tanssista...

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tony Syrjänen kirjoitti:Olen ollut n. kymmenissä jt-häissä ja kaikissa danssattiin ihan niinkuin täällä todellisuudessakin.
Sama juttu täälläkin. Näkemykseni ja kokemukseni mukaan valtaosa JT:stä pitää tanssimista hyväksyttävänä, selvä enemmistö myös muiden kuin oman puolison kanssa. Ja onpa tullut oltua parinkin veli vanhimman kanssa myös lihatiski-tyyppisessä yökerhossa joraamassa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vartiotorniseurahan tietää, että diskotanssien liikehdinnällä tarkoitetaan matkia sukupuoliyhdyntää.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jakke kirjoitti:Sama juttu täälläkin. Näkemykseni ja kokemukseni mukaan valtaosa JT:stä pitää tanssimista hyväksyttävänä, selvä enemmistö myös muiden kuin oman puolison kanssa.
Jep, kyllä sitä morsianta on tanssitettu muidenkin kuin appiukon ja isän toimesta. Mutta kuten Rippeli mainitsi, alueelliset erot ja mielipiteet taitavat tässäkin asiassa olla kautta linjan aika kirjavat. Kuitenkin tiukempaa linjaa vetävät ovat - väitän ma - selvästi vähemmistössä.
Ja onpa tullut oltua parinkin veli vanhimman kanssa myös lihatiski-tyyppisessä yökerhossa joraamassa.
Kenen omatunto venyy pisimmälle -kilpailu. Doping-aineena noissa kinkereissä toimii parhaiten mikä tahansa väkevä alkoholi :D
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Anonymous kirjoitti:Vartiotorniseurahan tietää, että diskotanssien liikehdinnällä tarkoitetaan matkia sukupuoliyhdyntää.
Olenkohan minä sitten ymmärtänyt sukupuoliyhdynnän jotenkin väärin? :oops:
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

PoterO kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Vartiotorniseurahan tietää, että diskotanssien liikehdinnällä tarkoitetaan matkia sukupuoliyhdyntää.
Olenkohan minä sitten ymmärtänyt sukupuoliyhdynnän jotenkin väärin? :oops:
Vt-seuralla on tapana vetää aivan uskomattomia analogioita erilaisten asioiden välille.

Vastaavasti minäkin voisin sanoa, että hallintoELIMEN jäsenen lähettämisellä puhujamatkalle kansainväliseen konventtiin tarkoitetaan matkia impotenssia. (Olen itse henk.koht. nähnyt kun M. Henschel horisee puhujakorokkeella 15 minuuttia yliaikaa).
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

wolframium kirjoitti:Vastaavasti minäkin voisin sanoa, että hallintoELIMEN jäsenen lähettämisellä puhujamatkalle kansainväliseen konventtiin tarkoitetaan matkia impotenssia.
Tästä nimenomaan juontuu hallintoelimen englanninkielinen nimitys Governing Cadaver.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

wolframium kirjoitti:Vt-seuralla on tapana vetää aivan uskomattomia analogioita erilaisten asioiden välille.
Sitähän minäkin. Tuumailin, ettei diskotanssin lateraalinen lantionseudun liikehdintä muistuta juurikaan sukupuoliyhdyntää.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

PoterO kirjoitti:Tuumailin, ettei diskotanssin lateraalinen lantionseudun liikehdintä muistuta juurikaan sukupuoliyhdyntää.
Vaakamamboa sen olla pitää, jos vakavissaan komiteaan haluaa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
zille
Viestit: 42
Liittynyt: 19.03.2008 23:16
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Lista

Viesti Kirjoittaja zille »

Aaac kirjoitti:Täällä eräs versio kielletyistä ja sallituista asioista.


http://www.jttuki.info/saantoja.html
Tuolla "Luokka II - muut synnit" kohdassa on tämmönen:
-kenttäpalvelusta odotetaan tehtävän vähintään 10 tuntia viikossa, jos aikoo päästä johonkin asemaan seurakunnassa. Tavallinen keskiarvo on 7 tuntia.

