Ongelma

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Lisäyksenä vielä edelliseen, että sukulaissuhteet eivät todellakaan ole itsetarkoitus ja sukulaisuhteilla tulee kiristää mikäli se on välttämätöntä.

Esimerkiksi, valitettavan moni ex-JT vaikeuttaa omaa ja lastensa elämää pitämällä yllä heikkolaatuisia sukulaissuhteita omiin vanhempiinsa, jotka suhtautuvat halveksivasti perheen elämänkatsomukseen. Nämä isovanhemmat sitten opettavat lapselle kuinka "isin/äidin käy harmagedonissa" ja lukuisia muita lapselle vahingollisia opetuksia, pitävät lasta eriarvoisessa asemassa muihin lapsenlapsiin ja niin edelleen.

Tuollaisen tilanteen voi päättää vain ryhtymällä sukulaissuhteilla kiristämiseen: jos isovanhemmat eivät lopeta vahingollista menettelyä ja muuta asennettaan, he eivät voi enää tavata lasta. Asenteen muuttumisesta täytyy olla vahva näyttö sillä muuten tilanteen todelliseen muuttumiseen ei kenties voi luottaa.
Ite ex-JT:nä oon kyllä sen verran hyvä ihminen ettei mun tarvi alentua mihinkään kiristykseen. Tietty kiristyskin on keino jos on täysin avuton eikä muuhun pysty.

Jos sukulaisuussuhteet ei oo mikään itsetarkoitus niin minkä ihmeen takia täytyisi väkisin pitää hyviä perhesuhteita yllä... Tää ei oo mun mielipide vaan pohdiskelua liittyen kommentointiisi.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Anonymous kirjoitti:Tuollaisen tilanteen voi päättää vain ryhtymällä sukulaissuhteilla kiristämiseen: jos isovanhemmat eivät lopeta vahingollista menettelyä ja muuta asennettaan, he eivät voi enää tavata lasta. Asenteen muuttumisesta täytyy olla vahva näyttö sillä muuten tilanteen todelliseen muuttumiseen ei kenties voi luottaa.
Mielenkiintoinen asetelma, täytyy myöntää. Sillä vaikka syvästi paheksun vt-seuran karttamisoppia, en voi olla toteamatta että yrittäisin kyllä varjella mahdollista jälkikasvuani jehovantodistajien opilta, vaikka sitä sitten yrittäisi tuputtaa kuinka läheinen sukulainen.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sorbet
Viestit: 443
Liittynyt: 27.09.2007 11:22

mielenkiintoisia kommentteja

Viesti Kirjoittaja sorbet »

kiva kun aiheesta syntyi keskustelua. Ihan mielenkiintoisia kommentteja ja erilaisia näkökulmia aiheeseen, se on aina mukavaa. Täytynee ottaa asia apen kanssa puheeksi. Kiristämään en haluaisi kuitenkaan ruveta, mutta en ala kyllä jatkuvaan p*****n nuolemiseenkaan. Täytynee vielä pohtia, että kuinka ottaa asian puheeksi. Lisä kommentit ja pohdinnot tämän aiheen tiimoilta ovat edelleen tervetulleita :D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos tapaan itse "hankalan ihmisen" niin olen yleensä valmis joustamaan pari kertaa, "hyvien välien" vuoksi. Eli koitan ymmärtää, antaa anteeksi ja perustella asiallisesti, vaikka kokisinkin tulleeni epäreilusti kohdelluksi. Yleensä tämä auttaa ja tilanne voi korjaantua. Sen verran voi joustaa, koska ei ole kenellekään mukavaa jos välit menevät. Jos tämäkään ei auta, niin sitten on pakko sanoa että yhteydenpitoa täytyy rajoittaa koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Loukkauksia ei tarvitse kenenkään kuunnella loputtomasti. Tuo käytös, jota olet joutunut kokemaan on kyllä aika kummallista. Jos vielä yrität korjata välejä ja annat sitten olla jos mitään ei tapahdu. Sitten voit ainakin itse olla hyvällä mielellä, kun parhaasi olet tehnyt. Vastuu huonoista väleistä on siloin toisella osapuolella.
Vastaa Viestiin