kynätunnit

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Elisenda

Re: kynätunnit

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Vieraas kirjoitti: Niin, pointti oli, että miksi laittaa suruttomasti, jos tunnillakin selviää? Paitsi tuo Käärmiksen mainitsema perhetutkistelusyy. Miksi en muista, että nekin sai raportoida? Oliko niin, että vaan tunti kuussa tms.? On jo häipynyt muistista.
Lapselle johdetuista tutkisteluista sai muistaakseni 4 tuntia/kk raportoida.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Elisenda kirjoitti:
Vieraas kirjoitti: Niin, pointti oli, että miksi laittaa suruttomasti, jos tunnillakin selviää? Paitsi tuo Käärmiksen mainitsema perhetutkistelusyy. Miksi en muista, että nekin sai raportoida? Oliko niin, että vaan tunti kuussa tms.? On jo häipynyt muistista.
Lapselle johdetuista tutkisteluista sai muistaakseni 4 tuntia/kk raportoida.
Onpa tosiaan häipynyt muistista. Kertoo ehkä, miten turhaa touhua koko raportointi oli.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Eräs veli Kemissä oli niin tunnollinen, että vähensi kaikki automatkat kenttäajasta, sanoi että vähennetäämpä tuo turha ajelu pois. Ei hänelle siksi kovin paljoa tunteja kertynyt, mutta hän sanoikin, ettei se määrä vaan se laatu.

Hän oli muutenkin perfektionisti eikä kukaan oikein halunnut seläntakuspuheiden mukaan mennä hänen kanssaan kentälle, on jo varmaan kuollut ja kuopattu, mutta jos ylösnousemus olisi totta hän varmaan saisi sen.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Hän oli muutenkin perfektionisti...mutta jos ylösnousemus olisi totta hän varmaan saisi sen.
Muistuu mieleen yksi laspsuusajan seurakunnan iäkäs tukipilari, joka ryhtyi Kaivarin rannassa todistelemaasn mulle n. 10-vuotiaalle naperolle kun olin yksin metskaamamassa rantsussa. Antoi jonkun trakun tjsp ja kutsui kokoukseen. En maininnut, että tunnen hemmon ja pakosta käyn kyllä samassa matineassa harmittavan säännöllisesti. No hemmo oli nk. jäännöstä, mun mielikuvassa sen kenkien alla oli kaiken aikaa hieman tyhjää. Muutenkin silloiset hörppijät tuntuivat olleen ikiomassa luokassaan.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti: Muistuu mieleen yksi laspsuusajan seurakunnan iäkäs tukipilari, joka ryhtyi Kaivarin rannassa todistelemaasn mulle n. 10-vuotiaalle naperolle kun olin yksin metskaamamassa rantsussa. Antoi jonkun trakun tjsp ja kutsui kokoukseen. En maininnut, että tunnen hemmon ja pakosta käyn kyllä samassa matineassa harmittavan säännöllisesti. No hemmo oli nk. jäännöstä, mun mielikuvassa sen kenkien alla oli kaiken aikaa hieman tyhjää. Muutenkin silloiset hörppijät tuntuivat olleen ikiomassa luokassaan.
Tuntuis että jäännökseen kuuluva tuntis kaikki seurakuntalaiset ja olis muutenkin taivaallisen terävänäköinen ja -järkinen kaveri, mutta ei

Iissä yks veli seurakunnassa alkoi kuulumaan yhtäkkiä jäännökseen ja hylkäsi perheensä ja lapsensa ja vetäytyi erakoksi, ajatteli kait että saa sitten satakertaisesti takaisin taivaassa,

no meitä on monen mallisiin juniin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tuntuis että jäännökseen kuuluva tuntis kaikki seurakuntalaiset
Mun mielikuvassa tyyppi oli hieman syrjäänvetäytyvä ja ei olisi tullut mieleen lähestyä millään tavalla. Ruotsi oli äidinkielensä, joten sekin vielä lisäsi etäisyyttä omalla tavallaan.
ja olis muutenkin taivaallisen terävänäköinen ja -järkinen kaveri, mutta ei
Mun mielikuvassa kaikki olivat hieman persoonallisia, osasyy tietysti siinä, että olivat niitä aitoja voideltuja, eli iäkkäitä.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kynätunniksi voi varmaan laskea se, kun veli innokas huomasi, että lukiossa koulu loppui klo 16.00. Hoksasi, että olen samanikäinen kuin lukion toisen vuoden oppilaat. Tipautti minut sitten siihen lukion oven eteen katutöihin. Kun ukkeli katosi kulman taakse, niin minä juoksin seurakunnan sisaren pitämään antikvariaattiin. En olisi mitenkään kehdannut julistaa totuutta vanhoille koulukavereille. Istuskelin antikan tiskin takana ja join kahvia. Tunnin kuluttua menin takaisin k
Lukiolle. Veli innokas ihmetteli, että minne olin kadonnut. Selitin jotain mielenkiintoisesta keskustelusta. En raportoinut tuota tuntia. Olin onnellinen, että vain viitisen vanhaa kaveria huomasi minut. Nolotti ja hävetti ihan sikana. Jännää sinänsä, että elämää pelasteva totuus nolottaa.
Let me go Master I hate you so
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Nolotti ja hävetti ihan sikana. Jännää sinänsä, että elämää pelasteva totuus nolottaa.
Aika yleistä :) kai tuota yritettiin myös käsittää ihmispeloksi, josta sitten löydettiin raamaattuun sopiva vertaus, tuki ja jokin lohtu. Sen kun sai , tuli taas rohkeutta jatkaa. ( no ei tullut, mutta se ikäänkuin pakotti jatkamaan, kun siinä vaiheessa ei ollut oikein vasta-argumentteja.)