Tarkoittaako toi siis vain, jos aikoo päästä johonkin tavallista suurempaan asemaan, vai pitäisikö ton koskea kaikkia jäseniä? Mä olen kuullut 15 minuutista per viikko. Ja jos toi ei meinaa kaikkia jäseniä, niin voiko ton sitten ymmärtää, kun kerta on "myyt synnit" kohdan alla, että on syntiä olla pyrkimättä "johonkin asemaan"?
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lista

Viesti Kirjoittaja rippeli »

zille kirjoitti:
Aaac kirjoitti:Täällä eräs versio kielletyistä ja sallituista asioista.


http://www.jttuki.info/saantoja.html
Tuolla "Luokka II - muut synnit" kohdassa on tämmönen:
-kenttäpalvelusta odotetaan tehtävän vähintään 10 tuntia viikossa, jos aikoo päästä johonkin asemaan seurakunnassa. Tavallinen keskiarvo on 7 tuntia.

Tarkoittaako toi siis vain, jos aikoo päästä johonkin tavallista suurempaan asemaan, vai pitäisikö ton koskea kaikkia jäseniä? Mä olen kuullut 15 minuutista per viikko. Ja jos toi ei meinaa kaikkia jäseniä, niin voiko ton sitten ymmärtää, kun kerta on "myyt synnit" kohdan alla, että on syntiä olla pyrkimättä "johonkin asemaan"?
10h/kuukausi on aika jonka avustavien ja vanhinten odotetaan tekevän kuukaudessa, ei suinkaan viikossa. Eli jos "veli" tavoittelee "palvelusetuja", hänen on osoitettava intonsa lahkotyössä. Käytännössä se tarkoittaa kentällä käymistä tuo 10 tuntia kuukaudessa. Kun ylennyksiä sitten alkaa tulla niin 10h vaatimuskin helpottuu koska erilaiset puheet sun muut vastaavat saa laskea mukaan kenttäilyaikaan.

Asemaan pyrkimättömyys ja laiskuus kenttäilyssä on ainakin ennen ollut merkki haaleasta sydämestä. Jos päällisin puolin terve nuori veli ei tee tarpeeksi kenttää, häntä koitetaan patistella siihen eri tavoilla. Yksi tapa on vihjailla ylennysmahdollisuuksista, jos palvelusraportti alkaa näyttää suurempia tuntimääriä. Eli jos on laiska lahkohommissa niin ei joudu oikeuskomiteaan, mutta muut seurakuntalaiset kyllä panevat merkille jos ei ole kokouksissa palvelusetuja ja silloin onkin jo toisen luokan jeppula muitten silmissä.
Let me go Master I hate you so
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Lista

Viesti Kirjoittaja Tony »

zille kirjoitti:Tuolla "Luokka II - muut synnit" kohdassa on tämmönen:
-kenttäpalvelusta odotetaan tehtävän vähintään 10 tuntia viikossa, jos aikoo päästä johonkin asemaan seurakunnassa. Tavallinen keskiarvo on 7 tuntia.

Tarkoittaako toi siis vain, jos aikoo päästä johonkin tavallista suurempaan asemaan, vai pitäisikö ton koskea kaikkia jäseniä? Mä olen kuullut 15 minuutista per viikko. Ja jos toi ei meinaa kaikkia jäseniä, niin voiko ton sitten ymmärtää, kun kerta on "myyt synnit" kohdan alla, että on syntiä olla pyrkimättä "johonkin asemaan"?
Tuollainen tavoite on pääasiassa pyrkyreiden heiniä, muttei ole tietenkään ennennäkemätöntä, että rivijäsenet suorittaisivat ajoittain samoja tuntimääriä (tosin kuukaudessa, ei viikossa). Koheneehan siinä seurakuntastatus jos ei muuta. Niin ja paratiisilipun ansaitseminen on tietenkin todennäköisempää mitä enemmän suorittaa. :roll:

Pyrkyröimättömyyttä ei voida pitää syntinä, mutta erittäin ei toivottuna kuitenkin.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Viesti Kirjoittaja madgyver »

