Tämän päivän kierroskonventti

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jenny81
Viestit: 4
Liittynyt: 24.04.2009 20:48
Paikkakunta: varsinais-suomi

Tämän päivän kierroskonventti

Viesti Kirjoittaja Jenny81 »

Oliko joku paikalla (sähköisesti)? Mitkä fiilikset?

Minusta konventti oli niin tylsä, että en kauaa jaksanut kuunnella. Kuuntelin sieltä täältä. Tänäänkin tuli jotain ihme selityksiä "vuosi 1914" -oppiin. En ole ihan varma, oliko ne tismalleen samoja jorinoita kuin on ollut aiemminkin vai oliko tässä jotain uutta.

Ihan alussa musiikki oli: ranskaksi, instrumentaalisesti ja englanniksi. Miksi ihneessä? Vaikka kouluja ei saisi käydä, pitäisi kuitenkin olla kielitaitoinen, jotta saisi jotain irti?

(Sorry tästä epätäsmällisyydestä. En ole siis koskaan sisäistänyt kaikkia oppeja kunnolla, vaikka Jehovan todistajien liepeillä olen vuosikymmenet pyörinyt.)

Konventtipuheissa koko ajan jaksettiin muistuttaa eduista ja hyödyistä, joita mukana olevat saavat. Minulle tuli lähinnä mieleen, että mitkä edut ja hyödyt? Lähes mikä tahansa satunnaimen videopätkä YouTubessa on kiinnostavampi ja oivaltavampi kuin nämä puheet. Lähinnä kiinnostavuutta luo se, kun jo etukäteen ajattelin kirjoittaa huomioitani tänne. Siis aitoja pohdintoja ja reflektointeja. Ehkä suurin kiinnostus on minulle sosiaalisen liikkeen tasolla: sen seuraaminen, mihin suuntaan tämä merkillinen järjestö kehittyy tai on kehittymättä.
Why would your reality be better than mine?