Kirjoittaja robert.kardin » 24.01.2011 08:13
Jonkiinlainen karttaminen on ihaan tarpelistä.Esimerkiks ühden seurakunnan apulaisvanhin harrasta sellaista kaupantekoa, että tila tavara, tai palveluja, eikä halua maksaa, sellaisestä pitäis kyllä varoitta toisia ja vältellä.Jopa paikalinen ulosnostomies varoitti minua, kun tein pisnestä sen veljen kanssa, mutta en kuunellut häntä ja tulin pahasti huiatuksi.Nyt kun vuosia on kulunut ja olen rohjennut väheen puhua asiasta, niin on kyllä selvinyt, että toiset veljet ja siskot tiesi koko ajan, että see apulaisvanhin on sellainen ja ne on pitkään vältelleet häntä. Mutta aivaan eri asia on, jos joku heitetään jo ulos seurakunnasta, sitten olis ehkä syytä kartta häntä uusien Raamatunoppilaitten takia, koska niiten päähään pälkähtää muutenkin kaikenlaista ja välillä on vaikea, kun nee kysyy niin paljon.Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että on hyvä heti alussa puhua luopioista oikealla tavalla ja näyttä joskus jopa Veljesseura sivuja, jos tarve vaati.Parempi, että hän kuule niitä asioita turvalisestti minulta, mut ei nurkaan taka. Ei kyllä voi vetää pelotelulla pussia kenenkään päähään ja täytyy muistaa , että Jumala antaa oman aurinkoon paistaa hyvile, sekä pahoille.
Jonkiinlainen karttaminen on ihaan tarpelistä.Esimerkiks ühden seurakunnan apulaisvanhin harrasta sellaista kaupantekoa, että tila tavara, tai palveluja, eikä halua maksaa, sellaisestä pitäis kyllä varoitta toisia ja vältellä.Jopa paikalinen ulosnostomies varoitti minua, kun tein pisnestä sen veljen kanssa, mutta en kuunellut häntä ja tulin pahasti huiatuksi.Nyt kun vuosia on kulunut ja olen rohjennut väheen puhua asiasta, niin on kyllä selvinyt, että toiset veljet ja siskot tiesi koko ajan, että see apulaisvanhin on sellainen ja ne on pitkään vältelleet häntä. Mutta aivaan eri asia on, jos joku heitetään jo ulos seurakunnasta, sitten olis ehkä syytä kartta häntä uusien Raamatunoppilaitten takia, koska niiten päähään pälkähtää muutenkin kaikenlaista ja välillä on vaikea, kun nee kysyy niin paljon.Olen kyllä tullut siihen tulokseen, että on hyvä heti alussa puhua luopioista oikealla tavalla ja näyttä joskus jopa Veljesseura sivuja, jos tarve vaati.Parempi, että hän kuule niitä asioita turvalisestti minulta, mut ei nurkaan taka. Ei kyllä voi vetää pelotelulla pussia kenenkään päähään ja täytyy muistaa , että Jumala antaa oman aurinkoon paistaa hyvile, sekä pahoille.