Eiköhän tanssiasiassa ole tärkeintä JT:n kannalta se, että oletko naimaton vai naimisissa. Jos käyt oman puolison kanssa vaikkapa lavatansseissa (ja miksei ravintolassakin) niin en usko että sitä katsotaan kovin pahalla. Harrastushan se voi olla siinä kuin muutkin. Mutta asia on toinen, jos olet naimaton tai vaikkapa eronnut puolisostasi jossain vaiheessa. Silloin huhuja alkaa kiertämään ties mistä, lähinnä tyyliin "no ei silläkään kovin hyvin mene" jne. Itse olen tälläisia puheita saanut kuunnella ties kuinka monta kertaa. Ainakin kolme menneisyydessä tuntemaani (sinkku)henkilöä alkoi käymään tansseissa ja discoissa, ja eipä mennyt aikaakaan kun he jäivät pois ja löysivät maailmallisen puolison sieltä. Joten, ehkäpä se ei hengellisyydelle ole kovin hyväksi ;)
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

madgyver kirjoitti:Ainakin kolme menneisyydessä tuntemaani (sinkku)henkilöä alkoi käymään tansseissa ja discoissa, ja eipä mennyt aikaakaan kun he jäivät pois ja löysivät maailmallisen puolison sieltä. Joten, ehkäpä se ei hengellisyydelle ole kovin hyväksi ;)
Niin, mikäpä sitten on syytä ja mikä seurausta? Monet ihmiset hakevat varmasti alitajuisestikin poispääsyä Vartiotornista, tuosta elämää kuristavasta tiilitornista. Ja lopulta syy vierittyy varsin kuvitteellisen käsitteen ympärille; "se nyt vaan kävi siellä diskoissa ja näin pääsi käymään".
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Viesti Kirjoittaja madgyver »

wolframium kirjoitti:
madgyver kirjoitti:Ainakin kolme menneisyydessä tuntemaani (sinkku)henkilöä alkoi käymään tansseissa ja discoissa, ja eipä mennyt aikaakaan kun he jäivät pois ja löysivät maailmallisen puolison sieltä. Joten, ehkäpä se ei hengellisyydelle ole kovin hyväksi ;)
Niin, mikäpä sitten on syytä ja mikä seurausta? Monet ihmiset hakevat varmasti alitajuisestikin poispääsyä Vartiotornista, tuosta elämää kuristavasta tiilitornista. Ja lopulta syy vierittyy varsin kuvitteellisen käsitteen ympärille; "se nyt vaan kävi siellä diskoissa ja näin pääsi käymään".
Joo, olet oikeassa. En tiedä mitä kyseisten henkilöiden päässä on ennen tuota tansseissakäymistä pyörinyt, mutta hyvinkin voisi kuvitella että tuollainen toiminta on jonkinlaista irtiottoa vartiotornista. Mutta jeputhan toki haluavat uskoa että se lähtemisen syy oli siinä tansseissakäymisessä (ja ehkäpä maailmallisen puolison löytämisessä), ei esim. opillisissa syissä tai jt-elämän yleisessä puuduttavuudessa. Toki onpa niitäkin tapauksia jotka ovat käyneet tansseissa, löytäneet sieltä maailmallisen puolison, menneet naimisiin ja edelleen porskuttavat mukana totuudessa [tm]. Itse kyllä tiedän että ei kukaan pelkän tansseissakäymisen takia jää pois, kyllä ne syyt löytyvät ihan muualta ja ovat todennäköisesti olleet mielessä pitkän aikaa.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

wolframium kirjoitti:
madgyver kirjoitti:Ainakin kolme menneisyydessä tuntemaani (sinkku)henkilöä alkoi käymään tansseissa ja discoissa, ja eipä mennyt aikaakaan kun he jäivät pois ja löysivät maailmallisen puolison sieltä. Joten, ehkäpä se ei hengellisyydelle ole kovin hyväksi ;)
Niin, mikäpä sitten on syytä ja mikä seurausta? Monet ihmiset hakevat varmasti alitajuisestikin poispääsyä Vartiotornista, tuosta elämää kuristavasta tiilitornista. Ja lopulta syy vierittyy varsin kuvitteellisen käsitteen ympärille; "se nyt vaan kävi siellä diskoissa ja näin pääsi käymään".

Monet JT-tuttavistani hakeutuvat discoihin/baareihin/yökerhoihin/lihatiskeille esimerkiksi vain siksi, että haluavat pitää kontakteja yllä vaikkapa entisiin koulukavereihin.

Eli tavoitteena on pitää ystäväpiiriä yllä jos vaikka sattuis saamaan kenkää ja JT-touhuun kypsyisi.

Ei jäisi yksin ilman ystäviä/kavereita yms. Näin ovat vuosien varrella kertoilleet, "esiripun" tuolla puolen ja tällä puolen :idea:
Vastaa Viestiin