Maistraatin kautta eroaminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nimrod

Re: Maistraatin kautta eroaminen

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Juurikin näin. Mieli suojelee omaa valheellista maailmankuvaa tyrmäämällä eronneet/erotetut suoraan syylliseksi. Heissä kun oli pakko olla jotain vikaa eikä heistä siksi ollut Jehovan todistajaksi.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Elisenda

Viesti Kirjoittaja Elisenda »

Tony kirjoitti:Näitä maistraatin kautta eroamisia ei ymmärtääkseni ilmoiteta (tai sitten se on tapauskohtaista).
Minulle ja miehelle vanhin ainakin sanoi, ettei nämä maistraattieroamiset merkitse heille mitään. Ei meinannut kyllä merkitä kirjeellä eroaminenkaan, vaan ihan väkisin olisivat halunneet tulla ensin asiasta keskustelemaan. Ja kyllä mielellään levittävät juttuja eteen päin tyyliin, "että maailma veti heitäkin puoleensa", vaikka opillisten asioiden vuoksi lähdimme.

Uskon myös, että mieleellään pitävät toimettomat jäsenet listoilla, koska se nyt vaan näyttää paremmalta. Tätä mahdollisuutta meillekin tarjoteltiin.
"Niin minun äitini itki hieman ja kuiskas miksi sä lähdet?
Kun täällä on turva ja täällä on rauha ja taivaalla kauneimmat tähdet.
Mä sanoin täällä puhua saa vaan jos haluaa kiittää.
Kuka niin voi olla, kenelle se riittää?" M. Vilkkumaa, Timantti
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ja kyllä mielellään levittävät juttuja eteen päin tyyliin, "että maailma veti heitäkin puoleensa", vaikka opillisten asioiden vuoksi lähdimme.
Vaikuttaisi olevan jonkinverran yleistä tämä jonkin sortin epärehellinen juoruilu. Minutkin kuulemani mukaan on erotettu ja syynä epämääräinen : " on jo pitemmän aikaa ollut jotain"

Lapsuusajalta muistan kyllä sellaisenkin juorun jossa mainittiin erään sisaren eronneen itse. Sisar oli kuulema sanonut ettei usko jt hommien olevan totuus.

Sitten yhdessä pyöriteltiin päätä ja kasvonilmeillä sanottiin : "vittu mikä idiootti" .

Nähtävästi kuitenkaan ei jokaista juoruta kuitenkaan erotetuksi, jos itse opillisista syistä lähtee.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nimrod

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Elisenda kirjoitti:Uskon myös, että mieleellään pitävät toimettomat jäsenet listoilla, koska se nyt vaan näyttää paremmalta. Tätä mahdollisuutta meillekin tarjoteltiin.
Tämä on ideaalinen tilanne vanhimmille. Kunhan henkilö ei eroa niin antavat olla eivätkä sohi muurahaispesää ja siten säästyvät itse vaivannäöltä.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Vastaa Viestiin