Jw.org:sta löytyy videosarja "Mitä jotkut nuoret sanovat". Videosarja on luonnollisesti suunnattu nuorille.
Videosarjan kuvaus: Katso videoita, joissa nuoret eri puolilta maailmaa kertovat, miten he ovat selvinneet kohtaamistaan haasteista.
Muutaman videon katsottuani videoista jäi mielikuva hyvin tuotetuista ja toteutetuista mainoksista. Otetaan esimerkiksi viimeisin video "Paras mahdollinen elämä". Videossa Jt-nuori kertoo kokemuksestaan lähetystyössä. Video on kuin suoraan mainostoimiston pöydältä - Vt-seuran tilaamana, otsikolla brändin kehittämishanke.
Matkapuhelimiin keskittynyt video Matkapuhelimet on mielestäni noin 15 vuotta myöhässä. Tekstareista moralisointi voi kuulostaa jopa Jt-nuorista so yesterday -osastolta.
Mitä mieltä olette, onko Vt-seura käyttänyt videoiden tuottamiseen ulkopuolista apua? Ja jos, niin minkälaista?
JWsurveyn artikkeli aiheesta.
http://jwsurvey.org/cedars-blog/jw-org- ... cond-place
Jw.org - Mitä jotkut nuoret sanovat -videosarja
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Jw.org - Mitä jotkut nuoret sanovat -videosarja
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
SuurinBabylon
Re: Jw.org - Mitä jotkut nuoret sanovat -videosarja
Olipas juustoista katseltavaa. "I live the best life ever". Huhhuh. Noh, ihmisellä pitää olla päämääriä elämässään, mutta harmittaa vain niiden puolesta, jotka tekevät turhaa työtä. Sen sijaan, että käännyttää ihmisiä lahkoon "pelastuksen" toivossa, ihmiselämän parantamiseksi vaikkapa sitten Malawissa voisi tehdä niin paljon enemmän muilla - konkreettisilla - tavoilla.
- Jaakko Ahvenainen
Jep. Ja monessa muussa maassa myös. Ellei muuta, niin puhdasta vettä. Tällä saadaan aikaan ihmeitä. Sopinee kysyä, kuinka monta kaivoa Jehovan todistajat ovat niiden tarvealueilla kaivaneet tai kaivatuttaneet.
-
Kivikko
Mainokset minullakin vahvasti tuli noista mieleen. "Paras elämä" mainosti ilmeisestikin lähetystyötä, ja ylipäätään Jt:t ehkä saavat siitä lisäintoa perinteiseenkin saarnaamistyöhön, mutta muiden pätkien motiivi on aika hämärän peitossa. Miksi ne on tehty, ja mitä niillä yritetään saavuttaa? Ketä tuollaiset videonpätkät kiinnostavat, kun aiheiden asiat ovat päivänselviä?
Ainoastaan jw.org tuntui olevan selkeästi mainostettavana, kun nuo raamatunjakeetkin tuntuivat olevan aika huteralla aasinsillalla aiheeseen liitettyjä. Jos jotain tulee mieleen niin yritetään antaa mielikuvaa että Raamattu jakelisi hienoja elämänohjeita (on siellä niitäkin), joita voi kuulla ainoastaan Jt:lta tai hallintoelimeltä.
Vähän ot, mutta mulla otti silmään että juurikin seksuaalista häirintää käsiteltäessä rumpuja soittavan neitokaisen olemuksesta kuvattiin jossain vaiheessa pelkkiä tissejä, vaikkakin olivat collegen alla. Itse en olisi käyttänyt kyseistä kuvakulmaa tuossa aihepiirissä, pisti hymyilemään.
Ainoastaan jw.org tuntui olevan selkeästi mainostettavana, kun nuo raamatunjakeetkin tuntuivat olevan aika huteralla aasinsillalla aiheeseen liitettyjä. Jos jotain tulee mieleen niin yritetään antaa mielikuvaa että Raamattu jakelisi hienoja elämänohjeita (on siellä niitäkin), joita voi kuulla ainoastaan Jt:lta tai hallintoelimeltä.
Vähän ot, mutta mulla otti silmään että juurikin seksuaalista häirintää käsiteltäessä rumpuja soittavan neitokaisen olemuksesta kuvattiin jossain vaiheessa pelkkiä tissejä, vaikkakin olivat collegen alla. Itse en olisi käyttänyt kyseistä kuvakulmaa tuossa aihepiirissä, pisti hymyilemään.