JT:n hiilijalanjälki

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Peeveli

JT:n hiilijalanjälki

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Vartiotorniseura on hyvin tarkka läheskaikista elämänosa alueista ja tähdentävätkin luonnon tärkeyttä ja kuinka maailma luodaan vielä paratiisiksi.
Lehdissä on huomioitu ja paheksuttu suorin käsin nykymenon saastutusta,luonnon turmelemista, sademetsien kaatoja ym. mutta ovatko he itse silti niin paljon irtautuneista tästä karusellista. Aloin pohtimaan mitä he itse kuluttavat, sain kasaan seuraavia suuntaa antavia lukuja.

Luvut ovat itsekeksittyjä mutta niin lähellä totuutta kuin omakohtainen arvioni sen sallii:
Keskimäärin autolla ajetaan 6km kokousiin 2xvko,kentälle 8km viikossa ja konventteihin 100km 3x vuodessa.
Tämä tekee 1260km vuodessa eli 6.3 miljardia.
Luku ei pidä sisällä sitä paljonko kuluu seuran sisällä kirjallisuuden levittämiseen painopisteestä seurakuntiin jne, mikä ei sekään luku kovin pieni voi olla.

Paljonko on sitten kirjallisen materiaalin hiilijalanjälki?
"yhden satasivuisen aikakauslehden hiilijalanjälki on saman suuruinen kuin jos tavallisella henkilöautolla ajetaan kaksi kilometriä."
Herätkää!tä ja Vartiotornia painetaan vuositasolla noin 984 000 000 kappaletta.
Määrä vastaa noin 3.9 miljardia km tavallisella henkilöautolla ajelua.
Lukema ei sisällä seuran muita kirjallisuuksia mitä niitäkin jaetaan varsin paksuja nidoksia vuosittain.
Lähde hiilijalanjälelle:
http://www.hansaprint.fi/p1118-lasketaa ... jalki.html

Tästä pääsemme vuosikulutukseen mikä tekee noin 714 miljoonaa litraa fossiilisia polttoaineita vuodessa.
Keskiarvo laskettu 7l/100km kuluttavalla. Luku ei pidä sisällä rekalla ja laivoilla tuotettuja painoksia mitä levitetään todellisuudessa miljoonia tonneja vuodessa.

Voisin veikaita kaikkineen että todellinen luku on lähempänä 1000miljoonaa litraa mitä tämän firman pyöritys kaikkineen kustantaa.

Mitä luvut sitten kellekkin merkaavat vai merkitsevätkö mitään?
Itse en ainakaan näitä laskiessa usko että jt:t ovat yhtään sen irtauteneempia "tästä maailmasta" kuin mistään muustakaan. Jos esirippu lasketaan ja ulkokultaisuus lasketaan niin jt:t ovat yhtä osallisia maailman saastutukseen kuin me kaikki muutkin.
...Mess with the best, fuck the rest
Filippos

Re: JT:n hiilijalanjälki

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Niin mut ei ihminen voi tässä asiainjärjestelmässä luontoa pelastaa, siihen kykenee vain Jehova. Miksi siis edes yrittää? Tuon tyyppistä selitystä itse yritin aikoinaan itselleni selitellä...
SonOfJesus

Re: JT:n hiilijalanjälki

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Filippos kirjoitti:Niin mut ei ihminen voi tässä asiainjärjestelmässä luontoa pelastaa, siihen kykenee vain Jehova. Miksi siis edes yrittää? Tuon tyyppistä selitystä itse yritin aikoinaan itselleni selitellä...
Ja onhan se niin, että jos ihminen itse yrittää saada aikaan, on kyse Panettelijan juonista. Esimerkiksi politiikka, jonka nykyisin ymmärrän yritykseksi hoitaa yhteisiä asioita, on Jt:n kannalta paholaisen toimintaa, koska maailma on paholaisen vallassa. Samoin hyväntekeväisyys ja luonnonsuojelu ovat osa maailmaa eli ovat paholaisen keksintöä. Eihän sellaista sovi tukea! :twisted:

Ja jos ajattelee, että ihminen itse pystyisi aikaan saamaan jotain positiivista esim. korjaamaan tekemiään virheitä, niin se on "Panettelijan juoni"!
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vastaa Viestiin