Gerrit Lösch: "Saarnataan kenelle saarnataan…

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Gerrit Lösch: "Saarnataan kenelle saarnataan…

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

…kunhan nyt saarnataan."

Hallintoelimen Gerrit Lösch on käynyt jakamassa valoa Alankomaissa, Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa.

Löschin mukaan “jotkut ajattelevat, että meidän täytyy saarnata kiinalaisille ja muslimimaailmalle ennen Harmagedonia. Väärin. Matteus 10:23 sanoo: “Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.””

Käytännössähän Lösch siis sanoo sen, mitä on näillä foorumeilla puhuttu jo pitkään: saarnaamistyön tarkoitus ei ole pelastaa maailmallisia paratiisin puolelle, vaan motiivi on aivan eri. Jos miljardit ihmiset pääsevät Harmagedonista läpi jokerikortilla, mitä ihmeen järkeä on saarnata sattumanvaraisissa paikoissa ja hehkuttaa sieltä saatavaa kasvua? Ei mitään muuta kuin että rivijäsenet pysyvät kiireisinä ja keräävät kenttätunteja itseään varten.

Lösch hehkutti kasvua tietyissä maissa: "Meksikossa vihitään seitsemän uutta valtakunnansalia joka viikko. Meksikossa, Venezuelassa, Filippiineillä, Sambiassa ja Brasiliassa yhteensä 2,2 miljoonaa osallistui muistonviettoon."

Samaan aikaan eri puolilla maailmaa tapahtuu “yksinkertaistamista”. “Syyt eivät ole pelkästään taloudelliset, Mieti, mitä tämä tarkoittaa saarnaamistyön kannalta, totesi Lösch: 70-80 % veljistä ja sisarista voi siirtyä erikoistienraivaajiksi.”

Tällä kertaa siis haaratoimistojen lopettamisen selitys ei ollutkaan tekniikan kehitys, vaan vähän rahakin ja osittain se, että saadaan lisää tienraivaajia. Väli-Amerikan kolmen haaratoimiston yhdistämisestähän saatiin todellisuudessa kentälle yhteensä ei tuhansia, vaan satoja pois potkittuja työntekijöitä. Per kymmeniä miljoonia ihmisiä = ei yhtään mitään. On kätevä käyttää prosentteja kun todelliset luvut paljastaisivat hätävalheen.

Lisäksi Löschillä oli sama "teokraattinen" lähestyminen kuin jw.orgissa aikaisemmin. “Eihän meillä ole kansallisia tunteita, eihän? Me olemme yhtenäinen kansa.” Hyvä veto, pientä syyllistämistä niitä jäseniä kohtaan, joille sattuu putkahtamaan mieleen mitään kielteisiä reaktiota haaratoimistojen lopettamisesta.

“Sitäpaitsi Harmagedonin jälkeen ei ole Norjaa, Ruotsia tai USA:ta. Meillä tulee olemaan hallinnollinen keskus uudessa maailmassa.” Lösch liitti tähän ajatukseen Warwickin uuden päätoimiston, vaikka “emme tiedä onko se uuden maailman hallinnollinen keskus.” Emme tiedä, mutta sopii spekuloida kuitenkin? Vrt. 1975. Tuleehan siellä kuitenkin asumaan Jehovan maanpäällinen puhetorvi. Ei sanota suoraan, mutta annetaan ymmärtää.

Valtakunnansalien rakentaminen on siis hyvä juttu, haaratoimistojen lopettaminen on myös hyvä juttu. VT-seuran terävimmän kärjen jutut alkavat olla sen verran selittelyn puolella, että rivitodistajalla täytyy olla melko sinisilmäinen luottamus hallintoelimeen pitääkseen uskonsa kasassa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
YksinäinenSusi

Re: Gerrit Lösch: "Saarnataan kenelle saarnataan…

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

!
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jeesuksen poimima G.L. on alusta lähtien sekoillut mitä ihmeellisimmillä lausunnoilla. Ilmeisesti Jeesus katsoi, että kaverin kulmikkuus painaa vähemmän kuin se kokemus ja yhteydet, jotka saatiin käyttöön itäblokin suuntaan.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieraas kirjoitti:Löschin mukaan “jotkut ajattelevat, että meidän täytyy saarnata kiinalaisille ja muslimimaailmalle ennen Harmagedonia. Väärin. Matteus 10:23 sanoo: “Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen, sillä totisesti minä sanon teille: te ette missään tapauksessa käy loppuun Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika saapuu.””
Taas aika mielenkiintoista tulkintaa.

