Reiskan Crisis of conscience - kääntäjiä haetaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Kaarmis

Reiskan Crisis of conscience - kääntäjiä haetaan

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Kyseessä olevan kirjan kääntäminen suomeksi nytkähti ehkä eteenpäin? Seuran kirjallisuus (jonka suomenkielisiä lainauksia käännöstä varten tarvitaan) sieltä enimmäkseen 50-80-luvuilta löytyi.

Nyt tarvitaan enää niitä vapaaehtoisia kääntäjiä! Ja käsittääkseni niitä oli jo tyrkyllä... :)
Viimeksi muokannut Tony, 08.02.2014 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoa muokattu
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieraas

Re: Reiskan Crisis of conscience

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Kaarmis kirjoitti:Kyseessä olevan kirjan kääntäminen suomeksi nytkähti ehkä eteenpäin? Seuran kirjallisuus (jonka suomenkielisiä lainauksia käännöstä varten tarvitaan) sieltä enimmäkseen 50-80-luvuilta löytyi.

Nyt tarvitaan enää niitä vapaaehtoisia kääntäjiä! Ja käsittääkseni niitä oli jo tyrkyllä... :)
Turvallista matkaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Tony

Re: Reiskan Crisis of conscience - kääntäjiä haetaan

Viesti Kirjoittaja Tony »

Muokkasin vähän otsikkoa, että siitä tulee hakuprosessi ilmi. :)

Tilanne on tosiaan se, että isoin kivi kaskessa, eli kirjassa lainattu Vt-kirjallisuus löytyy nyt.

Projektiin tarvitaan minimissään

1-2 henkilöä kokoamaan ja siirtämään lainaukset sähköiseen muotoon

2-5 henkilöä käännös- ja tarkistustyöhön.

Tällä hetkellä meillä on ainakin 1 henkilö käännöspuolelle ja 1 henkilö lainauksien kokoamiseen.

E: Lainausten kokoamiseen löytyy tarvittava panos. 'Enää' uupuu kääntäjiä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikä mahtaa olla tämän projektin status .. Hyppäsi eteen surffaillessani ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.
Ne 3 pätkää jotka oli luettavissa suomeksi oli todella mukaansa tempaavia.(nämä muistaakseni veli-hopean pohdinnoissa jokusen viikon sisällä liitteenä.)
Mielellään tuon kirjan tosissaan lukisi,ei vain englannin taito ole niin hyvä että kaiken ymmärtäisi.
Tony

Taitaa olla liian pitkässä kuusessa tämä projekti.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Harmittavaa kyllä ettei projekti tahdo onnistua. Ruotsin slangillahan tuo löytyy, jos se sattuu kääntymään vieraskirjoittajalle sillä luettavaksi.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Emmy

Viesti Kirjoittaja Emmy »

Minkäs verran sitä käännettävää olisi noin suurin piirtein? Itse olisin vapaaehtoinen homman suuruudesta riippuen.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Emmy kirjoitti:Minkäs verran sitä käännettävää olisi noin suurin piirtein? Itse olisin vapaaehtoinen homman suuruudesta riippuen.
Täällähän oli ne 3 , mitkä oli jo käännetty.

http://www.jttuki.info/Franz/index.html

Olispa siistiä jos väki onnistuisi edes kääntämään yhden lisää ja sitten jatkossa taas yhden jne..

Ei oo hajuakaan kuka näitä on edes käännellyt mutta kiitos heille ja niille jotka tulevaisuudessa kääntävät jos kääntävät.

Onko koskaan ollut puhetta että UUT tukisi kääntäjiä jollakin muodollisella korvauksella kääntämisestä?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Löytyykös tätä mistään luettavaksi? Ei väliä vaikka enkuks, mutta onko saatavilla missään, vai pitääkö ostaa jostain?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Tony

Nukahtanut kirjoitti:Löytyykös tätä mistään luettavaksi? Ei väliä vaikka enkuks, mutta onko saatavilla missään, vai pitääkö ostaa jostain?
http://khazarzar.skeptik.net/books/franz01.pdf
mirjam123

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

No voihan helvetti, just kun ajattelin että en oo just muita traumoja jeppula-ajoista saanut kun etten prkl enää hametta päälleni pistä niin nyt olisi luettava tuo Crisis-kirja että tietää mitä sitä touhusi parikyt vuotta elämästään. Tai olisi pitänyt.Toisaalta tuolla on isot pinot muuta luettavaa, tiedoissa on kirittävää, niin saattaa hyvin olla että jää omantunnon kriisit vuoroaan odottamaan.

Mutta Hyvää uutta vuotta kaikille täältä hyvin, hyvin, hyvin pitkien matkojen päästä ;)
Viimeksi muokannut mirjam123, 31.12.2015 04:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Muuten olisi hienoa jos saataisiin käännöstyö käyntiin ja voisin vapaaehtoisena osallistuakkin, mutta mitenkäs noi tekijänoikeuskysymykset?
Vitoria

Viesti Kirjoittaja Vitoria »

Minä osaan englantia lähes natiivin tasoisesti (asuin 10 vuotta Englannissa).

En ole Jehovan todistaja (enkä ole koskaan ollut), mutta minulla saattaisi olla hyvin vahva halu auttaa teitä, koska olen itse joutunut alistumaan Jehovan todistajien mielivallan alle.
Vitoria

Viesti Kirjoittaja Vitoria »

Sen verran vielä valotan haluani auttaa teitä on se, että itse kävin 9 vuotta Steinerkoulua ja 2 opettajaani kiusasi minua hyvin julmilla tavoilla (Steinerkouluissa on kiusaamista hyvin paljon, koska mm. opettajat eivät välttämättä puutu siihen tai saattavat itse kiusata, koska Steinerin oppien mukaan kiusattu maksaa kiusattuna olemisesta entisen elämänsä pahoja tekoja (karman laki) ja on siten oikeutettu olemaan kiusattuna) ja melkein onnistuivat murskaamaan koko persoonallisuuteni (lopulta sain lähetteen sairaalakouluun). Nyt aikuisena olen käynyt psykoterapiassa joitakin vuosia, mutta silti menneisyyteni haamut välillä painavat sisintäni. Olen antanut heille anteeksi, mutta silti olen välillä hyvin hauras sisältäni.

Tässä lisää Steinerin opeista: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/usko ... osofialaki
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Kiusattu ei maksa mitään "entisiä pahoja tekojaan" kiusattuna olemisella, myöskään "isien pahojen tekojen kostaminen kolmanteen polveen saakka" ei kuulu kristillisiin periaatteisiin;

Hesekiel 18:1. Ja minulle tuli tämä Herran sana:
2. Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'?
( Jer. 31:29 Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'; )
3. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei tule teidän enää lausua tätä pilkkalausetta Israelissa.
Vastaa Viestiin