Rehellisyys työnsaamisessa

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis
Viestit: 3909
Liittynyt: 29.04.2007 22:13

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Yrittäjän pomo on sen asiakas.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kaarmis kirjoitti:Yrittäjän pomo on sen asiakas.
Jep! Aiakkaalle ei kärsi aukoa päätä yhtään, koska jos asiakkaan mielen pahoittaa niin työtkin loppuvat siihen.

Eilen tuli sellainen tilaane että asiakas halusikin, että maalaan heidän olohuoneen iikkunan puitteensa vaikka pöydän maalauskin oli kesken. Olisin voinut kieltäytyä ja sanoa että teen yhden homman ensin loppuun asti ja sitten vasta alan toisen.

Sen sijaan kuitenkin olin joustava ja siirryin heti maalaamaan olohuoneen ikkunanpuitteita. Ja kaikki meni hyvin ja niinkuin pitikin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Ikkunoiden maalaus onnistui hyvin siellä olohuoneessa. Mutta eipä ihme, kun noin 70 kappaletta vanhan koulurakennuksen ikkunaa kunnostin viime talven aikana työpajalla. Taito kunnostaa ikkunanpuitteita on näköjään uponnut minulla selkärankaan.

Nyt rouva toimitti minut maalaamaan heidän keittiönsä ikkunan. Mikäpä siinä -maalataan vaan, vaikka koko talo jos pitää.

Talon rouvaa tarjoili teetä ja kyseli minulta kaiken maailman asiat menneisyydestäni tuossa eilen. Kerroin kakki asiat niinkuin ne ovat kohdallani olleet. Jopa senkin että olen joutunut taistelemaan alkoholista eroon AA-kerhon avulla.

Jt-taustaa en kertonut, koska se on minulle liian vaikea asia kertoa. Enkä kertonut adhd-sairaudestani myöskään. Sairaus - varsinkin jos se on pään sisässä - voi olla työnsaantia vaikeuttava seikka. Joten parasta pitää se omana tietonaan.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
J Hepatiitti
Viestit: 506
Liittynyt: 12.01.2018 02:03

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja J Hepatiitti »

Joo. Itsekin sain tässä joku aika sitten taas kuulla aikuiselta ihmiseltä, että masennus on täysin keksitty juttu. Ei vaan mene kaakeliin kaikilla. Ei se pahemmin minua haitannut, mutta joku vuosi takaperin olisi varmaan tärähtänyt kunnolla.

Sikäli ku tuossa omaa avoimuutta hehkutin, niin yhtä tärkeää on opetella omat rajat. Kaikille omat asiat eivät kuulu ja minäkin jätän kertomatta asioita, joita mahdollisesti voitaisiin käyttää minun vahingoittamiseeni erityisesti ihmisille, joiden uskon sopivissa olosuhteissa voivan niin tehdä.
"I used to be a good person. I think there's something seriously wrong with me." -Veikko Leinonen
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

No niin. Työt tuli tehtyä tuolla vanhemman pariskunnan talossa. Hioin ja maalasin ruokapöydän, 6 tuolia, ja ikkunan puitteet asunnon sisäpuolelta olohuoneesta ja keittiöstä.

Tein kaiken erittäin huolellisesti ja jälki oli omasta mielestänikin tarpeeksi hyvää.

Hyvää se jälki oli pariskunnankin mielestä. Maksoivat minulle 3 kertaa sen summan mitä pyysin!!!

Se oli kiva ylläri ja työttömyyskorvauksen päälle ihan kiva lisä.

Ilmeisesti rehellinen käytös puheissa ja teoissani vaikutti asiaan paljon.

Eli koe oli: Kannattaako rehellisyys työnsaamisessa? Tällä kertaa se näytti kannattavan. Jos tulee lisää töitä niin koe jatkuu tästä sitten.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Avatar
Verilettu
Moderaattori
Viestit: 1865
Liittynyt: 06.07.2014 17:30
Viesti:

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Hienoa! Varmasti rehellisyys kannattaa!! Olipa hyvän mielen viesti, toisen onni tuntuu hyvältä kun se menee oikeaan osoitteeseen. :thumbup: Noin, että maksetaan noin paljon ylimääräistä ei varmaankaan usein käy, mutta on hienoa että näin kävi. Varmasti työn teettäneet ovat arvostaneet rehellisyyttäsi, ja mitä ilmeisimmin myös työn jälkeä, uskoisin. :thumbup:

Mukavaa viikon jatkoa sinulle, ja kaikille muillekin. :)
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JPB5 kirjoitti:Eli koe oli: Kannattaako rehellisyys työnsaamisessa? Tällä kertaa se näytti kannattavan. Jos tulee lisää töitä niin koe jatkuu tästä sitten.
Helvetin hienoa lukea, että olet päässyt työntekoon noin hyvin sisään, sinnikkyytesi lienee se avainsana. Se näkyi jo teltta-asumisessasikin Hertsikassa ja siellä Synk-metsässä.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kiitokset kaikille kannustuksesta.

Oli jännä myös havaita miten tuollaiset äveriäämmät vanhukset suhtautuvat rahaan.

Kun talon rouvalla ei ollut lompakossaan tarpeeksi isoja seteleitä joilla maksaa minulle ja alkoi latoa kakskymppisiä pöytään, niin talon isäntä sanoi rouvalleen että "että älä nyt tuomosilla murusilla ala makseleen". Isännän oli pakko lähteä hakemaan pankkiautomaatilta isompia seteleitä.

No kävi niin että isäntä ei saanut automaatista kuin kakskymppisiä, joten hän häveten joutui sitten latomaan siihen pöydälle osin kakskymppisistä ja osin viiskymppisistä koostuvan palkkion minua varten.

Lohduttelin pariskuntaa sitten että minulle kakskymppiset ovat kyllä ihan hyviä rahoja.

Tuntuu vähän hassulta kun rikkaat ja köyhät ajattelevat asioista niin eri tavoilla.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Rehellisyys työnsaamisessa

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

JPB5 kirjoitti:Isännän oli pakko lähteä hakemaan pankkiautomaatilta isompia seteleitä.
Hyvä, kun sattui sulle noin antelias isäntä.
Itsellä on kuitenkin kokemusta enimmäkseen nuukista isännistä, joten uskallan sanoa, että mitä äveriäämpi, sen nuukempi,.... yleensä.
Vastaa Viestiin