Raamattu puhuu Israelin kaupungeista - Vt-seura tulkitsee Israelin koko maapalloksi ja Israelin kaupungit valtioiksi.

Raamattu puhuu Israelin kaupungeissa kohdatuista vainoista ja niiden pakenemista toiseen kaupunkiin - Vt-seura tulkitsee ettei tarvitse mennä Kiinaan ja muslimimaihin ensinkään.
jotkut ajattelevat, että meidän täytyy saarnata kiinalaisille ja muslimimaailmalle ennen Harmagedonia. Väärin.
Ehkä se on taas se aika, kun ei ole aika leikitellä Jeesuksen sanoilla (edellisestähän on jo ~40 vuotta, eiköhän porukka ole jo unohtanut miten siinä silloin kävi).

Tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu -Jeesus
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Siis tarvitaanko " uuteen maailmaankin " jokin maanpäällinen hallinnollinen keskus?

Miksi ihmeessä? Eikö ne nyt sieltä taivaasta osaa hallita ja siellähän ne 8 ukkoakin on 144000 joukossa, niin ketä tänne jää hallintoon sekoilemaan?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Veli-Hopea kirjoitti:Siis tarvitaanko " uuteen maailmaankin " jokin maanpäällinen hallinnollinen keskus?

Miksi ihmeessä? Eikö ne nyt sieltä taivaasta osaa hallita ja siellähän ne 8 ukkoakin on 144000 joukossa, niin ketä tänne jää hallintoon sekoilemaan?
:mrgreen:

Hyvä kysymys. Ehkä Jehova vielä paratiisissakin tyytyy olemaan piilosilla, ja vain Hänen maanpäällinen Järjestönsä pystyy välittämään uuden maan kansalaisille oikeaa ruokaa oikeaan aikaan. :roll:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Tony kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:Siis tarvitaanko " uuteen maailmaankin " jokin maanpäällinen hallinnollinen keskus?

:mrgreen:

Hyvä kysymys. Ehkä Jehova vielä paratiisissakin tyytyy olemaan piilosilla, ja vain Hänen maanpäällinen Järjestönsä pystyy välittämään uuden maan kansalaisille oikeaa ruokaa oikeaan aikaan. :roll:
Minä kun odottelin paratiisissa näkeväni jotakin taivaallista... no ei se ole ensimmäinen pettymys.
Mä en yhtään ymmärrä mihin Jehova tarvii vielä silloinkin jotain Jenkki-konttoria.
No.... jonkinlaisia epätoivoisia yrityksiä ja selityksiä tietenkin tarvitaan uusien tilojen tarpeellisuudelle näin "lopun aikana". tällä kertaa se sitten hoidettiin näin hienosti. Kyllä Gerrit on mies paikallaan. Tuohan on ihan suvereeni höpinöissään ja taso on jo niin huikea, ettei järjestön ulkopuolisten jakeluun mene millään. Ehkä se johtuu taas siitä, että se kuuluisa henki puuttuu.

Tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu -Jeesus
Mutta sellaista. Jos Gerrit sitten sanoo, ettei koko asutussa maassa saarnata niin se ON sitten niin.

-You know the Bible says "Do not go beyond the things that are written."? We don't go beyond the things that are written." --THEODORE "TED" JARACZ-
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 15.01.2014 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Nyt tarvitaan Gerritiltä jo taitoa,miten Warwickin konttori pärjää ilmestyksien kanssa.

Minä en ymmärrä, enkä osaa tulkita.
Uusi taivas ja uusi maa

1 Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää. 2 Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. 3 Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan, 4 ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."

