus muut osaset uusille sijoille ja loppusijoitettava ylä- sekä alapuoliset vedet muualle ja lingottava maa kiertämään aurinkoa ja kuu kiertämään maata. Johanneksen uni viittasi tulevaisuuteen ja taisi edellyttää Jeesuksen paluutakin, joten kysymyksiä riittää, kuten se miksi historia ei tunne tuota tapahtumaa. Raamatun lättymaa herättää enemmän kysymyksiä kuin tosi kristityt(TM) haluavat vastata.
Vastaa Viestiin