Nykkiikö joku kädestäsi? Näppäiletkö itse?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Nykkiikö joku kädestäsi? Näppäiletkö itse?

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Heipparallaa!

Olette varmaan tietoisia siitä, kuinka jehovantodistajat suhtautuvat terveeseen kritikkiin :idea: . Välillä se on "viimeisinä päivinä monien pilkkapuheita". Heidän keskuudessaan ei siis saa olla minkäänlaista kyseenalaistamista.

Toinen tervettä kritiikkiä vastustava taho leimaa tämänkin palstan ja kaikilla vastaavilla palstoilla "demonien sodankäynniksi viimeisiä voideltuja" kohtaan. Kuinka moni siis teistä tuntee olevansa täynnä paratiisia vastustavia riivaajia ja demoneita? Kenties kirjoittelet näitä juttuja "autommaattikirjoituksella" silmiesi pyöriessä oudosti ympäri, kuin manaajassa konsanaan. :roll:

Vaikka meistä täältä monista tuntuukin kaukaiselta kenties tuollaiset ajatukset, niin ahdistuneen ja huonoksi itsensä tuntevan ihmisen aivosopukoissa kuvaamani asiat ovat täyttä totta.

Isäni mielestä Saatana heittelee asioita eteeni esim. kun olin ehdolla työsuojelvaltuutetun vaaleissa. Harmi vain etten tullut valituksi! (Ehkäpä Saatana halusikin minun kokevan luuserin tunteen :twisted: ) Yksi erotettu veljeni on niin Vt seuran sokaisema, että pitää minua täysin demonistisena ihmisenä, koska yrittää pitää välimatkaa minuun kaikin keinoin.(jollei ole sitten kolmannen kerran otettu takaisin mukaan). Toinen mukana olevista veljistäni taas pitää minua ja vaimoani ja oikein lapsilleenkin on kertonut, kuinka olemme moraalittomia ihmisiä. :oops: Ja olemmekin saaneet alle parikymmppiseltä likaltaankin tekstiviestejä, jossa meidät haukutaan täysin lyttyyn ja ohjeet, kuinka tulisi elää :cry: , kun olen ilmaissut antavani tukea jos mieli tekee lähteä seurakunnasta.

No meidän kaikkien tulee olla kuitenkin lujia vakaumuksemme puolesta ainakin silloin kun se ei vahigoita ketään. Ei olla moksiskaan jos ei heti käy niin kuin haluamme tai emme saa sitä arvostusta, joka jokaiselle omilla aivoillaan ajattelevalle ihmiselle kuuluu ja johon tämäkin palsta ja vastaavat kannustaa.

Meidän tuleekin tuntea, että ihan omia terveitä ajatuksia vapaasti esittämällä tuhoamme fundamentalismia pala palata. Huonommaksi meidän ei tosiaan tarvitse itseämme tuntea ollenkaan, sillä montako niin hyvää ihmistä tunnet, joka on pelastunut taivaaseen tai muulla tavoin tullut Jumalan palkitsemaksi, koska oli niin helkkarin hyvä ihminen?

Palkinto voi muuten olla tämäkin, että olet hoksannut hölynpölyn! (Lukija käyttäköön havaintokykyään :D )
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Nykkiikö joku kädestäsi? Näppäiletkö itse?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Arskavain kirjoitti:Meidän tuleekin tuntea, että ihan omia terveitä ajatuksia vapaasti esittämällä tuhoamme fundamentalismia pala palata. Huonommaksi meidän ei tosiaan tarvitse itseämme tuntea ollenkaan
Juuri näin. Eikä kenenkään tule tuntea itseään liian syntiseksi, vaikka ei kelvannutkaan JT-seurakunnalle.

Oikeastaan pieni synti voi olla hyväksikin. :twisted: :lol:

Vai mitä ajattelet tästä:

(Matteus 9:12-13) – –”Eivät terveet tarvitse lääkäriä, vaan sairaat. 13 Menkää siis ja oppikaa, mitä tämä tarkoittaa: ’Armoa minä tahdon enkä teurasuhria.’ Sillä minä en tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä.”

:lol:
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Raamattu sanookin osuvasti:

Saarn. 7:16
Älä ole liian hurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tekisit elämäsi autioksi?
(Kr 92)


On muuten mielenkiintoista, että esim Marian sulhasta Joosefia pidettiin vanhurskaana miehenä, koska ei halunnut kyrskiä Mariaa aviottomasta seksistä.

Matt 1:19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.

Ehkä jehovantodistajatkin voisivat ottaa opiksi tuosta ja yksinkertaisesti unohtaa jotkut synnit, eikä kaivaa kaivamalla niitä setvien.
Vastaa Viestiin