5 Valtaistuimella istuva lausui: "Uudeksi minä teen kaiken." Hän sanoi: "Kirjoita nämä sanat muistiin. Ne ovat luotettavat ja todet." 6 Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. 7 Tämä on voittajan palkinto. Minä olen hänen Jumalansa, ja hän on minun poikani. 8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

Uusi Jerusalem
9 Yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli seitsemässä maljassaan seitsemän viimeistä vitsausta, tuli luokseni ja puhui minulle. Hän sanoi: "Tule, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon." 10 Henki valtasi minut, ja enkeli vei minut suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui taivaasta, Jumalan luota. 11 Se loisti Jumalan kirkkautta, se säihkyi kuin kallein jalokivi, kuin kristallinkirkas jaspis. 12 Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. 13 Idän puolella oli kolme porttia, pohjoisessa kolme, etelässä kolme ja lännessä kolme porttia. 14 Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
15 Enkelillä, joka minulle puhui, oli kultainen mittakeppi kaupungin sekä sen porttien ja muurin mittaamista varten. 16 Kaupunki oli neliön muotoinen, yhtä leveä kuin pitkä. Enkeli mittasi kaupungin kepillään ja sai tulokseksi kaksitoistatuhatta stadionmittaa*; pituus, leveys ja korkeus olivat kaikki tämänsuuruiset. 17 Hän mittasi myös muurin, ja se oli sataneljäkymmentäneljä kyynärää -- enkeli käytti siinä ihmismittaa. 18 Muuri oli rakennettu jaspiskivestä, ja kaupunki oli kimmeltävää, lasinkirkasta kultaa. 19 Kaupunginmuurin perustukset oli kaunistettu kaikenlaisilla kalliilla kivillä. Ensimmäisenä peruskivenä oli jaspis, toisena safiiri, kolmantena kalsedoni, neljäntenä smaragdi, 20 viidentenä sardonyksi, kuudentena karneoli, seitsemäntenä krysoliitti, kahdeksantena berylli, yhdeksäntenä topaasi, kymmenentenä krysopraasi, yhdentenätoista hyasinttikivi ja kahdentenatoista ametisti. 21 Porttitorneina oli kaksitoista helmeä -- kukin kahdestatoista tornista oli tehty yhdestä helmestä. Kaupungin valtakatu oli kultaa, puhdasta kuin läpinäkyvä lasi.

22 Temppeliä en kaupungissa nähnyt, sillä sen temppelinä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, hän ja Karitsa. 23 Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa. 24 Kansat kulkevat sen valossa, ja maailman kuninkaat tuovat sinne mahtinsa kaiken loiston. 25 Sen portteja ei suljeta päiväsaikaan, ja yötä siellä ei olekaan. 26 Kaikki kansojen kalleudet ja ihanuudet tuodaan sinne. 27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

Edit: Ehkä jae 24 kertoo sen, mitä Gerritillä on mielessä. Lisää rikkauksia Warwickin konttoriin. Tosin en ymmärrä miten nuo kuninkaat mitään tekee, niiden ylikypsää lihaa nokitaan naakkojen toimesta jo kovaa kyytiä.

Vaikea sanoa, kun tuo pyhän hengen voima ja ymmärrys puuttuu edelleen.

Markku Meilo

Veli-Hopea kirjoitti:Mutta sellaista. Jos Gerrit sitten sanoo, ettei koko asutussa maassa saarnata niin se ON sitten niin.
Näin se menee uskontomarkkinoilla, aloitetaan Raamatusta:
”...edellyttäen tietysti, että pysytte uskossa, perustukselle laskettuina ja vakaina, horjahtamatta pois sen hyvän uutisen toivosta, jonka olette kuulleet ja jota on saarnattu kaikessa luomakunnassa, joka taivaan alla on. Tämän hyvän uutisen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.” (Kol. 1:23 UMK)
Siis Paven arvovallalla esitettiin, että homma oli paketissa jo ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla. Russell oli vuonna 1886 (The Plan of the Ages pp. 91-92) sitä mieltä, että Matt. 24:14 oli täytetty ja perusteena maailmaan painettujen Raamattujen lukumäärä.

Yli 70 vuotta sitten homma oli jo miltei paketissa "Theocratic witness work on earth is about done." (yb 1942 page 29)
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Niin, ja eikö sekin ole aika mahdoton yhtälö, kun maailmaan syntyy jatkuvasti paljon uusia lapsia, jotka ovat pian ymmärrysiässä, ei pelkästään kiinassa ja muslimimaailmassa, vaan niissäkin maissa missä hyvää uutista yritetään epätoivoisesti saarnata.

Väkeä tulee siis koko ajan kiihtyvällä nopeudella lisää maailmaan. Hyvää uutisen saarnausta ei voida 8 miljoonan talkoohengellä suorittaa mitenkään koskaan loppuun.