En muista tuota raamatunpaikkaa. Ehkä joku valottaa.

Pelkohan on kuitenkin turhaa. Näiden kavereiden sijaan (jotka eivät edes ole todellisia kavereita), on meillä enkelikaverit mukana julistustyössä. Siinä sitä onkin tosi ystävyyttä!

Mmm mmm mmm mmm mmm mmm mmm mmm todellakitodellakitodellaki
todellakitodellakitodellakitodellakitodellaki
Todellakitodellakitodellaki
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Elisenda

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Kenties tarkoitat San 29:25 Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu. (KR)?
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Veli-Hopea

Elisenda kirjoitti:
Kenties tarkoitat San 29:25 Ihmispelko panee paulan, mutta Herraan luottavainen on turvattu. (KR)?
Joo tuo oli muistissa kyllä, mutta kun en muista todistajuudessa tuota esitetyn tuonnepäin tai lähimainkaan. En muista jostain syystä jt esitystapaa, ja/tai en saa tuota jaetta sopimaan siihen mallii mitä nuppini yrittää muistella.
Ehkä se tosiaan tuo kuitenkin on , mutta muistini nojailee enemmän jotakin vartiotornin pitkää litanjaa asiasta.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Jos se nyt tämä kuitenkin oli, herää kymssmsmymys, mitä tekemistä tuolla jakeella on jt saarnaamisen kanssa?

Edit: joo, jt verkkokirjasto. Sehän antoi paljon. Liian laaja, että viittii tähän ketjuun sitä sotkea

Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Joona kans ujosteli esittää jeppu-uskontoa luokkakavereilleen, päätyi siksi kalan masuun? Uskokoon ken haluaa...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Nezumi

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Jäin tos kelailemaan ja jotenkin hämärä mielikuva et joskus aikanaan tais olla joku ihmeen juttu et kentällä käytetty aika piti sit ynnätä aina raporttia varten ja jos sattu jäämään jotain yli tasatunneista niin ne ylijäämä minuutit sit sai jotenki siirtää seuraavalle kuulle.. :? :lol: Voi tietty olla et se oli joku toisen vanhemman keksintö vaan muksua 'kannustamaan' mene ja tiedä mut silti. :roll:

Tota ihmispelko-juttua on saanu kuulla kans paljon vuosien aikana. Ei se kyl lohduttanu kauheesti, ennemmin syyllisti ja aiheutti lisää ahdistusta. Varsinkaan, kun yhteen aikaan en oikeesti uskaltanu kunnolla edes kämpästä ulos. Viime vuosina onneks tosin alkanut sentään jotenkuten korjautumaan tuolta osin vaik vieläkin on haastavaa uskaltautua vieraiden ihmisten joukkoon. Omalla tahdilla, omalla tahdilla. :)
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Veli-Hopea

Ei se kyl lohduttanu kauheesti, ennemmin syyllisti ja aiheutti lisää ahdistusta
Ihan varmasti. Tottakai jos nolotti, hävetti ja halua ei löytynyt yhtään julistukselle, olit huono ja heikko. Tällä syyllistyksellä ja "raamatun tuella" pakotettiin sitten kenttäilemään. Ehkä se osittain ajoi niitä ihmisiä kynätunteihin, jotka eivät kenttätyöstä nauttinut pätkääkään.

Tuli mieleen kun nykyään lehdet ei maksa (lie verotussyistä) ja oven avaajalle yleensä kerrotaan lahjoitusmahdollisuudesta peittämään painokuluja, niin miksi ei kerrota painokulujen määrää per lehti?

Jos kerran sanotaan :" kattamaan painokuluja " niin olisihan kulun ilmoittaminen ihan hyvä info ja se varsinkin että tuo lahjoitus rehellisesti sitten käytettäisiin vain ja ainoastaan siihen mihin oven avaajalle on ilmoitettu?

Tosin taisi infoja olla myös " hyvän uutisen julistamiseen" , mutta tuo painokulu oli kyllä yksi

SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Markku Meilo kirjoitti:
Elisenda kirjoitti:Tämänkin voisi vielä jotenkin sulattaa, mutta pakkoko ne raportit on nimellä kerätä?
Miten vanhimmat kykenisivät muuten leimaamaa henkilöitä epäsäännöllisiksi ja toimettomiksi?
Muistanpa sellaisenkin ajan, että kaikkien kaikki raportointitiedot olivat salin seinällä kaikkien nähtävillä.

Näin siis Helsingissä 1960 -luvulla Korkeavuorenkatu 2:n Valtakunnansalissa.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vastaa Viestiin