Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Väärä paikka, väärä vuosi... Poistettu.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8099
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Mikäli linkin toimivuudesta on kyse, toimii se.
Kivikko
Viestit: 650
Liittynyt: 10.01.2011 21:08

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Ei kun kirjottelin tähän mitä sattuu ja poistin viestini. Linkki toimi hyvin.
sivullinen

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja sivullinen »

välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön. Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.Jonkinlaiset tyyppiä "Kristina Komulainen" Seura lehdessä ollut juttu tuntuu paljon aidommalta kuin nämä "Joni Valkiala" tyyppiset ns. totuudet. Tunteet aina esittävät totuuden kertojansa viitetaustasta.
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Arvelisin, että mukana ei ole paljonkaan rakkautta, mutta meillä pienestä asti JT-mielenhallintaa nauttineilla lahko taitaa kyllä olla selkäytimessä hautaan asti.
sivullinen kirjoitti:Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Avioliittovertaus ontuu sikäli, että ex-jt:t ovat olleet sekä lahkon sisä- että ulkopuolella. Kun on ensin katsonut sisältäpäin ja sitten ulkoa, kuva on varmaankin kirkkaampi kuin lahkon jäsenillä. Jos sitä tarkoitit.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sivullinen kirjoitti:välillä kuullostaa ihan kuin kertojilla olisi jonkinlainen viha-rakkaus-suhde JT-järjestöön.
Tulisiko sulle mieleen jokin yleinen sitouttava toimiminen (harrastus, ammatti jne), johon mielenkiinto lakkaa vuosien toimimisen jälkeen automaattisesti lopetukseen? Onko niissä toiminnoissa ja tapauksissa, joissa mielenkiinto jatkuu, mielestäsi myös kyseessä viha- ja rakkaussuhde? Jos ei, niin mitä pitäisit syynä?
Saakohan totuutta esim. päättyneestä parisuhteesta kuulla vaikkapa mustasukkaiselta puoliskolta.
Parisuhteesta molemmilla on aina kyseessä henkilökohtainen näkemys, joista ei ole olemassa totuutta. Jehovantodistajuuteen liittyvää nk. "totuutta" voidaan tarkastella vaikka vain Vt-seuran julkaisujen valossa ja jos otetaan laajempi todellisuus huomioon, niin tilanne on - mikäli mahdollista - entistä vaikeammin sovitettavissa totuus-sanan yhteyteen.
Tunteet aina esittävät totuuden kertojansa viitetaustasta.
Jehovantodistajuuden viitetausta tuleekin ilmi juuri siinä, että keskustelu kumpuaa helpommin henkilökohtaisuuksista kuin Vt-seuran valheista, tekemisistä ja tekemättä jättämisistä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Öylönnä juttelin Skypessä aikoinaan Australiaan muuttaneen kollegan kanssa vajaan 30 vuoden jälkeen ekaa kertaa. Hän esitti ystäväpiiriinsä kuuluvan useita jehovantodistajia ja oli ottanut Silminnäkijän USB-tikulle ja näyttäneensä sitä jt-porukalle ja minut hyvin tuntevana yllättyneensä siitä, että ohjelma torpattiin paikkansapitämättömänä.
Lothar II
Viestit: 412
Liittynyt: 08.12.2009 10:52

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Markku Meilo kirjoitti: ohjelma torpattiin paikkansapitämättömänä.
Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Lothar II kirjoitti:Olikohan tämä ylistämämme "Torni " käyny pitämässä ohjelmasta kovetut kinkerit heille ?
Emme sen syvällisemmin aiheesta puhuneet, mutta kaveri kertoi todistajien olleen hieman hämillään ja kiusaantuneita ohjelmassa esitettyjen asioiden todenperäisyyttä kiistäessään.

Ja tuli mieleen, ettei Suomen TV:n ohjelmat kai juurikaan kiinnosta paikallista byroota, siis jos kuulemani arvelu pitää paikkansa, että Australian lahja Suomen jehovantodistajille oli itänaapurissa.
Vastaa Viestiin