MInun jt-aikoinani esitin tämän ajatuksen natsi-tädille ja hän sanoi että, harmagedon kuitenkin tulee ja ne jotka eivät ole saaneet hyvää uutista - tuhoutuvat harmagedonissa, ja saavat sitten ylösnousemuksen uuteen maailmaan. Simpeliä, eikö totta?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kasvaako muuten maailman väestö prosentuaalisesti nopeammin kuin jeppulajärjestö? Lisää haastavuutta...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Kaarmis kirjoitti:Kasvaako muuten maailman väestö prosentuaalisesti nopeammin kuin jeppulajärjestö? Lisää haastavuutta...
Väen lisääntyminen on hitainta siellä missä on tiheimmin jehovantodistajia ja nopeinta siellä missä on vähemmän todistajia. Keskiarvon mukaan Vt-seuran ilmoittama kasvu on nopeampi kuin keskimäärin maailmanlaajuinen kasvu.
Vieraas

Veli-Hopea kirjoitti:Mä en yhtään ymmärrä mihin Jehova tarvii vielä silloinkin jotain Jenkki-konttoria.
Lösch saattoi tarkoittaa Harmagedon-kaaosta, joka onkin hallintoelimen suosikkiaiheita. Kannattaa miettiä tilannetta heti Jehovan hoiteleman joukkoteloituksen jälkeen. Pahat ovat kuolleet, hyvät ovat jäljellä. Mutta ei toimi netti, ei toimi kännykkä, ei juokse vesijohtovesi, ei palvele lähikauppa. Puista voisi poimia kaikille hedelmiä, mutta kun ei ole sitä paratiisiakaan vielä pitkään aikaan valmiina. VT-kirjallisuuden mukaan käsittääkseni paratiisiin päässeet sen keskenään rakentavat.

Siinä tulee Warwickin toimiston suppealle henkilöstölle melkoinen kiire, kun pitäisi koko maapallon ympäri hommat koordinoida, niin että täysin hajasijoitetut liki kymmenen miljoonaa ihmistä selviäisivät hengissä edes kuukauden verran.

Muutama miljardi mätänevää ruumistakin olisi, mutta onneksi ruumiiden suhteen Jehova voi käyttää esim. antimateriaa (tätäkin vaihtoehtoa on Brooklynistä käsin esitetty). Herää tietysti kysymys, että mihin sitä päätoimistoa tarvitaan, jos osa hommista joka tapauksessa hoidetaan taivaasta käsin? Kyseessä on taas vedenpaisumuksen kaltainen semi-ihme: osa pitää selittää reaalimaailman puuhana, osa hoituu ihmeen välityksellä.
Veli-Hopea

Hyvää spekulointia vieraas, noin sen täytyy olla. Gerrit kavereineen johtaa kaikki ulos harmagedonin jälkeisestä kaaoksesta ja sitten kun taas appelsiinit kasvaa ,vedet ja purot ovat puhdistettu ihmisverestä ja eritteistä ,tempastaan nuo 8 ukkoa ( ennen, jälkeen vai samaan aikaan muiden ylösnousevien kanssa?) taivaan konttoriin omiin tehtäviinsä perjantaina Emmerdalen jälkeen.

No sitten tuli mieleen , että tuleeko yksinäistä näillä ukoilla muiden kera taivaassa ja missä nuo sitten ikinä siellä luuraavatkaan ja kenen kanssa?

Siteerasin tuossa aikaisemmin ilmestyskirjaa ja ymmärsin että sieltä tulee Jumala ja temppelit tänne meidän luokse. Jääkö niille ny sinne taivaaseen sitten mitään?

Ettäkö mä oonki tyhmä ku en tajua tällasia simppeleitä juttuja..

Meille jää varvikin konttori ja taivaasta laskeva :) lisäksi ollaan lähempänä jumalaa ku ne. Eikai se huono diili ole. Hallitseekohan ne sit jumalaakin? Prkl!

Vieraas

Viimeisimpien tietojen mukaan Hollannin haaratoimisto suljetaan ja Belgiasta potkitaan väkeä pois. Tämän myötä Euroopan lopetettujen haaratoimistojen saldo on ainakin 18. Tikkurila on epäilemättä vain ajan kysymys.

"Yksinkertaistamista" sanoi pässi kun päätä leikattiin.
Vastaa Viestiin