Eronnut

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Eronnut

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Olen seurannut tätä palstaa noin vuoden ja jotain vähän kirjoitellutkin. Ajattelin nyt esitellä itseni lyhyesti(muuten tulisi niin pitkä ettei kukaan jaksa lukea). Pääpiirteittäin siis olen ollut kerran erotettuna ja nyt toisella kerralla erosin itse. Synnyin todistaja perheeseen jossa äitini on edelleen todistaja, isäni ei ollut ja ei ole enää elossakaan. Noin 7 vuotta olin toimettomana ennen kuin sain erottua. Syy miksi jäin toimettomaksi vain muutama kuukausi takaisin oton jälkeen löytyi ihan todistajien omista lehdistä. Olin siis salilla ja sunnuntain vartiotorni käsitteli luopioita. Siinä jotakuinkin sanottiin, että luopiot on sairaita ihmisiä. No minähän oikein pillastuin omassa päässäni kesken kokouksen, nousi oikea viha päässä. Olinhan itsekin ollut juuri erotettuna. No sitten sen jälkeen jäin pois aika pian ja vuosien mittaan aloin epäillä koko hommaa. Nyt sitten riitti lopullisesti ja en olekaan enää tekemisissä osan perheestä kanssa. Kaikki perheenjäsenet ei onneksi minua karta, että siinnä suhteessa onnekas. Kuitenkin vaikeintahan tässä eroamisessa loppujen lopuksi on tämä, kun on 30v elämästään näitä opetuksia kuunnellut, mutta pikkuhiljaa pääsen eteenpäin.
Syväkurkku
Viestit: 517
Liittynyt: 06.04.2018 16:42

Re: Eronnut

Viesti Kirjoittaja Syväkurkku »

Kiitokset esittelystäsi. Tiedän tarkkaan nuo tunteet mitä nousee pintaan kun salilla puhutaan luopioista. On ollut lohduttavaa nähdä useilla Youtube kanavilla "luopioita", jotka ovat täysin tasapainoisia, iloisia ja normaaleja ihmisiä.

Onneksi julmaa karttamista eivät harrasta kaikki Jehovan todistajat, kuten sinullakin on onneksesi käynyt. Oman sukuni kunniaksi myös luettakoon ettei karttamista ole koskaan hyväksytty. Erotettujen kanssa on pidetty yhteyttä kuten ennen erottamistakin. Siitä vaan ei ole pidetty suurempaa meteliä, koska sekin olisi saattanut johtaa rangaistuksiin.

Toivon että jonakin päivänä myös pystyisin täällä esittäytymään. Toistaiseksi täytyy pitää täysin anonyymiä profiilia. Näin kunnes saan irrotettua lopullisesti kahleet, mikä edellyttää että saan avattua elämänkumppanini silmät valheelle. Se tulee viemään aikaa, niin syvästi tämä asia vahingoittaa ihmistä.
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Re: Eronnut

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Tarkoitatko siis, että puolisosi on todistaja tällä hetkellä? Se ei tulekaan olemaan helppoa, jos hän on aktiivinen todistajien toimissa. Itse olin nuorempana "maailmallisen " kanssa naimisissa ja enhän minä kuunnellut ollenkaan, kun hän yritti jotain kielteistä tästä asiasta selittää. Uskoin sillon vielä asiaan, vaikka elinkin kaksoiselämää samalla. No sittenhän se koko liitto kariutui monen syyn takia ja jos olisin ollutkin silloin viisaampi en olisi naimisiin mennytkään. Mutta tottapahan minun piti mennä, kun en erotetuksi halunnut. Nykyään kun ajattelen asiaa, niin vain suututtaa kun en jo silloin älynnyt pois jäädä.
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Eronnut

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Diiva kirjoitti:Nykyään kun ajattelen asiaa, niin vain suututtaa kun en jo silloin älynnyt pois jäädä.
Jokaisella meistä on takana niitä käyttämättä jääneitä potentiaalisia käännekohtia, jotka jälkeenpäin suututtavat. Mutta itselleen ei kannata olla turhan ankara. Indoktrinoituna on kulttipersoonan vallassa eikä oma itsensä. Emme ole heittäneet noita mahdollisuuksia hukkaan, vaan ne on ryöstetty meiltä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Diiva
Viestit: 52
Liittynyt: 12.09.2017 02:16

Re: Eronnut

Viesti Kirjoittaja Diiva »

Weathertop kirjoitti:
Diiva kirjoitti:Nykyään kun ajattelen asiaa, niin vain suututtaa kun en jo silloin älynnyt pois jäädä.
Jokaisella meistä on takana niitä käyttämättä jääneitä potentiaalisia käännekohtia, jotka jälkeenpäin suututtavat. Mutta itselleen ei kannata olla turhan ankara. Indoktrinoituna on kulttipersoonan vallassa eikä oma itsensä. Emme ole heittäneet noita mahdollisuuksia hukkaan, vaan ne on ryöstetty meiltä.
Näin on ja olenkin iloinen, että olen vielä suhtkoht nuori. Ei kuitenkaan mennyt koko elämä. Oikeastaan monen jo vanhemman ihmisen kohdalla toivoisinkin, että eivät tajuaisikaan enää eläneensä vaiheessa. Parempi melkein vain, että kuolisivat sitten kun aika tulee, niin tyytyväisenä uskoonsa. Koska olisihan se esim.jollekin 70v ihmiselle melkoinen shokki, mutta toki jokainen on yksilöitä, että ei voi sanoa etteikö heillekin pois lähtö voisi olla hyväkin ratkaisu. Jokainen kokee asiat niin eri tavalla. :)
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eronnut

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Voi olla tosiaan herättävää olla tuollaisessa kokouksessa. Noiten kirjoitusten laatijat eivät varmaan aina hoksaa miettiä asioita ihan kaikilta kanteilta.
Tervetuloa palstalle.
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin