isännän kans ku tuli tinkaa pitkästä aikaa, tulin miettineeksi kumpi tässä noudattaa enemmän raamatun sanomaa.
vaikka en sinänsä raamattuun ole vuosiin uskonut noudatan silti kultaista käskyä ja kohtelen kanssa ihmisiä arvokkaasti ja monasti heikompi osaista on tullut autettuakin.
Monet, kuten isänikin on ylpeä seuran kirjallisuudesta, onhan niillä oma "kirjastokin"
Mitä teille tulee mieleen päällimmäisenä tästä tuhansien julkaisujen annista mitä on tuotettu sadan vuoden ajan?
Onko sanoma raamattuun perustuvaa ja sen tärkeimpien oppien hiomista?
Ei, jos tarkemmin pohtii niin näissä loputtommissa korujakeissa jankataan toistamiseen Loppua, totteleivaisuutta hallintoelimeen,lahjoituksia,kuria,tottelevaisuutta,luopiot,hengellisyys..
Se kirjallisuus määrä takaa monelle että tämä on se oikea ainoa totuus ja käsky parturissa käynnistä aina oikeaan seksiasentoon löytyy näistä oikean valon korjatuista teksteistä - se että allekirjoittanut ei näitä opuksia jaksa enään lukea tekee ilmeisesti sen että on avun ulottumattomissa ja "luopio"
Silti kohtelen muita paremmin kuin tutut jt:t maailmallisia saatika minua ja tottelen vain yhtä raamatun jaetta...
kultainen käsky
Valvoja: Moderaattorit
-
Peeveli
kultainen käsky
...Mess with the best, fuck the rest
- Tony
Re: kultainen käsky
Kultaisen käskyn sisäistämiseksi ei tarvita kovin merkittävää älyllistä - saati uskonnollista - pääomaa. Tarvitaan vain kykyä hahmottaa että muut ihmiset tuntevat ja kokevat pääosin samalla tavalla kuin minä. Tämän tason päättely taas on ihmiselle kovin luontaista ja peruskauraa.
Uskonnoissa olisi nykyistä huomattavasti enemmän ajatusta, jos ne pyrkisivät oikeassa olemisen ja vallan tavoittelun sijasta tekemään konkreettista hyvää. Konkreettista hyvää ei esimerkiksi ole oman ideologian ylläpitäminen hinnalla millä hyvänsä ja uusien jäsenten hankkiminen oman ideologian ylläpitämiseksi.
Säännöllisin väliajoin esitetään myös väite, että koska me pystymme toteuttamaan kultaista sääntöä, se on todiste (Raamatun) Jumalasta. Johtopäätös on lievästi ilmaistuna hätäinen. Pyyteetöntä auttamista ja altruismia esiintyy myös eläinmaailmassa. Ja se, että ihminen on tunteva eläin, ei vielä todista kovin uskottavasti näkymättömän, ikuisen ja ajattoman kolmannen osapuolen olemassaolon puolesta.
Uskonnoissa olisi nykyistä huomattavasti enemmän ajatusta, jos ne pyrkisivät oikeassa olemisen ja vallan tavoittelun sijasta tekemään konkreettista hyvää. Konkreettista hyvää ei esimerkiksi ole oman ideologian ylläpitäminen hinnalla millä hyvänsä ja uusien jäsenten hankkiminen oman ideologian ylläpitämiseksi.
Säännöllisin väliajoin esitetään myös väite, että koska me pystymme toteuttamaan kultaista sääntöä, se on todiste (Raamatun) Jumalasta. Johtopäätös on lievästi ilmaistuna hätäinen. Pyyteetöntä auttamista ja altruismia esiintyy myös eläinmaailmassa. Ja se, että ihminen on tunteva eläin, ei vielä todista kovin uskottavasti näkymättömän, ikuisen ja ajattoman kolmannen osapuolen olemassaolon puolesta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
meikku
Tuo kultaisen käskyn noudattaminen seurakunnissa tuntuu olevan melkoisen valikoivaa. Niin kauan kun jaksaa käydä ahkerasti kokouksissa ja kentällä, rohkaistaan ja ollaan niin kaveria. Jos menee vähän huonommin, sitä huomaakin olevansa ihan yksin. Itselläni on ollut melkoisen vaiherikas vuosi takana. Lopulta päädyin suljetulle osastolle. Seurakunnasta en saanut mitään tukea. Ei edes yhtä ainoaa puhelinsoittoa. Kaikki muut "maailmalliset" ovatkin sitten olleet tukena ja apuna.
Eilen kadulla tuli vastaan tuntematon nainen, joka kertoi löytäneensä kadulta 20e. Lahjoitti sen minulle ja toivotti hyvää joulua. Siinä sitä oli aitoa pyyteetöntä "periaatteeseen perustuvaa rakkautta".
Eilen kadulla tuli vastaan tuntematon nainen, joka kertoi löytäneensä kadulta 20e. Lahjoitti sen minulle ja toivotti hyvää joulua. Siinä sitä oli aitoa pyyteetöntä "periaatteeseen perustuvaa rakkautta".
-
Kaarmis
Kuten ennen vedenpaisumusta, ihmiset ovat kaiken aikaa vain ja ainoastaan PAHOJA.Eilen kadulla tuli vastaan tuntematon nainen, joka kertoi löytäneensä kadulta 20e. Lahjoitti sen minulle ja toivotti hyvää joulua. Siinä sitä oli aitoa pyyteetöntä "periaatteeseen perustuvaa rakkautta"
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."