Kirjoittaja sorbet » 31.12.2008 11:56
Ankea tosiaan...kotona hirveä perheriita ennen koksaa tai kirjistä, silmät punaisina oli vain lähdettävä. Kokouksen jälkeen kovisteltiin autossa," miksi et vastannut". Olin lapsena aika ujo. Painostus tuntui kamalalta, ensin koko kokouksen kerännyt rohkeutta vastaamiseen, sitten kun ei uskaltanut niin haukuttiin heti perään. Vanhemmat päättivät kenen todistajien kanssa saatiin salilla jutella ja kenen ei, ja jos väärän kanssa puhui niin kuulustelu autossa oli armoton. Vanhemmat pelkäsitvät joitakin juorukelloja, jäimme lapsina ikävään välikäteen, kun muutama sisar tuli meille juttelemaan (juorukellot) ja lapsena ei ollut minkäänlaisia aseita. Syyt kyllä saatiin niskoille, ihan kuin itse oltaisiin niille sisarille rangaistuksen pelossa ees uskallettu mennä juttelemaan. Olisihan sitä muitakin ankeuksia kerrottavana...
Ankea tosiaan...kotona hirveä perheriita ennen koksaa tai kirjistä, silmät punaisina oli vain lähdettävä. Kokouksen jälkeen kovisteltiin autossa," miksi et vastannut". Olin lapsena aika ujo. Painostus tuntui kamalalta, ensin koko kokouksen kerännyt rohkeutta vastaamiseen, sitten kun ei uskaltanut niin haukuttiin heti perään. Vanhemmat päättivät kenen todistajien kanssa saatiin salilla jutella ja kenen ei, ja jos väärän kanssa puhui niin kuulustelu autossa oli armoton. Vanhemmat pelkäsitvät joitakin juorukelloja, jäimme lapsina ikävään välikäteen, kun muutama sisar tuli meille juttelemaan (juorukellot) ja lapsena ei ollut minkäänlaisia aseita. Syyt kyllä saatiin niskoille, ihan kuin itse oltaisiin niille sisarille rangaistuksen pelossa ees uskallettu mennä juttelemaan. Olisihan sitä muitakin ankeuksia kerrottavana...