Vartiotorni: Estääkö jokin sinua seuraamasta Jeesusta?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vartiotorni: Estääkö jokin sinua seuraamasta Jeesusta?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva

Kuva
Kuva: JW.ORG

Vartiotorni Toukokuu 2021 kirjoittaa aiheesta, joka saattaa kiinnostaa niitä, joilla on kristillinen vakaumus, mutta jotka eivät halua kuunnella Jehovan todistajia, tai niitä Jehovan todistajia, jotka eivät halua kuunnella entisiä uskonveljiään.

Kirjoituksen on laatinut Tuomas Yläjuurakko.

Lue lisää täältä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Vartiotorni: Estääkö jokin sinua seuraamasta Jeesusta?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kyllä estää ja monikin seikka, joista (Raamatun) Jeesuksen katteettomaksi osoittautuneet puheet paluustaan seuraajiensa elinaikana. Pahimman Jeesus pani ylimmäiselle papille kun lupasi tämän näkevän tuon paluun. Historian mukaan Kaifas kuoli noin 46 ya. Mutta teknillisenä ja muunkin lajin saivartelijana on jo pitkään vaivannut Jeesuksen juttelu Saatanan kanssa niin korkealla paikalla, että molemmat näkivät kaiken maailman loiston sieltä. Samaa sarjaa siis kuin Danielinkirjan niin korkea puu, joka näyi kaikkeen maailmaan.

Raamatunkirjoittajien litteää maakuvaa vahvistaa vielä Jeesuksen maininta maahan putoavista tähdistä, se kun on loogista ainaostaan Raamatun harhaisessa maakuvassa. Jos siis oli kyseessä täydellinen opettaja, niin epäilyn varjo on sankka asian suhteen.

Itse sitten Jeesukseen ei liity viimeisin havaintoni siitä miksi Vt-seuran jeesusmallia on jopa hankalampi seurata kuin muita jeesusmalleja. Huomasin, että se käytössäni oleva UMK kertoo Jeesuksen mainininneen sinapinsiemen olleen pienin kaikista siemenistä, mikä tietysti meni pieleen suurelta opettajalta. Mutta UMK panee viela pahemmaksi mainiten sinapinsiementä pienimmäkksi vihanneskasveista. Tolkuissaan ja riittävällä yleisellä elämänkokemuksella varustetulle suomalaiselle (kanta- tai muuten vaan) sinappi on mauste, ei siis vihanneskasvi.

Jos laitan tällaiset raamatulliset oppiongelmat sivuun, niin koko 75-vuotisen elämän luontaantyöntävin jt-kohtaaminen oli se kun historiani ja kokemukseni tunteva (olettamani) saliuskottava jt tunki minulle täyttä fuulaa siitä ketkä kaikki kuolevat harmassa Vt-opetuksen mukaan. Tarjosi jopa hyvälle muslimikaverilleen jt-mallista pelastusta. Laitoin siihen suuntaan Vt-lainauksia ja on ollut hiljaista. Minulle se oli tosi märkä rätti päin naamaa, kuinka tuollaisia ajatuksia esittävä kehtaa esiintyä nimenomaan minulle saliuskottavana jehovantodistajana. Tunkekoon fuulaansa minne tahansa muualle, mutta ei jt-myllyn läpikäyneelle konkarile.

Kukin seuraa mitä seuraa ja minne seuraa ja milloin seuraa, viimeksi minä seurasin vaimoani IKEAan.
Vastaa Viestiin