Minä minä minä

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tässä ihan kiva klippi niille jotka ajattelevat paljon itseään ja vaativat kaikennäköistä kuvitellen olevan jotain astetta tärkeämpää.

Tämä saa jehovankin vaikuttamaan aika pieneltä, joka oli puutarhassa kävelemässä ja etsimässä Adamia, kun oli puskan takana piilossa.

https://youtu.be/isppUA0MZmw
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Mutta mutta, vain meidän maapallolla on älyllistä elämää (jos voidaan jättää esim. Sipilän hölmöilyt ulkopuolelle). Tai eihän meillä ole todisteita etteikö muualla olisi älyllistä elämää (jopa älykkäämpää), mutta eikös olekin todennäköistä että me olemme täällä yksin?
Avatar
Nukahtanut
Viestit: 1459
Liittynyt: 12.12.2015 16:03

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Välillä toivoo, että jostain ulkopuolelta tullaan tänne ja kerrotaan, kuinka tyhmiä me ihmiset ollaan. Ja sen jälkeen opettavat meitä viisaamiksi.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:Tämä saa jehovankin vaikuttamaan aika pieneltä, joka oli puutarhassa kävelemässä ja etsimässä Adamia, kun oli puskan takana piilossa.
Mulla ei ole havaintoa siitä, etteikö Vt-seuran tasoista menoa voisi olla muuallakin maailmankaikkeudessa. Mitä sitten minä minä minään tulee, niin niin sehän on meille Telluksen kanssatallustelijan tölvimistä ja/tai tuhoontuomitsemista, joka on turhan tehokkaasti tullut taas esille. Allahin rinnalla Jehova on saamaton.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nukahtanut kirjoitti:Välillä toivoo, että jostain ulkopuolelta tullaan tänne ja kerrotaan, kuinka tyhmiä me ihmiset ollaan. Ja sen jälkeen opettavat meitä viisaamiksi.
Ei tarvitsisi edes kertoa mitään. Kunhan vain tulisivat ja asettuisivat vaikkapa hieman kuutamoa kauemmaksi ja olisivat vain siinä - vaikka ihan mitään tekemättäkin.

Ihmisen pohjaton uteliaisuus ja tarve selvittää ovatko alienit uhka ihmisille, niin se saisi ihmiskunnan yhdistymään ja lopettamaan turhat selkkaukset keskuudessansa.

Ja jos alienit parkkeeraisivat hieman kuuta kauemmaksi, niin se loisi kansojen välille kilpavarustelun siitä - kuka ensimmäisenä rakentaa avaruusaluksen jolla sinne pääsisi. Se olisi hyödyllistä kilpavarustelua ja ei olisi edes aikaa ihmisten väliselle sotimiselle ja muullekaan tiukkapipoilulle.

Eli jo pelkkä alienien tulo aurinkokuntaamme, niin sillä olisi valtava maailmaa ja ihmisiä muuttava vaikutus.

Ugh ... olen puhunut
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eli jo pelkkä alienien tulo aurinkokuntaamme, niin sillä olisi valtava maailmaa ja ihmisiä muuttava vaikutus.
Näin varmaan olisi ihan siitä huolimatta olisivatko ajattelemassamme kehityksessä meitä edellä tai jäljessä, ensin mainittua vaihtoehtoa pidetään yleensä itsestäänselvyytenä, vaikka ensimmäistä todennettua tulemusta odotellaan edelleen suunnilleen samalla innolla ja samoin tuloksin kuin Jeesuksen toista.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eli jo pelkkä alienien tulo aurinkokuntaamme, niin sillä olisi valtava maailmaa ja ihmisiä muuttava vaikutus.
Älä? :D Sehän pistäisi ihmiset aivan sekaisin. Syystäkin, mielestäni.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Tony »

Verilettu kirjoitti:Mutta mutta, vain meidän maapallolla on älyllistä elämää (jos voidaan jättää esim. Sipilän hölmöilyt ulkopuolelle). Tai eihän meillä ole todisteita etteikö muualla olisi älyllistä elämää (jopa älykkäämpää), mutta eikös olekin todennäköistä että me olemme täällä yksin?
Hyvä kysymys. Itse kun yrittää hahmottaa maailmankaikkeuden kokoa, galaksien, tähtien ja planeettojen määrää, niin pitäisin miltei varmana että elämää on myös muualla.

Älyllisen elämän esiintymistä muualla pitäisin 'ainoastaan' todennäköisenä. Maailmankaikkeudella on käsittämättömän paljon aikaa ja mahdollisuuksia mahdollistaa elämää. Voimme olla yksin juuri tällä hetkellä, mutta jossain saattaa kehittyä uutta älyllistä elämää taas miljardien vuosien päästä. Yksi älyllisen elämän kirous on sekin, että sen kehittyminen ottaa aikaa, mutta se voi myös suhteellisen lyhyessä ajassa tuhota itsensä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea
Viestit: 5324
Liittynyt: 28.12.2010 16:25

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Yksi älyllisen elämän kirous on sekin, että sen kehittyminen ottaa aikaa, mutta se voi myös suhteellisen lyhyessä ajassa tuhota itsensä.
Todennäköisenä pidän että näitä tuhoja on tullut ja mennyt, ehkä menneestä elämästä joskus löytyy todisteet, ehkäpä niitä on jo löytynytkin.

Kukapa sitä voisi varmaksi sanoa etteikö jopa lähinnä oleva pallo jota kuu nimellä olen kuullut kutsuttavan olisi joskus vilissyt elämää. Mars on myös hauska vaihtoehto, ikävä kyllä vaihtoehdot ei lopu ihan tähän.

Ehkä muuallakin miljoonien valovuosien päässä joku poppoo kuvittele/kuvitteli/tulee kuvittelemaan olevansa universumin napa, silti tällä hetkellä, täällä telluksella me heidän tietämättä ollaan.

You never know, en ainakaan itse lähtisi julistamaan sitä että ainoa äly löytyy tellukselta.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Ja sitten vielä se, että jos elämmekin The Matrixissa, ja on olemassa vieläkin suurempi universumi, joka sekin elää The Matrixissa. Oh dear... ;)
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Verilettu kirjoitti:
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eli jo pelkkä alienien tulo aurinkokuntaamme, niin sillä olisi valtava maailmaa ja ihmisiä muuttava vaikutus.
Älä? :D Sehän pistäisi ihmiset aivan sekaisin. Syystäkin, mielestäni.
Ihmisethän ovat jo sekaisin. Itse ajattelisin että tuo järkevöittäisi ihmiset.

Mutta onhan nää sellasia - jos niin lehmätkin lentäis juttuja - että turhahan näistä on jutella, kun ei sellasesta juttelusta ole mitään hyötyä. Se on niinkuin mielikuvitusta pelkästään.

Ehtiihän niistä aloittaa juttelu sitten kun ne alienit oikeesti tulee aurinkokuntaamme, mitäs tuosta ennen juttelee. Hyi minua!
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Minä minä minä

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Niin joo. Ensimmäisiä kysymyksiä mitä tulee mieleen, ollee lienee, meillä suomalaisilla: mitähän ne ajattelee meistä? :D
Vastaa Viestiin